counter


Пошук

Сортування:
Кабінет міністрів рекомендував школам почати осінні канікули раніше та з 15 жовтня відправити дітей по домівках до кінця місяця. Далі навчання може продовжитися в дистанційній або змішаній формі – все залежить від епідемічної ситуації, допустили в уряді. Про те, навіщо знадобилися подовжені канікули і яким буде навчання з листопада – в матеріалі РБК-Україна Минулого тижня Кабінет міністрів рекомендував усім школам по країні почати планові жовтневі канікули на півтора тижні раніше – з 15 до 30 жовтня. Для студентів профтехучилищ і вишів Кабмін радить запровадити дистанційне навчання з 15 жовтня по 15 листопада. Їм до такого формату не звикати: багато університетів ще з першого вересня налагодили частково або повністю віддалене навчання. У керівництва кожного університету є широкі повноваження, щоби самостійно вирішувати, як організувати процес навчання. Для передчасних канікул зараз є дві причини, каже голова парламентського комітету з питань науки і освіти Сергій Бабак ("Слуга народу"). По-перше – різкий сплеск захворюваності по Україні. Щоби максимально запобігти поширенню інфекції влади вирішила змінити тривалість і час проведення канікул, уточнив нардеп. "Друге питання – це вибори. У багатьох школах розташовані виборчі дільниці. Для їхньої підготовки, щоби зробити це безпечно, також вирішили розпочати канікули зараз. Це пояснили нам на засіданні комітету т.в.о. міністра освіти і науки і МОЗ", – пояснив РБК-Україна Бабак. Місцева влада, вже традиційно, сприйняла "рекомендацію" від Кабміну про передчасні канікули по-різному. У столиці, наприклад, вирішили нічого не змінювати і поки відправити учнів на відпочинок з 21 по 29 жовтня. Таку ж позицію зайняла влада в Харкові. У Дніпрі вчинили так, як порадив Кабмін. У Львові регіональна та центральна комісія ухвалили рішення розпочати канікули з 19 жовтня. В Одесі з 19-го переводять дітей на "удальонку", а з 26 по 30 жовтня організують канікули. Як пояснили РБК-Україна в прес-службі МОН, рішення про початок та тривалість канікул відноситься "до виключної компетенції керівника або педагогічної ради закладу загальної середньої освіти". Кабінет міністрів може тільки рекомендувати терміни їх проведення. В уряді допустили, що після канікул діти перейдуть на дистанційний або змішаний формат навчання. Але все буде залежати від епідемічної ситуації в регіонах. Що після канікул З вересня уряд дозволив відкритися освітнім установам тільки на території "зелених", "жовтих" і "помаранчевих" зон. Але якщо в класі захворів учень – весь клас йде на самоізоляцію. Якщо таких класів у навчальному закладі виявиться понад 50% – тоді вся школа переходить на карантин і дистанційне навчання. Через спалахи вірусу вони почали закриватися вже з перших тижнів вересня. За останніми даними МОЗ, зараз в Україні на дистанційному навчанні й самоізоляції перебуває понад 5 тисяч класів. Повністю на карантині – більш ніж 500 шкіл. Студентам і навіть старшокласникам дистанційне навчання дається набагато простіше. Але учням молодших класів без допомоги "старшого" та ретельного нагляду освоїти навчальний матеріал вдома практично неможливо. Це показав болючий для багатьох батьків досвід весняного "локдауну" – коли мами і тато вимушено "приміряли" на себе ролі педагогів. У тих класах, де вчителі сприйняли весняний карантин як "канікули" і махнули на дистанційні уроки, батькам і зовсім доводилося несолодко. Тим більше – коли не кожен матеріал в силах пояснити. Але одна справа – загальний карантин навесні, коли було зачинене ледве не все. У дорослих, які теж залишилися вдома, був час посидіти за уроками зі своїми чадами. Інша справа – адаптивний карантин зараз, коли всі ходять на роботу і не можуть приділяти стільки часу на навчання своїх дітей, як це було в березні або квітні. Тому будь-яка згадка про повернення до дистанційної форми навчання для багатьох батьків звучить лякаюче. Їм по суті доведеться "розриватися" між роботою і уроками. Інакше навчання вдома для їхніх дітей перетвориться на "канікули". Навіть незважаючи на те, що з осені показники захворюваності пішли вгору, сказати, що саме школи стали осередками поширення інфекції не можна, вважає голова профільного комітету Ради Сергій Бабак. За його словами, це питання обговорювалося на засіданні комітету з представниками МОЗ та МОН минулого четверга. "Згідно зі статистикою, загалом захворіло приблизно чотири тисячі дітей і приблизно шість тисяч учителів. Хоча учнів у нас значно більше, приблизно в співвідношенні 10 до 1. Це проста логіка: якби дійсно школи були вогнищами заражень, то хворих серед дітей було б у разів 10 більше ніж учителів. Тобто такої прямої кореляції і підтверджень ми не бачимо", – сказав виданню голова освітнього комітету. Є й інша версія: діти можуть безсимптомно хворіти COVID-19 і при цьому бути переносниками інфекції. Але й цьому прямих підтверджень немає, уточнив Бабак. Водночас у МОЗі вважають, що до поширення інфекції призводить навіть не стільки відвідування шкіл, скільки поїздки до них. "За логікою МОЗ, великий ризик зараження є під час довезення до школи – в громадському транспорті. Тобто в нас понад чотири мільйони дітей добираються до школи, плюс учителі та інший персонал. Сумарно це майже п'ять мільйонів осіб, які їздять до шкіл щодня", – пояснив Бабак. Він вважає, що така логіка має сенс, але спочатку потрібно подивитися на динаміку