Що ховається за оновленням парку вагонів Мінінфраструктури
Мінінфраструктури лобіює ініціативу обмеження терміну служби деяких видів ж / д вагонів до 33 років. Кінцева мета Міністерства вельми навіть благородна - забезпечити роботою українські вагонобудівні компанії.
Але ...
Експерти ОП «Укрметалургпром» підрахували, що, якщо ініціатива Мінінфраструктури буде реалізована, українському бізнесу доведеться закупити близько 12 тис нових вагонів.
Тепер подивіться, що зараз відбувається в промисловості.
За підсумками першого півріччя збитки промпідприємств перевищили 40 млрд грн. Звідки збитковому бізнесу взяти мільярди гривень на нові ж / д вагони? Адже набагато важливіше сьогодні наявні фінансові ресурси направити на модернізацію виробництва і підвищення зарплат, щоб утримати найкращих фахівців.
Крім того, ці вагони ще потрібно зробити і на це піде кілька років. Весь цей час на ринку буде дефіцит, який вигідний монополістам. У нашому випадку це «Укрзалізниця», яка, швидше за все, підвищить тарифи на перевезення. Бізнес змушений буде компенсувати зростання вартості перевезення вантажів за рахунок підвищення цін. А це не що інше, як розкручування інфляції.
Тому вигода для вітчизняного виробника, якого намагається захистити Міністерство, вельми теоретична і розтягнута в часі. А ось збитки для бізнесу виглядають дуже реальними, як, втім, і негативні наслідки для всієї економіки.