Падіння цін на нафту є дуже гарною новиною для України як імпортозалежного споживача нафтопродуктів. За розрахунками фахівців «Консалтингової групи А-95», при стабілізації цін на нафту нижче позначки $40 за барель ціни на українських АЗС повинні впасти нижче позначки 20 гривень за літр бензину А-95 і 16 гривень за літр дизельного палива. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн.
Однак, за його словами, при цьому слід зазначити, що набагато більш сильним фактором ціноутворення в Україні є валютний курс. «Близько 50% вартості нафтопродуктів у роздрібній мережі припадає на закупівельну ціну палива, яке переважно імпортується, тобто закуповується за валюту. Ще близько 35% припадає на податки - акцизний збір (встановленийу євро) і ПДВ на суму закупівельної вартості й акцизу. Саме девальвація спричинила зростання цін на бензин в Україні, незважаючи на зниження нафтових котирувань уже майже втричі за останні два роки», - пояснює Сергій Куюн, відзначаючи, що, на жаль, «на тлі високих цін, як і раніше, актуальним залишається питання якості бензину. Уже можна говорити про те, що у 2015 році ситуація тільки погіршилася. За нашими оцінками, якщо у 2014 році частка контрафакту становила близько 20% ринку автомобільного бензину, то в 2015-му, очевидно, сягне 25%».
На думку експерта, головним стимулом цього процесу є зростаюча ціна та зростаючі податки на паливо, це автоматично збільшує заробіток тих, хто кустарно виробляє нафтопродукти, адже податки з них ніхто не платить. «На сьогодні за ціни бензину в середньому 20 гривень за літр податки становлять близько 45%, або 9 гривень на літрі. При цьому ще 2-3 гривні на літрі - це заробіток АЗС, - зазначає він. - Іншими словами, рентабельність торгівлі «лівим» бензином перевищує 50% - дуже солідний рівень навіть у стабільні часи, не кажучи вже про нинішню кризу».
Основні сподівання на виправлення ситуації, запевняє Куюн, пов'язані з прийняттям пакету законопроектів у межах Податкового кодексу, які очікують голосування в Раді. «Йдеться про розроблений у профільному комітету парламенту на чолі з Ніною Южаніною законопроекті про посилення адміністрування акцизного збору на нафтопродукти. Принцип нововведення такий, що всі операції з паливом реєструються в єдиній базі даних, і здійснюється автоматичний наскрізний контроль сплати паливного акцизу. Трейдер не зможе продати більше палива, ніж купив раніше. Це різко ускладнить операції з неврахованим паливом, а відповідно, і його виробництво. Відрадно, що законопроект було підтримано Мінфіном та ДФС», - робить висновок експерт паливного ринку.
Авторские блоги и комментарии к ним отображают точку зрения их авторов. Точка зрения редакции информационного агентства ASN может отличаться от точки зрения авторов блогов, колонок на сайте и комментариев к ним. Редакция агентства ASN не несет ответственность за достоверность материалов из раздела «Блоги», «Колонки», сайт агентства только обнародует данную информацию.