заражень, коли школи підуть на канікули. Якщо закриття шкіл виправдає себе і передача вірусу ослабне – тоді потрібно буде думати про перехід на дистанційний або змішаний формат, сказав нардеп. Хоча він зауважив, що зараз рішення про переведення школи на дистанційне навчання або її закриття ухвалює її засновник. Тобто місцева влада. Саме з цієї причини і Кабмін, і МОН обмежуються формулюваннями "рекомендувати". Перевести всі школи в країні на дистанційну форму рішенням із центру можна тільки якщо ввести загальнодержавний карантин або надзвичайний стан, пояснив Бабак. "У нас же була спроба весною ввести загальнонаціональний карантин, але після цього були застереження Конституційного суду про часткову неконституційність цього рішення, тому я думаю, що другого разу не буде", – зазначив голова профільного комітету Ради. При цьому Бабак запевнив: навіть за найгіршого сценарію дитячі садки і початкову школу з листопада закривати не будуть. "Це те, про що ми домовилися і погодили з МОН та МОЗ. Тому що діти не можуть займатися дистанційно – у них ще немає самосвідомості такого рівня, щоби вони могли самоорганізуватися. Ці дві ланки мають працювати", – роз'яснив голова освітнього комітету. Якщо епідситуація буде дозволяти, то повернуться за парти всі, в тому числі учні 5-11-х класів. Але за "найгіршого сценарію" вони будуть тимчасово переведені на дистанційне навчання, пояснив Бабак. У будь-якому випадку – це все буде на рівні рекомендацій від уряду залежно від "карантинних" зон. Далі рішення буде за місцевою владою, додав нардеп. Вчитися доводиться всім Через постійні перебої у навчанні, спричинені епідемією – в тому числі через періодичну "удальонку" – якість навчання страждає. Не кажучи вже про соціалізацію дітей. Але експерти сходяться в тому, що всі ці обмеження – вимушені й неминучі. "Головним правом людини є право на життя і здоров'я. Усі заходи, до яких зараз змушена вдаватися освіта – для того, щоби захистити дітей, батьків і вчителів", – сказав РБК-Україна освітній омбудсмен Сергій Горбачов. Він нагадав, що зараз 1,6 млрд учнів і студентів у всьому світі позбавлені доступу до звичних форм освіти. Це форс-мажор планетарного масштабу, додав омбудсмен. Щоби повністю переходити на дистанційне навчання потрібно забезпечити інтернетом і гаджетами як учнів, так і вчителів. А з цим насправді далеко не все добре, сказав виданню головний експерт групи "Реформа освіти та науки" РПР, доктор фізико-математичних наук, професор Володимир Бахрушин. За словами експерта з освіти Українського інституту майбутнього Миколи Скиби, про вплив карантину на якість навчання можна буде судити тільки через рік або навіть два. У короткій перспективі цього не видно, говорить співрозмовник. Він зазначив, що можна знайти багато аргументів проти дистанційного або змішаного формату навчання. "Наприклад, є багато факторів, які відволікають від навчання, вчителі звикли проводити заняття в класі і знають, як гарантувати результат. Плюс батькам доводиться бути в ролі педагогів. Це одна частина, в якій потрібно працювати комунікаційно. З іншого боку, воно потребує коштів: провести інтернет, закупити необхідне обладнання. І цим необхідно забезпечити не тільки школи, але і сім'ї", – пояснив виданню Скиба. Проте за грамотної організації змішана форма навчання може давати дуже високу ефективність. Навіть вищу ніж традиційне очне навчання, припустив експерт. На думку Бахрушина, в допомогу для дистанційного навчання також потрібно повернути проект Всеукраїнська школа онлайн, який запустили навесні. "І хоча були деякі зауваження щодо окремих уроків, але здебільшого все ж були гарні відгуки. І багатьом дітям, у яких не було інших можливостей, ці уроки дуже допомагали", – припустив експерт РПР. Крім того, на початку вересня Міністерство освіти затвердило єдиний документ – Положення (№ 1115) – щодо організації дистанційного навчання. Як пояснили в прес-службі відомства, у ньому "визначено механізм забезпечення здобуття повної загальної середньої освіти за дистанційною формою, а також використання технологій дистанційного навчання". Також на сайті Міністерства є методичні рекомендації з організації "удальонки" в школі, підготовлені ГО "Смарт освіта" і МОН. Але в різних регіонах і школах підхід до дистанційного навчання відрізняється. Адже у всіх різні ресурси і можливості. Так що, якщо з листопада школи будуть масово переходити на "удальонку", одні школи з цим впораються, говорить Горбачов. А деякі – стануть знову розсилати батькам через Вайбер фотографії аркушів із завданнями, написаними від руки. "Це буде той самий процес, щоб був весною. Але є одне суттєве уточнення: ми вже знаємо, з чим маємо справу, тому буде легше. Вже є напрацьовані моделі роботи, онлайн-уроки", – зазначив Горбачов. До того ж зараз серед педагогів є великий попит на те, щоб освоювати нові освітні технології. Наприклад, Служба освітнього омбудсмена спільно з компанією Google і Академією цифрового розвитку провела курс для понад 2 тисяч українських учителів. Сертифікати отримали 1,5 тисячі учасників. Тому такого "хаосу", який був з навчанням навесні, чекати не варто. Багатьом учителям доводилося в темпі освоювати нові додатки та програми – за останні півроку вони самі немало чого навчилися. Тим більше, навряд чи центральна чи місцева влада, розуміючи батьківський гнів, наважиться ввести тривалий "локдаун" для маленьких учнів.    
