30 липня з причалу в Голій Пристані, що на Херсонщині, відчалила баржа, навантажена першою партією кавунів для реалізації в одній з торгових мереж країни. 250 тонн продукції було зібрано малими і середніми фермерськими господарствами регіону, повідомляє Інтерфакс-Україна.
Терминал "Нибулон" (Херсонская обл) отправил в Киев первую баржу с арбузами. Груз законтрактовала сеть "Сильпо". Планируется ок. 50 рейсов. pic.twitter.com/3KDHomSmXA
— Выживший в уме (@Hlopak_) 31 июля 2017 г.
Уточнюється, що такий спосіб доставки допоможе підвищити якість плодоовочевої продукції в торгових мережах і на чверть скоротить витрати на логістику продукції. Адже під час перевезення вантажним автотранспортом велика ягода часто пошкоджується, що приводить до втрати смакових якостей і псування продукту.
За даними USAID, через відсутність альтернативних видів транспортування в сезон вирощування кавунів ціни на автомобільні перевезення виростають в 2-2,5 разу. А через складнощі з логістикою і збутом близько 30% врожаю кавуна залишається на полі. Більше того, оскільки кавуни вантажаться насипом, ще 10-13% продукції піддається механічним пошкодженням.
Якщо доставка тестової партії кавунів по Дніпру буде завершена успішно, відпрацьований логістичний ланцюжок буде застосований до інших видів фруктів і овочів, що вирощуються в Херсонській області. Про перший рейс кавунів Дніпром на своїй сторінці в Facebook написав і прем'єр-міністр Володимир Гройсман, зазначивши, що це перші кроки з відновлення в Україні річкового транспорту.
«Використання річкового транспорту замість автомобільного, по-перше, зменшує завантаженість доріг, а по-друге, здешевлює продукт для кінцевого споживача», - написав прем'єр.
Раніше АСН писала, що в Херсоні журналісти виявили, що майже у всіх кавунах і динях, які продають в одному з супермаркетів, у кілька разів перевищено гранично допустиму концентрацію хімії. Так у кавунах рівень нітратів перевищував допустимі норми в 5 разів, а в динях - майже у 18 разів.