counter
Архів Повернутись назад 27 Квітня 2015
27 Квітня
Політика Сьогодні у Києві відбудеться саміт Україна - ЄС У понеділок, 27 квітня, в Києві відбудеться саміт Україна - ЄС. Як пише «Радіо «Свобода», на саміті обговорюватимуться питання дотримання Мінських домовленостей, реалізація Угоди про асоціацію України та ЄС, а також хід реформ в Україні. Крім того, буде розглянуто питання про відправку на Донбас міжнародної миротворчої місії. За словами одного з чиновників ЄС, Брюссель отримав від президента України Петра Порошенка пропозицію відправити в Україну таку місію, і ця пропозиція в даний час вивчається. У той же час він зазначив, що в ЄС поки не бачать підстави для заміни місії ОБСЄ на будь-яку іншу. Представник ЄС також розповів, що саміт у Києві буде зосереджений на реформуванні української економіки. За його словами, делегація ЄС також вимагатиме від України законодавчо визначити статуси регіонів Донбасу, які перебувають під контролем бойовиків.
оформление ленты  Блог:  оформление ленты  Блог: 
Політика Іванна Клімпуш-Цинцадзе Повністю скопіювати проведені реформи Грузії Україна не може Україна повинна використати кращий досвід Грузії з реформування країни, проте його потрібно адаптувати до свого потенціалу. Таку думку «Аналітичній Службі Новин» (АСН) висловила народний депутат Іванна Клімпуш-Цинцадзе. «Реформи Грузії не є лекалом, за яким обов'язково йти Україні. Грузинам щось удалося, в чомусь вони припустили помилки. Нам головне - використовувати їхній досвід, щоб уникнути повторення помилок», - сказала вона. Крім того, за її словами, повністю скопіювати проведені реформи Грузії Україна не може. «Деякі речі просто не переносяться автоматично на нашу країну. У нас інша структура економіки, можливості, людський і індустріальний потенціал. Ми, наприклад, не можемо, як грузини, повністю стати відкритими для світових ринків, адже у нас є своє виробництво», - зазначила вона.
оформление ленты  Блог: 
Антон Киссе Не варто обмежувати право громадян на масові акції в Одесі На травневі свята в Одесі буде все спокійно. Таку думку «Аналітичній Службі Новин» висловив екс-голова Тимчасової слідчої комісії (ТСК) Верховної Ради України з розслідування вбивств мирних громадян у містах Одесі, Маріуполі та Красноармійську, а також в інших містах на Півдні і Сході України народний депутат України Антон Кіссе. «Так, напруга є. Найчастіше створюють її політики і журналісти. Хочеться вірити, що все буде мирно, все пройде достойно. Думаю, в Одесі все буде спокійно. Бачу сьогодні вміле керівництво начальника УМВС Одеської області Катеринчука. Допомагає і губернатор Палиця, і мер Труханов. За наявності виваженої та послідовної позиції, бажання розібратися в проблематиці Одеси та області у нас буде все нормально», - заявив він. Політик акцентував, що травневі свята проведе в Одесі. «Не дай Бог, якщо будуть якісь моменти, - я готовий шукати точки дотику. І таких, як я, - не одиниці. Нас набагато більше, ніж комусь здається», - пояснив він. Він також вважає, що обмежувати право громадян збиратися на масові акції в Одесі в річницю трагедії не варто. «Люди мають право на вираження своєї позиції. Найнеправильніше - заборона на проведення поминальних заходів», - пояснив він.
Події У Києві заарештували двох осіб, що напали на міліціонерів Апеляційний суд столиці змінив запобіжний захід для двох нападників на міліціонерів, повідомили в прес-службі прокуратури Києва. «Апеляційний суд Києва задовольнив апеляцію прокурора Подільського району та змінив запобіжний захід із домашнього арешту на утримання під вартою для двох підозрюваних, 19-річного громадянина Азербайджану та 22-річного громадянина України», - сказано в повідомленні столичної прокуратури. Затримані в парку на Виноградарі 12 квітня 2015 року спровокували бійку з відпочиваючими. Міліціонери, які прибули на місце, спробували її припинити. Але молоді люди стали нападати і на правоохоронців: збивати їх із ніг, хапати за формений одяг і наносити удари. Крім того, один з ініціаторів бійки намагався відібрати у міліціонера автоматичну зброю. Зловмисникам пред'являють звинувачення за ч. 2 ст. 296 КК України (хуліганство) і ч. 2 ст. 345 КК України (погроза або насильство щодо працівника правоохоронного органу). 