Президент Росії Володимир Путін раптово висунув нову версію причини анексії українського півострова Криму. Путін заявив, що це було неминучим, адже до цього його хтось свідомо підштовхував. Про це Путін заявив в документальному фільмі "Миропорядок 2018". Російський президент дав у ньому ціле інтерв'ю кремлівському пропагандисту Володимиру Соловйову, передають РІА "Новости". "Мені іноді здається, і думаю, що під цим є певні підстави, що хтось свідомо підвів нас до такої межі, опинившись на якій, ми повинні були діяти так, як ми діяли. Мало, звичайно, хто очікував, що ми будемо діяти так швидко, так рішуче, якщо не сказати зухвало", - зазначив російський президент. При цьому Путін зазначив, що знав - за анексію українського півострова проти його країни будуть введені санкції. "На чашу терезів повинен був покласти повернення Криму і можливі наслідки, пов'язані з нашими відносинами з багатьма країнами світу. І все-таки, коли ми на одну чашу ставимо долі мільйонів людей, тих, які хочуть повернутися, і складнощі у відносинах, все-таки перше незрівнянно складніше", - заявив Путін. Нагадаємо, через кілька днів в Росії відбудуться "чергові перевибори Путіна". На своєму останньому виступі перед публікою Путін похвалився новою російською суперзброєю, через що став об'єктом насмішок навіть у своїй країні. Оскільки при її демонстрації була використана дешева анімація. Також Михайло Горбачов, колишній президент Радянського Союзу, заявив про те, що Володимир Путін занадто високо несеться і вже вважає себе заступником Бога. В інтерв'ю Медузі Горбачов заявив, що попереджав Путіна про шкоду самовпевненості, що дуже розлютило російського диктатора.
Михайло Горбачов, колишній президент Радянського Союзу, заявив про те, що Володимир Путін занадто високо несеться і вже вважає себе заступником Бога. В інтерв'ю Медузі горбачев заявив, що попереджав Путіна про шкоду самовпевненості, що дуже розлютило російського диктатора. "Він же сказав, що треба Горбачову язика вкоротити. Президенту! Язика вкоротити!" - обурився Горбачов. При цьому Горбачов з гидливістю відгукується про посаду президента Росії, заявивши, що це місце вже загиджено до межі, але не тільки зусиллями Путіна - спільними зусиллями. «Я, звичайно, пам'ятаю, як він сказав, що, мовляв, мене не помітив, на святі Перемоги. Коли режисер Олівер Стоун його запитав, чому він зі мною не привітався, він сказав, що мене не помітив», - продовжив Горбачов. Він розповів, що останній раз бачив Путіна 12 червня 2017 року, і тоді російському президенту довелося з ним привітатися, оскільки зустріч відбулася в палатах у Кремлі, і обійти один одного стороною було неможливо. Також Горбачов повідомив, що Путін уникає з ним зустрічей.
Колишній президент СРСР Михайло Горбачов закликав лідерів США і РФ - Дональда Трампа і Володимира Путіна - ініціювати в Радбезі ООН ухвалення резолюції про недопущення ядерної війни. Про це він пише в статті, яка була опублікована в Time. «Зокрема, я пропоную Радбезу ООН провести засідання на рівні глав держав і прийняти резолюцію, в якій би йшлося про те, що ядерна війна неприпустима і ніколи не повинна вестися. Я вважаю, що ініціатива про прийняття такої резолюції повинна виходити від Трампа і Путіна - президентів двох країн, що володіють більше 90% світових ядерних арсеналів і які, отже, несуть відповідальність», - написав Горбачов. «Я закликаю членів РБ ООН - органу, який несе основну відповідальність за підтримання миру і безпеки на Землі, - зробити перший крок. Зокрема, я пропоную провести нараду Ради безпеки ООН на рівні глав країн для прийняття резолюції, в якій говорилося б, що ядерна війна є неприйнятною і що ні за яких умов її не можна починати», - сказано в статті. «Сьогодні ядерна загроза здається реальною. Відносини між великими державами з поганих стали гіршими за кілька років... Ми повинні змінити ситуацію. Треба відновити політичний діалог, спрямований на спільні рішення і спільну дію», - сказав колишній лідер СРСР.
