Після Великодня настає найулюбленіший день усієї української молоді - Поливаний понеділок. Вулицями бігають хлопці з пляшками, відрами та іншими підручними засобами, наповненими водою, і шукають "жертву". Але більшість учасників цих "бойових дій" і простих перехожих, які випадково потрапляють під "вогонь", навіть не здогадуються про походження цієї традиції.
З давніх-давен вважалося, що вода в пасхальний понеділок стає цілющою, приносить щастя і здоров'я. Тому люди обливали не тільки один одного, але і себе теж. Цей день пов'язували насамперед з духовним весняним очищенням.
Якщо повернутися до язичницьких часів, весняне купання і обливання мали магічне значення. Предки вірили, що так вони викличуть дощі і матимуть хороший урожай, очистяться і вилікуються від різних недуг. Обливали водою худобу і птицю, бджіл з вуликами, пастухів і коней перед початком польових робіт.
Хворих на епілепсію, жовтяницю або лихоманку несподівано обливали водою, якою заздалегідь обмивали ікони, срібні предмети або півня. Якщо підозрювали, що на людину наслали порчу (або пристріт), то перед тим як її облити, воду пропускали через ручку. Вірили також, якщо раптово вилити воду на відьму, то вона не зможе шкодити.
Існувало також повір'я, що потопельники або самогубці могли затримувати дощ, тому в посушливі часи їх могили також обливали водою.
На Поліссі колись вважали, якщо облити господиню в цей день, її корова даватиме більше молока.
У козацькі часи другий день Пасхи був Днем Богородиці. Саме вона є берегинею роду і міцного шлюбу. Тому більшість традицій цього дня були пов'язані з залицяннями.
З давніх-давен юнаки з відрами повними води на світанку ходили по домівках, де жили дівчата на виданні, і обливали їх. А ті натомість дарували хлопцям писанки на знак подяки. Адже вважалося, що облита дівчина швидше вийде заміж за коханого хлопця. Зустрічалися звичаї, коли дівчина мала встигнути подарувати хлопцеві писанку, щоб той її обливав, або ж дівчата ховали писанки за пазухою, а юнаки намагалися їх відібрати (але це вже більше схоже на залицяння).