оформление ленты  Блог: 
Олександра Кужель Негативно оцінюю діяльність міністрів-іноземців До діяльності міністрів-іноземців є дуже багато запитань. Таку думку «Аналітичній Службі Новин» (АСН) висловила заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики і підприємництва Олександра Кужель. «Я дуже негативно оцінюю діяльність нинішніх міністрів-іноземців, зокрема діяльність пана Айвараса (Абромавічус - міністр економічного розвитку і торгівлі. - Прим. авт.). Багато говорить - мало робить», - заявила Кужель. До того ж депутат зізналася, що у неї є підозри, що Абромавічус працює не на інтереси України. «Є кілька запитань до нього. Перше: чому він не відмовляється від свого литовського громадянства? Друге - нехай підтвердить або спростує наявну в мене інформацію, що він є одним із засновників російських фірм, які входять у сферу впливу РАТ «Газпром». Якщо це правда, то стає зрозумілим, чому він зацікавлений у знятті санкцій із Росії - він втрачає прибуток», - каже Олександра Володимирівна. Зі скепсисом парламентар дивиться і на «приватизаційний список», який пропонує міністр економрозвитку. «Не розумію, як інтереси України може представляти людина, яка вносить до списку об'єктів, що підлягають приватизації, наприклад, «Трансаміакпром»- монополію з рентабельністю майже 100%? Навіщо таку монополію передавати в приватні руки? А як могла взагалі виникнути ідея про передачу в приватні руки «Укрзалізниці»? Кажуть, немає грошей на її відновлення? Немає питань - є прекрасний механізм - державно-приватне партнерство, який допоможе і колії залишити в держвласності, і вирішити питання фінансування закупівлі нових вагонів тощо. А навіщо продавати «Укрспирт»? Вже краще розпродати точково підприємства, нехай конкурують між собою», - міркує Кужель.  
Економіка Яресько призначила своїм радником американського експерта Глава Міністерства фінансів Наталія Яресько взяла собі в радники міжнародного економіста та експерта з податкових реформ доктора Роберта Ф. Конрада, повідомили в прес-службі відомства. Конрад протягом 30 років консультував більше 40 країн у сфері податкової політики та законодавства у сфері природних ресурсів. В Україну вперше він приїхав в 1992 році як директор програми податкового консультування Казначейства США в Центральній і Східній Європі. Після цього він іноді консультував український уряд. «Ми раді, що такий досвідчений фахівець приєднається до нашої команди. Я впевнена, що його безцінний досвід і надалі допомагатиме економічному розвитку України і забезпечить підтримку важливим інституційним реформам», - зазначила Яресько. Конрад консультуватиме міністра у сфері податкової політики та реформ. Конрад - доцент кафедри держполітики та економіки в Університеті Дьюка (США), член Експертної ради МВФ.
Події Міноборони представило план демілітаризації Широкиного У Донецькій області керівник групи української сторони Спільного центру з контролю і координації питань припинення вогню генерал-майор Андрій Таран представив для ознайомлення заступнику голови Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ Олександру Хугу та представнику збройних сил Російської Федерації пропозиції щодо демілітаризації зони в районі населеного пункту Широкине. Про це повідомляє прес-служба Міністерства оборони України. За словами Тарана, українська сторона вважає пріоритетним питання демілітаризації села Широкине. План демілітаризації населеного пункту Широкине передбачає повне припинення вогню, відведення військових підрозділів сторін на певну відстань, установку веб-камер, а також проведення українськими фахівцями робіт із розмінування села та прилеглої території.