Політична відповідальність в Україні існує, але вона дуже ослаблена. Головна проблема полягає в тому, що вона до того ж і не закріплена інституційно. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив політичний аналітик Інституту євроатлантичного співробітництва Володимир Горбач. «Політична відповідальність у нас є, просто вона серйозно ослаблена інституційної слабкістю Української держави як такої і слабкістю політичних інститутів. Ось у Януковича, наприклад, відповідальність настала, у Ющенка - теж, коли він балотувався на другий термін, але отримав дуже мало підтримки. У Яценюка також була політична відповідальність, його фактично силою громадської думки і громадського тиску змусили подати у відставку. Але проблема в Україні полягає в тому, що ця відповідальність не закріплена інституційно. Вона не спирається, наприклад, на внутрішньопартійну демократію, коли всередині партії можна було б регулювати ці питання, зокрема і добровільних відставок політиків у результаті якихось проступків. Це те, що є в західних демократіях, коли самі однопартійці контролюють своїх лідерів, своїх самовисуванців від партії, бо вони з ними конкурують всередині партії, зокрема за посади, вплив, за внутрішню владу», - розповів політолог. Горбач зазначив, що цей внутрішній інституційний контроль особливо підкреслює політичну відповідальність. Це якраз те, чого немає в Україні, і те, чого нам не вистачає. «Але для цього потрібно, щоб народ не просто мав довгу пам'ять, а щоб політичні інститути функціонували в довгостроковому режимі, в довгостроковій стратегії. Потрібно, щоб партії не створювалися задля участі тільки в одному циклі виборів. Політичні партії повинні бути стабільними системоутворюючими політичними інститутами. Тоді все функціонуватиме інакше, ніж зараз», - підсумував експерт.
Санкції проти Росії - впливовий інструмент, оскільки вони вже показали свою ефективність. Продовження санкцій виконало свою основну роль - обмеження економічного зростання Росії, крім того, вони мають і дуже вагому політичну складову. Санкціями світ демонструє єдність у підтримці України. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив політичний аналітик Інституту євроатлантичного співробітництва Володимир Горбач. «Росія не припинила агресію проти України, але вона її призупинила під дією санкцій. Вже більше року призупинено агресію, не згорнуто, проте призупинено. Санкції тут зіграли вирішальну роль. Обмежено економічне зростання Росії, таким чином зменшено її ресурсну спроможність до продовження зовнішньої агресії в Україні або в іншому місці. Мета - обмеження зростання російської економіки, була досягнута. Частково через санкції, частково через світове падіння цін на нафту і газ», - розповів політолог. Але він бачить значущість санкційного впливу не тільки в економічному плані, а й у політичному. Збереження санкцій дуже важливо, бо це є одним із проявів єдності західного світу в російсько-українському протистоянні. «Застосовуючи санкції проти Росії, Захід демонструє свою солідарність з Україною як жертвою російської агресії. З іншого боку, він демонструє свою єдність самому агресору. Показує, що західні уряди не піддалися здебільшого російській пропаганді, що в Україні триває якийсь внутрішній конфлікт, а РФ нібито тут ні при чому. Для України продовження цих санкцій важливо, перш за все, політично. У такій конфігурації ми можемо вистояти у війні з Росією. А ось якщо на Заході не буде єдності, будуть різні позиції, то Україні буде набагато важче, ми залишимося з меншою кількістю союзників», - резюмував експерт.
«Чорна каса» Партії регіонів - це інструмент, який може багато чого змінити в сучасній українській політиці. Зокрема, ці документи можуть змити весь політичний клас з політичної сцени. Тих, кого торкнеться ця історія, - дуже багато, судячи з озвучених сум. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив політичний аналітик Інституту євроатлантичного співробітництва Володимир Горбач. «Чому саме зараз все це з'явилося - треба запитати у того, хто надав ці документи. Ще б знати, хто йому їх надав, якими міркуваннями керувалася ця людина? А взагалі, це тягне на дуже велику сенсацію і, можливо, потенційно може змити весь політичний клас України з політичної сцени. Не всіх, але, можливо, більшість. Оскільки названа сума в два мільярди гривень означає, що кількість людей, які отримували ці кошти, має бути дуже велика. Постраждають якраз не вихідці з Партії регіонів, а ті, хто з ними співпрацював. Якщо йдеться про підкуп людей, які перебували в той час на державних посадах і отримували ці кошти, то це в принципі є класичним хабарництвом. Посадова особа отримує кошти в обмін на надання політичних або адміністративних послуг - це в чистому вигляді корупція і це стаття кримінального кодексу», - розповів політолог. Горбач підкреслив, що це розкриє багато випадків парламентської корупції, бо раніше в експертному і журналістському середовищі було багато інформації про переходи з фракції у фракцію в обмін на якісь суми. «Починалися ці суми з одного мільйона доларів і закінчували дуже великими - майже в 20 мільйонів. І політична корупція - це серйозна відповідальність. Це вигідно всім, кого немає в цих списках», - підсумував експерт.
