Повстання споживачів проти дизеля - колись ще головного пального в Європі - набирає обертів після того, як європейські антимонопольні органи заявили, що розглядають звинувачення на адресу німецьких автовиробників, мовляв, ті таємно домовилися зменшити фінансування на очисне обладнання, розповідає The New York Times.
Протест, який розпочався зі скандалу з викидами Volkswagen, тепер поширюється на всіх виробників, ставлячи під сумнів майбутнє дизельного пального, а разом з ним і індустрії, ключової для європейського автовиробника. Громадська думка змінюється, коли споживачі починають усвідомлювати шкоду вихлопних газів для здоров'я. Продажі дизельних автомобілів стрімко падають. Багато європейських міст розглядають можливість заборони користування дизельними авто на їхній території.
Для автовиробників дизель - це не просто черговий функціонал, що вийшов з моди, як касетні магнітофони в машинах або протитуманні фари. Volkswagen, Mercedes-Benz та інші марки десятиліттями переконували європейських покупців, що дизель не тільки більш економічний, але і більш екологічний, ніж бензин.
Вони досягли успіху в цьому. До недавнього часу більше половини автомобілів, що продаються в Європі, були укомплектовані дизельними двигунами, на відміну від Сполучених Штатів і країн Азії, де дизель має малу частку ринку. Політики, особливо в Німеччині, допомогли цьому зростанню популярності, прийнявши законодавство, яке гарантувало, що дизельне пальне при заправці обходиться дешевше, ніж бензин.
Все більше європейців розуміє, що реклама «чистого дизельного пального» правдива лише наполовину. Дизельні двигуни спалюють пальне більш ефективно, ніж бензинові двигуни, які переважають у Сполучених Штатах, і тому випускають менше вуглекислого газу. Але вони також виділяють більше окису азоту, що викликає астму та інші серйозні захворювання легенів, а також є причиною смогу.
Дизельні скандали навіть стануть темою обговорення на національних виборах у Німеччині, намічених на вересень. Ангелу Меркель активно критикують за те, що вона підтримувала німецький автопром.
Тепер усі європейські автовиробники відчувають тиск. Протягом перших шести місяців року продажі дизельних автомобілів знизилися на 10% у Великій Британії; 9% в Німеччині та на 7% відсотків у Франції.
Великі, преміальні автомобілі були необхідні автовиробникам, оскільки вони більш вигідні, ніж автомобілі масового виробництва. Тепер стане складніше продати бензинові версії позашляховиків, таких як Audi Q7 або BMW X7.
Плюс німецькі автовиробники повільно розвивали виробництво гібридних автомобілів, які могли б служити тимчасовою заміною дизелю на ринку до переходу на електромобілі.
Виробникам дешевших автомобілів, таких як Fiat, Renault, Peugeot і Citroën, також загрожує спад у продажах. Тепер вони повинні швидко модернізувати очисне обладнання для автомобілів через більш суворий контроль з боку влади.
Проблеми з дизельним пальним почалися ще в 2015 році після того, як Volkswagen зізнався в тому, що запрограмував двигуни, щоб вони видали потрібні показники викидів окису азоту. Потім дослідження, проведені в минулому році урядами Великої Британії, Франції і Німеччини, показали, що дизельні моделі майже всіх виробників виробляють набагато більші забруднення.
Раніше німецький журнал Der Spiegel повідомив, що протягом десятиліть Volkswagen, Daimler і BMW вступали у змову і контролювали ціни на ключові технології, зокрема на очисне обладнання. Також Der Spiegel опублікував інформацію про те, що автовиробники в 2006 році погодилися скоротити розмір паливних баків.
По крайней мере для моделей Volkswagen і його підрозділу Audi, резервуари не були достатньо великими, щоб добре очищати викиди без частих заправок. Volkswagen і Audi визнали свою в суді. Daimler і BMW заперечують звинувачення.
Наглядова рада Volkswagen буде обговорювати це питання наступної середи. Наступного місяця в Берліні німецькі політичні лідери і автовиробники проведуть «дизельний саміт».
Також європейським автовиробникам потрібно знайти рішення проблеми викиду парникових газів. У планах - збільшення продажів електромобілів. BMW заявили у вівторок, що в 2019 році будуть випускати версію свого популярного Mini, що працюватиме виключно на електриці. Volvo також припиняє розробку звичайних двигунів внутрішнього згоряння.
Потенційні заборони є основною причиною відходу дизельного палива з ринку. Покупці побоюються, що вони не зможуть в'їхати в міські центри. Першим містом, що встановлює заборону, стане Мюнхен.