оформление ленты  Блог: 
Політика Ганна Гопко Поки що рано проводити референдум про вступ України до НАТО Для того щоб Україна вступила до НАТО, необхідно відповідати певним критеріям. Таку думку «Аналітичній Службі Новин» висловила народний депутат, голова Комітету Верховної Ради у закордонних справах Ганна Гопко. Серед цих критеріїв: військова готовність, сильні демократичні інститути, які вимагають, зокрема, змін до виборчого законодавства, політична стабільність, економічний розвиток. «Ми зараз повинні більше сфокусуватися на законодавчих змінах, які приведуть до цих перетворень», - сказала Гопко. За її словами, питання про проведення референдуму про вступ України до НАТО можна буде порушувати після того, як ми будемо відповідати цим критеріям, будемо бачити готовність НАТО приймати нас. «Поки ж він, цей референдум, нічого, крім додаткового фінансового тягаря на держбюджет, не дасть», - сказала Гопко.
Суспільство МЗС рекомендував українцям у Непалі зв'язатися з рідними В українському зовнішньополітичному відомстві дали рекомендації українцям, як поводитись і куди звертатися у зв'язку із землетрусом у Непалі, повідомили в прес-службі МЗС. Крім того, в міністерстві повідомили, що найближчим часом планується відправити літак для евакуації українців. Забирати громадян будуть із Почесного консульства України в Непалі (адреса - House No. 122, Bhagwan Marg, Narayan Chour, Naxal, Kathmandu, Nepal). Перша рекомендація від МЗС - повідомити рідним або за телефоном гарячої лінії, Посольству України в Республіці Індія або Міністерству закордонних справ про своє місцезнаходження, щоб українців могли повернути додому. Українців у Непалі МЗС просить повідомляти про інших співгромадян, які перебувають там, і неухильно слідувати вказівкам місцевих органів влади та рятувальників. Також українців просять не ходити неперевіреними маршрутами і поодинці, не переміщатися по високогір'ю через можливе сходження лавин.
Політика Гройсман підписав «список Савченко» Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман підписав постанову (№ 2571) про «запровадження персональних санкцій проти осіб, відповідальних за незаконне ув'язнення в РФ депутата Надії Савченко». Про це повідомляється на сайті Верховної Ради. Українська льотчиця Савченко - член ПАРЄ - перебуває в російському СІЗО з літа минулого року. Її звинувачують у незаконному перетині кордону і причетності до вбивства двох російських журналістів у зоні АТО. Українська сторона і захист льотчиці наполягають на тому, що Савченко утримують незаконно в Росії, оскільки вона як член ПАРЄ повинна бути наділена імунітетом. Рада «список Савченко» ухвалила 22 квітня. У списку 35 осіб, включаючи президента РФ Володимира Путіна. Крім російського президента, у переліку перший заступник голови адміністрації президента РФ В'ячеслав Володін, радник Сурков, директор ФСБ Олександр Бортніков, лідер «ЛНР» Ігор Плотницький, російські судді та тюремники.
Політика За тиждень Савченко втратила ще вісім кілограмів Українська льотчиця, народний депутат України Надія Савченко продовжує голодування, за тиждень вона втратила вісім кілограмів. Про це заявив Голова Ради при Президентові Російської Федерації з розвитку громадянського суспільства і прав людини Михайло Федотов, повідомляє прес-служба Ради. За його словами, Надія Савченко як і раніше не їсть, і за останній тиждень втратила вісім кілограмів. «Аналізи викликають серйозні побоювання за її здоров'я», — розповів пан Федотов після того, як відвідав Савченко в камері. Надію Савченко обвинувачують у незаконному перетині кордону і в причетності до вбивства журналістів ВДТРК на території збройного конфлікту в Донецькій області. Перебуваючи в СІЗО, вона вже тривалий час голодує, вимагаючи змінити запобіжні заходи.