Призначення Юрія Луценка - цілком політичне. В умовах розвиненої демократії такого не повинно було б відбутися, але на цьому етапі і відповідно до політичного моменту призначення абсолютно адекватне. На руку може зіграти саме те, що Луценко - політик і в разі його провалу в ГПУ це фактично буде кінець його політичної кар'єри, тому він намагатиметься проводити зміни і буде нести відповідальність. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив політичний аналітик Інституту євроатлантичного співробітництва Володимир Горбач. «Призначення Генерального прокурора - це кадрове питання, і це пов'язано з новою коаліцією, новим урядом. У переговорах між БПП і Народним фронтом щодо уряду обговорювалася і прокуратура. Інша справа - як це було процедурно зроблено. Прокуратура відставала на кілька тижнів від формування уряду. Це призначення - однозначно політичне, але, на мою думку, воно адекватне тому часу і політичному моменту. У нормальній, стабільній ситуації, у розвиненій демократії таких речей бути б не могло. Але в нашій ситуації - це, мабуть, єдиний вихід, який був у Президента, інших варіантів у нього просто не було. Чи буде від цього користь? Сподіваюся, що так. Сподіваюся на те, що саме стороння людина з самостійною політичною вагою і своїм політичним іміджем, репутацією на цій посаді зробить усе можливе, щоб реформувати систему прокуратури. На превеликий жаль, прокуратура є закритою від суспільства, так само як суддівська система. В принципі реформу прокуратури не можна робити руками самих прокурорів. Луценко на цій посаді несе відповідальність за результат як публічний політик. Провал його роботи в прокуратурі означатиме фактично кінець його політичної кар'єри, і він це розуміє. Це вселяє певну надію, що результат його роботи буде більше позитивним, ніж негативним», - зазначив політолог. На думку Горбача, Луценко на посаді перебуватиме, як він сам говорив, максимум півтора року, можливо, два. Оскільки не завжди вдається провести швидко реформи. «Думаю, що Юрій Луценко буде розглядати цю посаду насамперед як можливість для свого нового політичного старту як самостійного політика в публічній сфері. На превеликий жаль, так швидко, як призначити Луценка, провести реформи не вдасться, навіть якщо Порошенко цього захоче. Реформи дійсно не можна провести за один день. Це не ухвалення закону, це зміни в самій структурі, це зміни ідей, управлінських процедур. Будь-яка реформа триває від року до п'яти», - підсумував експерт.
Урядова криза, що закінчилася іграми навколо кандидатури нового прем'єра і заміною всього складу Кабінету міністрів, за логікою, має стати відправною точкою для якісних змін у країні. Забезпечити ці зміни якраз і повинен новий прем'єр-міністр, який сформує під реальні цілі свій Кабмін. Щоправда, діяти йому доведеться в рамках жорстких вимог, висунутих Україні міжнародними партнерами. Так уже відомо, що США підтримають новий уряд на чолі з новим прем'єром лише в разі, якщо ця команда відповідатиме чотирьом умовам. Це подальша співпраця з МВФ (який, як відомо, ставить перед Україною свої вимоги), виконання зобов'язань за Угодою з ЄС, виконання Мінських домовленостей і наполеглива боротьба з корупцією, з чим у нас хронічно сутужно. Тому «Аналітична служба новин» (АСН) поцікавилася в експертів, чого нам реально чекати від нової команди і чи є шанси на проведення реформ, а не їхньої імітації. Можлива зміна пріоритетів Поки в Штатах розповідають, за яких умов підтримають новий уряд, у нас продовжують торгуватися, створюючи коаліцію, а також обговорюючи можливі кандидатури на пост прем'єра. Хоча дехто очікував, що цей портфель може отримати Наталія Яресько, яка на посаді міністра фінансів забезпечила Україні кредити Міжнародного валютного фонду, судячи з усього, більш реальна кандидатура - нинішній голова парламенту Володимир Гройсман, якого небезпідставно вважають ставлеником Президента Петра Порошенка. Швидше за все, новий голова уряду, запевнив АСН директор Центру політичних досліджень «Пента» Володимир Фесенко, продовжить реформи, але з певними поправками. «Можна очікувати певної зміни пріоритетів, з акцентом на економічні реформи, - пояснює він. - Не просто дерегуляція, децентралізація економічної системи, а саме ставка на відновлення і посилення економічного зростання України». Ще одним ключовим моментом роботи нового Кабміну повинні стати питання соціальної політики і соціальної стабільності. «На жаль, за минулий рік різко впав рівень життя пересічних українців, і тому саме зараз тема стабілізації соціального захисту стала актуальною. Наскільки я розумію, Гройсман буде приділяти цьому увагу, якщо стане прем'єр-міністром України. Безумовно, буде і продовження співпраці з МВФ, і курс на євроінтеграцію. Ці вектори економічної політики не зміняться. Хоча я не виключаю, що у відносинах з МВФ можуть