Щоб податкова реформа була ефективною, необхідно зменшити кількість податків і ліквідувати несуттєві, а податковий тягар необхідно перекласти з малого та середнього бізнесу на великий. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив економіст і глава Комітету економістів України Андрій Новак.
«Я вважаю, що податкова реформа повинна бути комплексною. Введення окремих податків або їх скасування, підвищення і зменшення ставок за окремими податками нічого по суті не змінить. Сьогодні, щоб повернути вітчизняного бізнесмена або залучити іноземного інвестора, українська податкова система повинна бути конкурентною, вигіднішою порівняно з податковими системами всіх наших країн-сусідів — загалом східноєвропейського регіону. Інакше абсолютно немає сенсу інвестувати в Україну, коли кращі умови пропонують всі наші сусіди», — зазначив експерт.
За його словами, є планові завдання, які потрібно виконувати під час податкової реформи.
«Перше — це кардинальне зменшення реальної кількості податків. Не те, що зробив чинний уряд, коли він майже здійснив податковий обман, розповідаючи, що зменшили податки з 22 до 9. Насправді відбулося перегрупування величезного масиву податків — з 22 груп у 9 груп. При цьому з'явилися нові податки — податок на нерухомість. Треба насправді кардинально зменшити кількість податків, бо бюджет формується насправді з 7—9 податків, які дають суттєві надходження до держбюджету або в місцеві бюджети. Всі інші — зайвий податковий масив, який ускладнює податкову систему і відповідно роботу бухгалтерії будь-якої компанії», — розповів Новак.
«Друге завдання — треба перекласти податковий тягар з малого та середнього бізнесу на великий. Оскільки без цього бюджет країни не набере потрібних обсягів і тих сум, які необхідні, щоб виконувати на пристойному рівні соціальні платежі. Якщо ці два завдання не будуть виконані, то податкова реформа по суті нічого не дасть», — розповів експерт.
Новак вважає, що новий податок на автомобілі треба вводити, але застосовувати його потрібно правильно.
«Європейська практика показує, що у них також є податки на авто, які мають прогресивну шкалу — залежно від об'єму двигуна або вартості авто. Тому європейці дуже охоче продають автомобілі віком старше 5 років, чим користуються наші співгромадяни і люди на просторі СНД. Оскільки платити податки і обслуговувати старі авто просто невигідно. Це в принципі правильно, оскільки тут, крім аспекту економічного, є ще й екологічний. Тому прогресивна шкала для авто залежно від їхньої вартості та віку — це нормально. Інша річ, якою має бути ця шкала. На сьогодні, враховуючи, які авто в основному зараз на наших дорогах, не можна робити соціально незручну шкалу і оподатковувати автомобілі віком від 5 років і старше. Тут треба цю межу суттєво підняти, бо у нас багато автомобілів, яким до 15 років. Тому на першому етапі оподатковувати авто, яким до 15 років не треба, оскільки це занадто велике навантаження на багатьох українців», — вважає Новак.
Авторские блоги и комментарии к ним отображают точку зрения их авторов. Точка зрения редакции информационного агентства ASN может отличаться от точки зрения авторов блогов, колонок на сайте и комментариев к ним. Редакция агентства ASN не несет ответственность за достоверность материалов из раздела «Блоги», «Колонки», сайт агентства только обнародует данную информацию.