Суспільство В апреле около 20 тысяч пенсионеров недополучили пенсии Около 20 тысяч пенсионеров недополучили по техническим причинам часть апрельских пенсий, но в Пенсионном фонде обещают исправит ошибку и вернуть средства уже в мае. Об этом в ходе пресс-конференции заявил глава Пенсионного фонда Алексей Зарудный, передает корреспондент «Аналитической Службы Новостей». По словам Зарудного, поскольку не все пенсионеры сообщили о том, что они прекратили работать, то им, по техническим причинам, ограничили пенсии в апреле. «Таких людей немного, чуть меньше 20 тысяч», - сказал Зарудный. Он отметил, что в мае ситуация будет исправлена, а людям будут возвращены части пенсий, которые они недополучили в апреле. Кроме того он сообщил, что уже в мае Пенсионный фонд будет иметь окончательный отчет по данным персонализированного учета о каждом работающем пенсионере.
Суспільство Шахтеры во вторник будут пикетировать Банковую Горняки, бастующие в Киеве, планируют во вторник провести акцию под Администрацией президента и завтра будут решать вопрос о дальнейших пикетах. Об этом сообщил глава Независимого профсоюза горняков Михаил Волынец. Волынец рассказал, что шахтерские лидеры проводят консультации, чтобы определиться, проводить митинги дальше или нет. В частности, горняки во вторник хотят обратить на себя внимание гостей саммита Украина-ЕС, который стартует в Киеве 27 апреля. В Павлограде задолженности нет, но шахтеры города тоже митингуют. Поскольку задолженность на их шахтах может начаться со следующего месяца. По словам главы союза шахтеров-инвалидов Павлограда Николая Житника, необходимо по возможности выделять деньги на зарплату и на развитие, как это делается во всем мире. Он отметил, что незначительные выплаты задолженности быстро обесцениваются из-за подорожания цен. 
Події оформление ленты  Стій! Поліція! Перетворення вітчизняної міліції в національну поліцію — це вже притча во язицех. Бажання все радикально переформатувати в роботі правоохоронного відомства та «повернути» міліцію обличчям до народу, декларували багато політиків і чиновники. Але гучні презентації закінчувалися не менше гучними скандалами. Про те, чого чекати українцям від нинішньої реформи, чи стане ця спроба нарешті успішною, журналіст «АСН» розбиралася разом з експертами.   Непарадний мундир   Найактивнішим лобістом ідеї створення в країні поліції нового зразка за правом можна назвати екс-міністра внутрішніх справ Юрія Луценка (2007—2010 рр.). Пам'ятається, як затято тоді обговорювали, чи зможуть правоохоронці відійти від мілітаризації і чи сприймуть українці поліцейських, чи не виникне асоціацій з поліцаями.   Не менш тремтливе ставлення до проблеми демонстрували і народні депутати багатьох скликань. Але найбільшого резонансу серед інших отримала ініціатива народних депутатів Василя Грицака, Віктора Швеця та Валерія Коновалюка, які напередодні Євро-2012 внесли відповідний законопроект, запропонувавши в якості зразка для наслідування французьку жандармерію. Заразом депутати вирішили презентувати і варіанти форми, в якій, на їхню думку, відважним охоронцям закону буде комфортніше оберігати спокій громадян. А на додаток до нового обмундирування пообіцяли, що вони отримають більш широкі повноваження і вищі зарплати.   З великим ентузіазмом взявся за реформування і політичний опонент Юрія Луценка, голова МВС Віталій Захарченко (2011—2014 рр.). Але далі гучних обіцянок і публічних дискусій, реформатори так і не просунулися.   Більш того, за кожною новою концепцією відбувалися скорочення професіоналів, а ситуація лише погіршувалася.   Порядок денний   Приміряння нової форми стало одним із атрибутів чергової кампанії з побудови в країні національної поліції, за втілення якої взявся нинішній міністр внутрішніх справ Арсен Аваков. Правда, влаштувавши не менш гучну піар-компанію, на відміну від попередніх реформаторів, голова правоохоронного відомства тільки цим аспектом не обмежився. Хоча втілювати ідеї з перетворення він почав, не підкріплюючи їх законодавчою базою.   