Рок-зірка Еліс Купер виявив давно забутий шедевр - картину, написану Енді Ворголом - у себе на складі, повідомляє The Guardian. Йдеться про шовкографію «Маленький електричний стілець», написану в червоному кольорі, яка відноситься до серії художника під назвою «Смерть і катастрофа». Картина жодного разу не виставлялася перед публікою, з середини 1970-х вона була зачинена у сховищі Купера, де лежать атрибути його «огидного» туру.
Згідно зі словами менеджера музиканта, Шепа Гордона, Воргол і Купер познайомилися в нью-йоркському закладі Max's Kansas City в 1972 році. Енді відвідав концерт, де Еліс інсценував страту на електричному стільці, схожому на той, що на картині.
Шовкографія написана за фотографією камери смерті в тюрмі Сінг-Сінг, де в 1953 році було страчено Джуліуса і Етель Розенбергів. Нагадаємо, вони були засуджені до смерті за передачу секретної інформації про ядерні боєголовки Радянському Союзу.
Гордон стверджує, що ідея про покупку картини належала Сінді Ленг, з якою Купер тоді був у відносинах. У 1964 році вона купила її за $2500. Картина опинилася в сховищі Купера і про неї забули.
Чотири роки тому менеджер рок-зірки був на зустрічі з арт-дилером, який займався продажем предметів мистецтва. Вона розповіла, за скільки пішла з молотка остання картина Воргола на аукціоні, і він вирішив розшукати картину.
Коли картину все-таки знайшли, менеджер запропонував Елісу повісити картину у себе вдома, але той не наважився. Остання версія картини, написана в зеленому кольорі, була продана на аукціоні Christie's в листопаді 2015 року за $11.6 млн, і він не хотів, щоб у його будинку перебувало щось настільки цінне. Тому картина знову вирушила в сховище.
Версія Купера навряд чи коштує стільки ж, адже вона не підписана автором, а значить - не пройшла перевірку справжності. Фонд візуальних мистецтв Енді Воргола перестав здійснювати перевірки автентичності його робіт після тривалого судового процесу з британським колекціонером Джо Саймоном, коли представники Фонду відмовилися взяти на перевірку автопортрет художника.
Гордон відніс шовкографію до експерта Річарда Польськи, який спеціалізується на Ворголі, і той на 100% впевнений у достовірності картини. Він упевнений у тому, що Воргол не віддав би музикантові підробку. Тоді в його колекції було багато зображень електронного стільця і це не кращий елемент декору в традиційному розумінні.
Тепер, після підтвердження автентичності, Купер роздумує над тим, щоб все-таки вивісити знамениту картину у себе вдома. "Ви серйозно?! Я власник шедевра!» - вигукнув він у відповідь на підтвердження автентичності.