Використання мобільних додатків у політичних кампаніях
В світі все більш популярними стають додатки, завдяки яким можна не тільки розширити можливості власного ґаджета, але й керувати з мобільного функціями власного будинку та автомобіля, відслідковувати данні систем охорони тощо. Вже нікого не здивуєш що в вашому смартфоні може бути уся офісна документація, листування, чи персональний секретар, що буде нагадувати о всіх важливих подіях, зустрічах або навіть список покупок з персональним підбором найбільш прийнятних магазинів. А як що до політики і виборів?
Зараз йдуть багато розмов про електронну демократію і її інструменти, запровадження електронного голосування на виборах; під час виборчих кампаній активно використовуються соціальні мережі, реклама на інтернет-ресурсах, залучаються відомі блогери тощо. Але західні IT-фахівці йдуть далі і пропонують додатки що допомагають організовувати і керувати кампаніями.
Наприклад кампанія Ecanvasser, з офісом в Ірландії та обслуговує більше 40 країн пропонує агітаційний додаток та органайзер кампаній. Що ж саме це дає? Завдяки органайзеру ви можете окреслити локацію проведення кампанії, розіслати запрошення волонтерам та безпосередньо керувати ними сформувавши списки та завдання. Таким чином ви можете контролювати агітацію “від двері до двері”, оперативно відслідковувати результати опитувань та формувати меседжі. Польові агітатори можуть використовувати додаток, щоб фіксувати результати опитувань та збирати контактну інформацію о виборцях. Ці данні автоматично синхронізуються, можна сортувати інформацію по спискам та мапам. Також таким чином ви можете відслідковувати активність проведення кампанії, сформувати календар подій, та регулювати рівень доступу до інформації учасників. Крім того, програма формує статистичні дані, ефективність агітації та вираховує рейтинг. Ціни на таке задоволення різняться від кількості людей, що буде залучена в вашій базі. Так якщо за 15000 ви будете платити всього 50 євро на місяць, то за півмільйона вже доведеться викласти тисячу.
Іншим форматом додатків є такі, що можуть допомогти у будівництві партії чи громадської організації. Прикладом можна назвати додаток Wild Apricot, який пропонує менеджмент членів організації. Завдяки цій програмі ви можете сформувати власни сітку учасників руху, оповіщати їх про івенти, створювати прості веб-сайти, приймати донат та членські внески, сформувати контактну базу; розсилати інформаційні бюлетені, оповіщення, листи тощо й всю цю інформацію ви можете бачити на власному мобільному. Ціни також різняться в залежності від кількості членів вашої мережі. До 50 людей вам не буде коштувати нічого, далі ціна починається з 40$ на місяць і закінчуються на 270$ за 15000 чоловік.
Серед більш конкретних прикладів використання додатків під час виборчих кампаній слід зазначити президентську кампанію 2016 в Сполучених Штатах. Під час цієї кампанії активно розповсюджувались мобільні додатки що інформували про діяльність того чи іншого кандидата (або обох відразу), відслідковували новини руху кампанії, слідкували за мапою розподілу голосів та навіть могли допомогти знайти виборчу дільницю чи перевірити реєстрацію виборця. Популярним прикладом є додаток Voter який пропонував виборцям відповісти на ряд простих запитань (як то ставлення до абортів, смертної кари чи легалізації маріхуани) й таким чином обрати який з кандидатів є ближчим для нього; паралельно збираючи масив статистичних даних.
І це тільки ряд прикладів, насправді додатків, що так чи інакше пов'язані з політичною діяльністю є величезна кількість, навіть самі партії активно випускають інформаційні додатки стосовно власної діяльності. Нажаль ця нова хвиля мобільної агітації ще майже не досягла України і зараз вітчизняні політики, в своїй більшості, не так давно почали використовувати соціальні мережі і взагалі інтернет в своїй діяльності. Існуючи ж додатки слабо адаптовані до наших реалій тому й не можна який з них порекомендувати для використання, але вектор технологічного руху є осяжним нам політикуму слід ним йти. Для початку нашім партіям слід хоча б створити інформаційні додатки і почати їх активно популяризувати, що може стати доволі ефективним методом розповсюджувати меседжи безпосередньо до кінцевого виборця.