бути певні корективи, знову для того, щоб більшою мірою врахувати необхідність соціального захисту і соціальну складову реформ», - підкреслив політолог. Практично всі без винятку зазначають, що хто б не прийшов на посаду прем'єра, структурні реформи неминучі, як їх не відтягуй. Але, з іншого боку, новому прем'єру доведеться працювати в певних рамках: і західним партнерам треба буде подобатися, і людям догодити, вважає виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко. «При будь-якому розвитку ситуації - новий прем'єр або «старий новий» прем'єр - повинні бути зміни, - пояснив він « Аналітичній службі новин »(АСН). - Будь-хто, хто б не був у кріслі прем'єра зараз (так само як і в будь-якому іншому міністерському кріслі), практично буде закутий у рамки. З одного боку, йому треба буде обов'язково показати прогрес України для іноземних партнерів - щоб заручитися підтримкою і забезпечити кредитні фінансові потоки в країну. З іншого, прем'єру треба буде намагатися сподобатися українським громадянам. Якщо це буде «старий новий» прем'єр, у нього буде можливість обілити свою зіпсовану репутацію». Від зміни доданків... Інша позиція, яка також має право на життя, полягає в тому, що, помінявши очільника уряду, ми лише змінимо представника однієї фракції на іншого. Не в останню чергу багато залежить не тільки від нового прем'єра, а й від тієї коаліції, яка стане йому опорою, впевнений народний депутат Юрій Дерев'янко. «Треба перезавантажити Раду і отримати більшу кількість нормальних людей. Але робити це треба тільки після змін до виборчого законодавства», - пояснив нардеп АСН. Юрій Дерев'янко переконаний, що якщо коаліція, яку буде створено, не продемонструє здатність рухатися вперед і домовлятися між собою, то треба йти на вибори. Нинішній спікер Верховної Ради Володимир Гройсман, зазначає в розмові з АСН уповноважений Президента з прав кримськотатарського народу Мустафа Джемілєв, добре справляється зі своєю роллю голови парламенту, проте на посаді прем'єра попри його здібності у нього можуть виникнути проблеми через становище, що склалося в країні. «Гройсман каже, що буде від ранку до ночі працювати і у нього все вийде. Але зараз він на своєму місці, - каже Мустафа Джемілєв. - І в мене немає сумніву в його здібностях. Крім того, в якихось корупційних справах він ніколи не був помічений. Але країна зараз у такому становищі, що навіть найідеальніший прем'єр-міністр все одно буде викликати невдоволення. Все через те, що життєвий рівень у людей дуже низький». Тому головне завдання для нового прем'єра - відшукати спосіб підвищити життєвий рівень українців, причому зробити це в максимально стислі терміни. А ось від того, наскільки у нього це вийде, і залежить рівень його популярності у населення. Як мінімум рік для цих цілей у нового уряду буде, впевнена керівник Інституту практичної політики Богдана Бабич. «Чи варто говорити, що варіант Володимира Гройсмана на посаді голови уряду буде виглядати тимчасовим. Тому новий склад Кабміну повинен бути не просто відповідальним, але й професійним, - пояснює вона «Аналітичній службі новин» (АСН). - Однак доводити професіоналізм буде неймовірно складно, оскільки економічна і політична ситуація навряд чи посприяє. Ресурсів стає все менше, олігархи все більше і більше намагаються дотягнутися своїми руками до бюджету, а там вже нічого «ловити». Політичний експерт Інституту соціальних технологій «Соціополіс» Ярослав Макітра, навпаки, вважає, що Володимир Гройсман може «спалити» весь свій потенціал усього за кілька місяців. За його словами, ймовірний «уряд Гройсмана» не протримається довше визначеного терміну. Адже після переходу спікера ВР на посаду голови Кабміну в парламенті просто не буде такої людини, яка зможе змушувати законодавчий орган ухвалювати потрібні рішення. «Але уряду Гройсмана поки немає, і навіть у разі його формування шанси на тривале функціонування дуже низькі. Крім уже названих причин, сам спікер ВР поставив у залі парламенту такий стиль «проштовхування» будь-якого законопроекту, який рекомендує Захід. Фактично такі дії нагадують «ломку через коліно», бо при голосуванні за деякі закони було не менше 30 спроб ухвалити той чи інший документ. Також певні голосування за так званим «ноу-хау» Гройсмана з певними технічними правками, куди вписувалося все необхідне, - це відверте порушення закону, проте водночас воно дозволяло ухвалювати потрібні рішення. Але тільки-но такої людини, яка здатна буде це робити, в парламенті не буде, можуть виникнути проблеми, - розставляє крапки над «і» політолог. - Тим більше якщо йдеться про конфігурацію, яка є в парламенті зараз, то крісло його керівника може отримати «Народний фронт». В такому форматі спікер зможе в законному порядку і «красиво» блокувати роботу Кабінету міністрів». Економічна політика залишиться колишньою Прем'єр, який