Натхненником поліціізаціі-2015 стала Ека Згуладзе, перший заступник голови МВС. Вона стверджує, що не намагається повторити в Україні свій успішний грузинський досвід, а будує винятково українську модель, спираючись на кращий світовий досвід. А почати вирішила зі створення патрульно-постової служби, оскільки саме вона найближча до народу.   За її словами, патрульний повинен стати першою сходинкою поліцейської роботи. Це поліцейський на вулиці. І він там не стоїть, а працює. Він переміщається в своєму квадраті 24 години на добу. Найголовніші його завдання — гарантування безпеки, запобігання криміналу і реакція на абсолютно всі виклики, які надходять в поліцію.   У МВС розраховують, що реформа запрацює з червня поточного року в п'яти пілотних містах: Київ, Одеса, Дніпропетровськ, Харків, Львів.   На наступному етапі в міністерстві обіцяють концептуально перебудувати всю систему органів внутрішніх справ, розібратися з повноваженнями і міністра, і звичайних співробітників. Ця ідея вже отримала підтримку у законотворців. Так, екс-міністр МВС Юрій Луценко, який очолює сьогодні найбільшу фракцію парламенту, що входить в коаліцію, розповів АСН, що саме і як планують міняти.   «Після ухвалення закону «Про національну поліцію», МВС стане політичним холдингом силових структур. Йому буде підпорядковуватися, і воно буде координувати центральний орган виконавчої влади — Національну поліцію, яка фактично перетвориться на певне міністерство. Начальника Національної поліції буде призначати Кабінет Міністрів за поданням міністра внутрішніх справ. Передбачається, що з ним буде укладено п'ятирічний контракт. Таким чином, начальник поліції стає захищеним від політичних рішень, — перераховує «плюси» майбутньої поліції Юрій Луценко. — Також керівник Національної поліції без узгодження з політиками, в тому числі і з міністром внутрішніх справ, самостійно призначає всіх своїх підлеглих і підписує з ними контракт на п'ять років. Цим ми поставимо крапку в політизації поліції в усіх областях».   За словами екс-голови МВС, всі призначення в Національній поліції «знизу вгору» проводитимуться за певним графіком на конкурсній основі поліцейськими комісіями, до яких увійдуть представники громадського суспільства. Особливий порядок призначення (звільнення) хочуть передбачити для начальника патрульної служби.   «Ще один важливий момент, начальник патруля призначається після затвердження відповідною місцевою радою. Тобто начальник поліції Львівській області може призначити заступника з патрулю (колишнього даішника, дільничного, ППС) тільки після затвердження кандидатури облрадою, міськрадою тощо. До того ж, за рішенням відповідної ради, патрульним можна висловити недовіру. Це, в свою чергу, призведе до його відсторонення, доки в МВС не переконаються у його професійній придатності. Це розширить контроль над поліцейськими. Адже міністр не може контролювати 150 тисяч своїх підлеглих, а разом з депутатами місцевих рад — цілком », — каже Юрій Луценко.   Звучить гарно. Але чи вдасться це реалізувати? Думки традиційно розійшлися.   За словами директора Центру досліджень правоохоронної діяльності Олега Мартиненка, реформатори пішли неправильним шляхом. Він переконаний, що здебільшого національну поліцію повинні складати патрульна служба та дільничні.   «Ека Згуладзе передбачає спиратися на американський і грузинський досвід. Вона думає, що патрульну службу можна з'єднати з вулицею, але насправді це неможливо, адже це повністю окрема частина. Працювати, як дільничні, патрульна служба не має права. Не має права заходити в будинки, якщо не скоєно злочин. Якщо патрульна служба буде ходити розмовляти, то втратить свій головний об'єкт — вулицю», — сказав Олег Мартиненко. На його думку, запропонований варіант — це тільки новий фасад, суть не змінюється, повноваження не розширюються. Цю думку поділяє й президент Української федерації професіоналів безпеки Сергій