Часом обговорення навіть цілком невинної на перший погляд теми може перерости в гарячу дискусію. Що вже казати про чутливі питання — у такому разі учасники розмови нерідко переходять на підвищений тон, намагаючись довести один одному свою правоту. Ще трохи і може спалахнути конфлікт. Стоп. Завжди можна його уникнути. Було б бажання та розуміння, як це зробити. Ось чотири фрази, які допоможуть успішно "згладити" розбіжності, що виникли.
Повторіть сказане вашим співрозмовником так, як ви це зрозуміли. Це допоможе зорієнтуватися, чи правильно ви вловили всі аспекти. Намагайтеся показати, що ви намагаєтеся якнайкраще зрозуміти озвучену думку, а також мету і мотивацію конкретного висловлювання. Використовуючи цю фразу, ви чітко демонструєте людині, що намагаєтеся зрозуміти сказане ним і що це вам важливо.
В результаті співрозмовник відчує ваше бажання чути. Можете спробувати перефразувати сказане. Головне не варто підкреслювати, що тільки ваша думка хороша та правильна.
Щоб уникати конфліктів, потрібно вчитися поступатися. Постарайтеся зробити хоча б невеликий крок назустріч, щоб знайти якесь рішення навіть якщо єдина мотивація — "заради спокою". Якщо ви хоч раз покажете, що готові поступитися, спілкування з вами розглядатиметься набагато позитивніше.
Слід додати, що розмова — це як двостороння дорога: якщо ви зможете іноді поступитися або хоча б припустити думку, що друга могла б мати рацію, то вас і вашу думку він теж вислухає набагато охочіше.
Фрази " Мені здається " чи " Я схильний думати " зазвичай дуже цінні. Вони показують, що ви здатні в напружених ситуаціях не нав'язувати свою думку як єдину і правильну, а готові припустити думку, що може бути інакше. Нікому з нас не подобається, якщо йому відповідають агресивно, нападаючи, "розтоптавши" його погляди як нелогічні.
Замість того, щоб сказати "Це погана ідея", скажіть, наприклад, "У мене таке почуття, що це може бути не найкращий варіант, оскільки…". Не має значення, з ким ви спілкуєтеся, це завжди вільний обмін думок та ідей, а отже рівноправна дискусія. Суперечки та конфлікти зазвичай починаються в моменти, коли хтось із учасників розмови має стійке почуття, що його думки під час розмови принижуються.
Важливо зрозуміти, коли розмова починає переходити на підвищені тони і хтось із його учасників суттєво "розгарячив". У разі краще запропонувати відкласти розмову, щоб у пориві не наговорити один одному зайвого.
Взяти пазу варто і для того, щоб самому зібратися з думками та ще раз обміркувати, що ви говорили і що вам говорили. Можливо, людина мала рацію, але зрозуміти це вдасться тільки, коли ви дозволите емоціям вщухнути.
Дуже важливо повернутися до розмови — не залишайте щось недомовленим, тоді одне за одним накопичиться в результаті буде неминучим.