прийде на зміну Яценюкові, в першу чергу повинен представити свою програму дій, переконаний заступник голови парламентського Комітету з питань запобігання та протидії корупції Борислав Береза. І тільки вона покаже, чи будуть для країни перспективи після кадрових перестановок. «Все залежить від тієї програми і тих дій, які будуть після обрання прем'єра. Ми повинні побачити саму програму, ми повинні зрозуміти, яким шляхом і за який термін, за допомогою кого і чого буде досягнуто результатів, тільки тоді можна говорити про перспективи», - вважає політик. Водночас експерти відзначають, що фактично зараз не має значення, хто обійме посаду голови уряду, оскільки економічна політика України не зміниться. «Я точно знаю, що потрібно обговорювати не імена і прізвища людей, а треба обговорювати програми, - підтримує цю точку зору і голова Комітету економістів України Андрій Новак. - Оскільки жоден із кандидатів, що претендують на посаду прем'єра, не оприлюднював будь-яких відповідних документів, навіть ті програми, які повинні бути представлені одним із кандидатів, є більш ніж формальними. Причина в тому, що справжня програма економічного розвитку будь-якої країни - це солідна наукова робота, яка повинна бути результатом серйозної праці, особливо для такої кризової країни, як наша». На думку експерта, зміна прем'єра на економічну політику держави не вплине, адже повноцінної стратегії економічного розвитку держави просто немає. У свою чергу економічний експерт Борис Кушнірук запевнив АСН, що претендент на пост голови уряду Володимир Гройсман не стане «лялькою в чужих руках», а буде чинити опір і працюватиме на посаді максимально тривалий період часу. «В цілому я ставлюся до Гройсмана, якщо саме його буде обрано, досить позитивно. Незважаючи на все, Гройсман буде сприйматися не як технічний або тимчасовий голова уряду. Тоді як уряд Яресько, який позиціонується як технократичний, однозначно був би тимчасовим, - пояснив економіст. – Від початку такий Кабмін сприймався як уряд на короткострокову перспективу роботи, який би працював не більше року. Тому, знаючи цей факт, деякі політики можуть зайнятися самопіаром і блокувати реформи уряду. З огляду на це я є більше прихильником кандидатури Гройсмана, бо є розуміння, що цей уряд буде постійним. По-друге, якщо брати до уваги саму персону Гройсмана, то він був довгий час мером Вінниці, і досить успішним. Він буде намагатися робити речі, які змогли б утримувати його рейтинг на високих показниках. Крім того, він - молодий чоловік, який вже багато чого вміє». На думку Бориса Кушнірука, крім політичного чинника вибору Гройсмана на посаду голови Кабміну, присутній і певний психологічний фактор: «Арсеній Яценюк з огляду на всі його плюси і мінуси має надзвичайно низький рейтинг, а це, в свою чергу, провокує реакцію. Тобто будь-які кроки, які він робитиме, матимуть негативне сприйняття тому, що це робить саме уряд з надзвичайно непопулярним прем'єром. Ця ситуація нагадує процес лікування від хвороби: для того, щоб лікування стало ефективним, ви повинні довіряти тому, хто вас лікує. Та ж ситуація і тут. Має бути певний рівень довіри, чого у Арсенія Яценюка в силу вимушених кроків і помилок, допущених його урядом, просто немає». Без довіри людей не обійтися А щоб надалі уникнути падіння рейтингів голови уряду, політичний аналітик Інституту євроатлантичного співробітництва Володимир Горбач пропонує свій варіант дій: виявляється, найкращим виходом тут могла б стати регулярна зміна урядів під виконання конкретних завдань. Робити це, за його словами, наприклад, можна раз на рік, щоб кожен уряд працював над якоюсь реформою і йшов після виконання певного завдання. Зараз же зміна уряду в українських реаліях потрібна для того, щоб працював державний механізм. «Чи є перспективи після обрання нового голови Кабміну, буде залежати від того, який саме уряд сформується, в яких саме умовах, в якому саме контексті прийде до влади, - розставляє акценти політолог. - За великим рахунком, Україні зараз потрібна регулярна зміна урядів під виконання конкретних завдань і під проведення конкретних реформ. Рік-півтора працюють і роблять реформу в призначений термін. Така ситуація була б надпродуктивна. Але зараз великих надій на те, що зі зміною уряду зміниться щось на краще в житті простих людей, я б не покладав». На думку Володимира Горбача, багато залежатиме і від того, як саме буде змінено уряд: «Якщо він зміниться таким чином, що викличе додаткову довіру у громадськості, політикам буде видано додатковий карт-бланш у проведенні реформ. А ось якщо зміна уряду пройде так, що довіри політики не отримають, це означатиме, що все одно доведеться повертатися до ідеї дострокових парламентських виборів». Володимир Гройсман, вважає експерт, непоганий кандидат на посаду прем'єра, «враховуючи і його досвід на посаді голови