Шабовта. Експерт стверджує, що Аваков і Згуладзе не з того почали реформувати МВС. «Якби професіонал шукав логіку в реформуванні, то він почав би зі слідчих органів, оперативних підрозділів. Саме вони розкривають злочини. У ДАІ, звичайно, багато недоліків. Але починати з неї — це займатися мішурою. Поміняти людей, машини, поставити відеоспостереження — це не найважливіше. Безпека на дорогах так само залишиться низькою через жахливі дороги і культуру водіння. Люди звикли, що простіше давати хабарі і порушувати. Найімовірніше водії «обламають» систему, ніж вона їх», — висловив АСН свою думку пан Шабовта.   Починання нової команди з реформування МВС обома руками підтримує експерт з правоохоронної проблематики Олександр Беца. «Існуюча система (МВС, — Прим. авт.) залишилася з радянських часів. Якщо беремо вектор європейський, то треба позбутися радянських гальм, вони нам заважають. Грузія, як маленька країна, змогла у себе запровадити нову систему. Там стали інакше ставитися до правоохоронців, їх поважають. А ми тримаємося за старі структури — ДАІ, прокуратуру», — говорить Олександр Беца.   На його думку, будь-яка поліція набагато краще тієї міліції, яка існує у нас зараз.   «У будь-якій країні поліцейських поважають, звертаються до них за допомогою. Ще 10—15 років тому в багатьох країнах з'явилося поняття «ком'юніті поліс». Там завдання міліціонерів захищати не владу, а забезпечувати захист кожної людини і бути ближчими до народу. Ті, хто забезпечують порядок, повинні бути в структурі місцевої влади. А ось ті, хто розслідує злочини, — в структурі МВС», — сказав пан Беца.     Чого хочуть люди   Виявляється, правоохоронці та звичайні громадяни мають дещо інше уявлення про нову міліцію. Такий висновок можна зробити, вивчивши результати досліджень «Центру Разумкова».   Так, тільки 22% правоохоронців підтримує ідею перейменування міліції в поліцію, а проти виступає — 29,4%. На повне кадрове оновлення згодні лише 8,9% опитаних, проти цього — 28,8%. Повна підтримка є тільки у ідеї підвищити зарплати (93,6%) і соцгарантії (92%), а також поліпшити екіпіровку і забезпечення правоохоронців (92,3%).   Звичайні громадяни відповіли інакше. Ідею перейменування міліції в поліцію підтримують 9,6%, а категорично проти — 34,1%. Повне кадрове оновлення вважають за потрібне лише 34,7% опитаних, проти цього — 10,4%. У ідеї підвищити зарплати зрозуміло позиція абсолютно відрізняється — «за» лише 24,6%, соцгарантії — 37,5%, а поліпшення екіпіровки та забезпечення правоохоронців 42,7%.   Цікаво також відповіли громадяни на запитання про те, за які гроші вони готові піти служити в МВС. Так, майже третина відмовляється — ні за які; 20,8% — 6 500—13 000 гривень; 17,1% — 3 900—6 500 гривень. Не змогли скласти ціну праці правоохоронця 20,7%.   Експерти стверджують, реформування правоохоронних органів потрібно проводити. Швидко та якісно. Результативність може бути тільки за наявності політичної волі та комунікації з громадянами. Та поки що думкою самих громадян та їх очікуваннями, схоже, мало хто цікавиться.    
Події Чиновники Київської області продали протирадіаційне укриття Прокуратура Київської області розпочала провадження за фактом незаконного вилучення протирадіаційного укриття і його подальшого продажу, повідомили в прес-службі обласної прокуратури. Чиновники відділу з питань НС та цивільного захисту населення Переяслав-Хмельницької міськради вилучили укриття і продали його приватному підприємству. Зокрема, Госпсуд Київської області задовольнив позов товариства до Переяслав-Хмельницької міськради і визнав право володіння цим об'єктом за ним. Однак укриття на баланс акціонерного товариства так і не потрапило. Посадові особи міськради внесли до паспорта об'єкта неправдиві відомості, після чого суд постановив про вибування об'єкта цивільної оборони з держвласності. Вартість укриття - 150 тисяч гривень. Після суду об'єкт перейшов до приватного підприємства. Проводиться досудове розслідування.
