Протягом 2015-2016 рр. за порушення правил парковки в Україні були притягнуті до відповідальності менше 300 осіб, а штрафів стягнули лише на декілька десятків тисяч гривень. Про це 7 вересня під час прес-конференції заявив експерт групи «РПР-Київ» громадської платформи Реанімаційний пакет реформ Михайло Серебряков, передає кореспондент АСН.
Він додав, що для того, щоб покарати неправильно припаркованого водія, поліцейським потрібно при ньому ж скласти протокол. Проте дуже часто ті залишають авто у місці, що не було відведене для цього, на цілий день.
Експерти відзначають, що виправити ситуацію зможе законопроект 5364, який дає правоохоронцям більше можливостей для покарання порушника. Зокрема, з його ухваленням поліцейські зможуть складати протокол про неправильно припаркований автомобіль без присутності водія.
«Законом вводиться фото- і відеофіксація, 100% доказ того, що є склад порушення. Обов'язково під час фото- і відеофіксації роздруковуватиметься копія постанови і залишатися під лобовим склом разом з фотографіями», - пояснює розробник законопроекту, головний консультант апарату Верховної Ради Павло Фролов.
Крім того, на парковках будуть діяти так звані інспектори паркувального простору, які також матимуть право виписувати штрафи недобросовісним водіям.
«Щоб не повторити дуже сумну історію з паркувальниками Києва, передбачено, що притягнення до відповідальності здійснюватиметься автоматизованими незалежними від людини системами. Тобто з використанням програмного продукту, з яким не можна буде домовитися і який не можна буде підкупити», - зазначив експерт групи« РПР-Київ »Михайло Серебряков.
Для тих власників автомобілів, які передали своє авто в користування іншій особі або в лізинг, передбачена можливість перевести обов'язок сплати штрафу на цих осіб. Для цього в реєстрі власників транспортних засобів буде створено окреме поле, в якому буде вказаний відповідальний користувач, тобто людина, яка безпосередньо користується автомобілем.
«Тобто власник, який, наприклад, передав авто у користування чи в лізинг, може звернутися в правоохоронні органи і повідомити, що в разі порушення за кермом був не він, а відповідальний користувач», - пояснив Павло Фролов.
Крім того, він зазначив, що штраф за неправильну парковку або несплату за парковку водієм, який керував службовим автомобілем, платитиме керівник компанії або організації, на яку зареєстрований автомобіль, або ж особа, яка має право розпоряджатися автомобілем від імені юрособи.
Фролов додав, що законопроект не збільшує штрафи за подібні порушення, а, навпаки, дає можливість власникам авто заощадити при оплаті адмінстягнення.
«Штрафи за несплату паркомісця по Києву зараз 136-204 грн, вони зменшаться, оскільки буде два 10-денних пільгових періоди для сплати штрафів, які дозволять зменшити суму штрафу до 50-100 грн», - зазначив він.
Але, якщо штрафи не будуть оплачені протягом певного періоду, авто можуть заарештувати. Нагадаємо, у червні відповідний законопроект був ухвалений у першому читанні. Зараз до нього вже підготовлено 294 поправки.
Разом з тим народний депутат Дмитро Білоцерковець зазначив, що впровадження паркувальної реформи навіть після ухвалення закону не є обов'язком для міст. На місцях нові правила наберуть чинності тільки після відповідного рішення місцевої влади.
«В якому чітко буде вказано, де є паркувальні місця, якою є ставка і які принципи працюватимуть. Наприклад, в якомусь місті можуть бути не готові до евакуації транспортних засобів, але готові до штрафів і вони зможуть це реалізувати. В інших містах, наприклад, зможуть і евакуювати транспорт, і класти так званий штраф під скло, і визначити, в якому форматі і на яких вулицях це працюватиме», - пояснив він.
Місцева влада сама зацікавлена впровадити законопроект в дію, оскільки це дозволить містам наповнювати бюджет, вважає депутат. З його слів, у великих містах розвинених країн збори за паркування є одним з основних джерел наповнення бюджету. Наприклад Нью-Йорк отримує на рік більше 1 млрд доларів від парковки.