парламенту, і досвід у керівництві, в управлінні у Вінниці, у нього також є досвід роботи в уряді віце-прем'єром. Тому можна було б йому дати шанс показати себе». Втім, політолог, як і деякі інші експерти, не виключає ситуації, коли прем'єром стане не Гройсман, а будь-який інший кандидат. У такому випадку може відбутися або повернення до ідеї з прем'єрством Яресько, або з’явиться зовсім інша людина. «Чи буде Гройсман прем'єром - це ворожіння на кавовій гущі, - зазначає і голова правління Інституту української політики Кость Бондаренко. - Треба дивитися, як складеться ситуація надалі. Пам'ятаєте, як 1999 року Леонід Кучма виносив кандидатуру Валерія Павловича Пустовойтенка на розгляд Верховної Ради, і здавалося, що все - він проходить. Але чотирьох голосів йому все ж не вистачило. І все, тоді прем'єром став Ющенко». Експерт вважає, що пост прем'єр-міністра може обійняти хто завгодно: «Процедура наступна: збирається коаліція (щоб її сформувати, за Конституцією, є місяць), потім вони ще місяць можуть обговорювати питання прем'єр-міністра. Потім виносять його на розгляд Президента, потім вже Верховна Рада або проголосує, або не проголосує. Якщо парламент проголосував, кандидат отримує прем'єрську посаду, не проголосував - починається новий пошук прем'єра». Але хто б не очолив у результаті український уряд, вважає старший науковий співробітник Інституту міжнародної економіки Петерсона Андерс Аслунд, головне, щоб у ньому «не було злодіїв і шахраїв». Сам Володимир Гройсман заявляє, що в новому Кабміні «повинні бути абсолютно нові, якісні люди з новим менталітетом, які можуть якісно і чесно відповідати на ті виклики, які є сьогодні». Як бачимо, запити збігаються з намірами, але, як буде в реальності, покаже час.
Україні зараз не завадило б міняти уряд регулярно. Наприклад, раз на рік, щоб кожен уряд працював над якоюсь реформою і йшов після виконання певного завдання. Зараз же зміна уряду в українських реаліях потрібна для того, щоб працював державний механізм. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив політичний аналітик Інституту євроатлантичного співробітництва Володимир Горбач. «Чи є перспективи після обрання нового голови уряду -  залежатиме від того, який саме уряд сформується, в яких саме умовах, в якому саме контексті прийде до влади. За великим рахунком Україні зараз потрібна регулярна зміна урядів під виконання конкретних завдань і під проведення конкретних реформ. Рік-півтора працюють і роблять реформу в призначений термін. Така ситуація була б надпродуктивною. Але зараз великих надій на те, що зі зміною уряду зміниться щось на краще в житті простих людей, я б не покладав. Але зміна уряду потрібна для того, щоб просто працювала державна машина», - зазначив політолог. На думку Горбача, ще багато залежатиме від того, як саме буде змінено уряд. Головне, чи вдасться йому заслужити довіру населення. «Якщо уряд буде змінено таким чином, що він викличе додаткову довіру від громадськості і виборців, то політикам буде видано додатковий карт-бланш у проведенні реформ. Це буде ще півроку-рік часу. І це буде добре. А ось якщо зміна уряду пройде таким чином, що довіри політики не отримають, то це означатиме, що все одно доведеться повертатися до ідеї дострокових парламентських виборів. Як на мене, Гройсман - непоганий кандидат, якщо оцінювати його діяльність ще до того, як він приступив до роботи прем'єром. Його бекграунд, досвід у керівництві, в управлінні у Вінниці, у нього є досвід роботи в уряді віце-прем'єром. Якихось нарікань на його роботу або його працездатність поки ще немає. Можна було б йому дати шанс показати себе», - зазначив експерт. Втім, політолог не виключає ситуації, коли прем'єром стане не Гройсман, а якийсь інший кандидат. «У такому випадку може з'явитися або повернення до ідеї з прем'єрством Яресько або ідея щодо якогось іншого кандидата. Абсолютно несподіваного і не анонсованого раніше», - підсумував Горбач.

Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Коли в будинку з'являється маленьке кошеня, власнику необхідно забезпечити належний догляд Що потрібно придба....
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Чакри — це енергетичні рівні розвитку Це наші внутрішні центри сили, якими протікає енергія
Як створити місце сили у своїй квартирі
Як створити місце сили у своїй квартирі
Будинок може не тільки захищати нас від зовнішніх факторів, але й надавати сили Такий куточок можна створити у....
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Стрес є невід'ємною частиною життя сучасної людини Незважаючи на те, що в житті кожного з нас бувають складні ....
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Кожна людина зазнає негативного впливу: втома, дратівливість та раптові болі – ознаки енергетичної атаки Борот....
більше матеріалів
/-0,084765911102295-/ /-pc-/
Top