Політика Порошенко, Туск і Юнкер закликали терміново звільнити Савченко Президент України Петро Порошенко, президент Європейської ради Дональд Туск і президент Єврокомісії Жан-Клод Юнкер під час спільної прес-конференції в рамках саміту «Україна - ЄС» заявили про необхідність звільнити льотчицю Савченко і всіх заручників. «У спільній заяві ми закликали до негайного звільнення всіх без винятку заручників, включаючи Надю Савченко», - заявив Порошенко. Європарламент 30 квітня розгляне окрему резолюцію щодо звільнення Савченко. Зокрема, в ній буде вимога до Росії негайно звільнити льотчицю, народного депутата і члена ПАРЄ Надію Савченко. Порошенко зазначив, що звільнення заручників - це одна з умов Мінських угод. Нагадаємо, що сьогодні спікер Ради Гройсман підписав «список Савченко», що передбачає санкції проти осіб, причетних до незаконного арешту українки. Льотчиця Савченко перебуває в Росії з літа минулого року. Її звинувачують у причетності до вбивства двох російських журналістів у зоні АТО. Днями Савченко офіційно винесли друге звинувачення - у незаконному перетині кордону. Льотчиця не згодна з обвинуваченням і оголосила голодовку. Савченко не їла 83 дні, потім після 10-денної перерви знову відновила голодовку. Захист льотчиці повідомив, що її у вівторок переведуть у міську лікарню.
Суспільство З Непалу евакуювали чотирьох українців У МЗС встановили, що на сьогодні в Непалі знаходиться 161 громадянин України, чотирьох українців евакуювали в Делі (Індія) поляки, повідомили в офіційному Твіттері зовнішньополітичного відомства. Організація польоту літака для евакуації українців з Непалу триває. Як повідомили в МЗС, аеропорт Катманду закритий для прийому літаків. Але чотирьох українців вже вдалося забрати. Їх відвіз польський літак у Делі. Треба відзначити, що з 85 українцями зв'язок ще не встановлено. У міністерстві закордонних справ повідомили, що в консульстві України в Непалі всі українці можуть отримати дах над головою, їжу і там дочекатися евакуації. Всім, хто володіє інформацією про українців в Непалі, слід телефонувати на гарячу лінію МЗС. Нагадаємо, число жертв землетрусу в Непалі вже перевищило три тисячі осіб.
Суспільство оформление ленты  Кому на руку тарифно-лічильникова локшина Таке враження, що саме зараз комусь ну дуже треба відволікти увагу українців від тих подій, які відбуваються на сході. І «струну», яка зачепить практично всіх без винятку громадян, знайшли, – тарифи на житлово-комунальні послуги й усі дотичні до цього проблеми. Тобто, у глобальному плані це тотальне безгрошів’я (про статки тих 2–5% українців, які «потягнуть» і в кілька разів вищі тарифи, аніж ті, що набули чинності з 1 квітня, не йдеться) і солодка обіцянка уряду зарадити біді новою системою субсидій. У більш локальному – власне, зростання тарифів і абсолютно справедливе наполягання частини суспільства на їхньому перегляді, потреба загального обліку передусім теплової енергії (про облік води вже навіть не йдеться – там усе відносно зрозуміло і механізм встановлення/повірки лічильників запущений давно, хоч є неузгодженості у визначенні питання, хто й за що мусить платити), розпорядження уряду обладнати будинковими приладами обліку теплової енергії абсолютно весь житловий фонд України і, зрозуміло, пошук коштів на встановлення цих будинкових лічильників. А ще – безліч нюансів, які турбують людей, проте на які ніхто з чиновників і відповідальних осіб зважати не поспішає.    Проблему розв’язуємо чи забалакуємо? Спочатку – про найсвіжіше у ланцюгу тарифно-лічильникових подій. «АСН» писала про те, що завершувати опалювальний сезон чомусь не поспішали: надворі було вже тепло, а до батарей не можна було доторкнутися, і люди за чиєсь недбальство мусять сплатити кошти. Може, все-таки варто розібратися, хто в цьому винен (тобто, кому на руку тривалий опалювальний сезон), – і вже нехай винуватець потрусить гаманцем і сплатить за свій власний прорахунок, щоб іншим не кортіло? Зрештою, батареї таки вимкнули. А разом з ними у багатьох будинках, принаймні в Києві, – і гарячу воду. Причому, як написано на папірці на будинкових дошках оголошень, «на