Франція наклала заборону на продаж авто з бензиновими і дизельними двигунами з 2040 року. Днем раніше шведська компанія Volvo заявила, що з 2019 роки планує випускати тільки повністю електричні або гібридні автомобілі. Рішення ознаменувало кінець переважання двигунів внутрішнього згоряння у виробництві автомобілів, повідомляє The Guardian..
Це рішення входить в амбітний план Еммануеля Макрона з досягнення цілей Паризької угоди. Новий Міністр екології Франції Ніколя Юло сказав, що рішення є справжнісінькою революцією.
«Цю мету буде складно досягти виробникам автомобілів, але французький автопром добре підготовлений до майбутньої зміни. Це рішення - єдиний шлях до оздоровлення нації та боротьби із забрудненням навколишнього середовища», - додав Юло.
Ніколя Юло - ветеран екологічних кампаній і один з декількох «політичних новачків», яким Макрон дав місця у своєму уряді. Голова Французької офісу Всесвітнього фонду дикої природи Паскаль Канфан також висловився на підтримку прийнятого рішення, сказавши, що воно ставить Францію в числі лідерів екологічних змін у світі.
Професор Девід Бейлі Університету Астон сказав, що тимчасові рамки для проекту можна назвати цілком реалістичними. Якщо він буде приведений у виконання, це разюче прискорить перехід громадян на електричні автомобілі.
У Норвегії, де частка ринку електричних автомобілів найвища в світі, та ж мета була поставлена до 2025 року. В інших європейських країнах, таких як Нідерланди і Німеччина, ці питання залишилися на стадії обговорення.
У зв'язку з прийняттям французького закону, дослідження від Bloomberg New Energy Finance передбачило набагато швидше захоплення електрокарами автомобільного ринку. У ньому зазначено, що 54% від продажів всіх легкових автомобілів до 2040 року буде за електрокарами. Всього рік тому прогноз був - 35%.
Аналітики Bloomberg впевнені, що зростання попиту на електричні автомобілі знизить споживання нафти до 8 млн барелів на день і збільшить споживання електроенергії на 5% для заряду нової техніки.
Саме французькі автомобільні гіганти Peugeot, Citroen і Renault зайняли перше, друге і третє місця відповідно в рейтингу автомобільних виробників з найнижчим рівнем викидів вуглекислого газу в 2016 році.
У Франції 80% електрику виробляють саме атомні станції, так що перехід на електричні автомобілі значно скоротить викиди вуглекислого газу в країні.