невизначений термін». І навряд чи мешканців тих будинків, які залишилися без гарячої води, влаштує виправдання «Київенерго» про те, що компанія змушена економити газ. Адже люди відтепер змушені щодня гріти воду, використовуючи хто – той самий газ, а хто – електроенергію. Чи так обійдеться дешевше, зважаючи на збільшення тарифів і на перше, й на друге, це ще питання. Не факт, що врятує й електробойлер. Знову ж таки, навіть якщо обладнати квартиру однією із сучасних моделей, де є економний режим, щоб тримати воду в ньому весь час гарячою, доведеться використовувати електрику. Якщо використовувати гарячу воду (як і холодну) без фанатизму, на людину в місяць вистачає двох кубометрів (спеціалістам, яким зараз, як я можу здогадатися, не зовсім це подобається, скажу: це навіть забагато, підтвердження – показники лічильника). Що дорожче – електроенергія, використана на підігрів води в бойлері, чи власне такий обсяг гарячої води? – треба рахувати.   Анонсоване сьогодні засідання нещодавно створеної парламентської робочої групи з питання обґрунтування підняття цін/тарифів на енергоносії та комунальні послуги, а також роботи нової системи призначення житлових субсидій великого оптимізму не дає – ми вже бачили стільки засідань різноманітних груп і комісій, що дуже складно повірити, нібито саме ця впорається із завданням. Щоправда, не факт, що її справжнє завдання – розібратися з тарифами і унеможливити непрозору систему їхнього нарахування. Чомусь здається, що проблему намагаються заговорити, а поки люди второпають, де правда, а де – локшина, зроблять так, як вигідно режисеру «за кулісами». Якщо це не так, заздалегідь перепрошую.      На тлі всього цього втішає хіба що пропозиція Національної комісії з регулювання енергетики та комунальних послуг удвічі зменшити для населення норми споживання природного газу, якщо немає лічильників. Ці, що допоки чинні, затверджені ще в 1996 році, тож переглянути їх у бік зменшення слід було давно. Щоправда, відповіді уряду на цю пропозицію НКРЕКП поки немає. Якщо її підтримають (а за попередніми прогнозами фахівців, це може статися вже у травні-червні), виграють передусім ті, хто не має лічильників (за даними НАК «Нафтогаз» це щонайменше 10% споживачів газу у міських квартирах і приватному секторі). А в глобальному плані – надавачі субсидій (їх розраховувати треба буде на менший обсяг газу), тобто фактично держбюджет.   «Розумієте, субсидії тут – не панацея, – сказав «Аналітичній службі новин» директор енергетичних програм Центру світової економіки і міжнародних відносин НАНУ Валентин Землянський, – бо коли за ними звернеться дві третини населення (а що буде саме так, свідчать всі останні дослідження), грошей просто не вистачить. І що ми матимемо? Найімовірніше, проблему заженуть на щабель вище – це взаємовідносини між бюджетом і генеруючими компаніями – і неплатежі почнуться там. Тому думати, яким чином будуть захищати населення, як це відіб’ється на платіжній дисципліні, треба було передусім, а вже потім піднімати тарифи до рівня європейських. Ми ж отримали принцип соціального дарвінізму: виживає сильніший, тобто багатший, а про соціальну справедливість тут не йдеться взагалі». Та зазначеними напівзаходами НКРЕКП не обійшлася – нацкомісія попросила Кабмін доручити Мінрегіону розробити методику перерахунку плати за послугу з централізованого опалення для споживачів, у яких немає приладів обліку теплової енергії, у разі відхилення фактичних кліматологічних показників від нормативних. Тобто, йдеться про те, щоб узгодити реальну температуру за вікнами з необхідністю опалювати й розміром при цьому оплати. Знову ж таки, скільки часу займе цей процес? Ми ж усі добре знаємо, що наші рідні чиновники, якщо їм чогось дуже не хочеться робити, знайдуть тисячу й одну причину, щоб пояснити, чого вони не впоралися з таким простим, на перший погляд, завданням. Може, таки варто покарати тих, хто цього року не вимкнув батареї вчасно? Тоді й методику розроблять у фантастично рекордні строки. А тепер про лічильники «Зниження норм споживання газу – це не вихід, а спроба відтермінувати розв’язання проблеми. Насамперед потрібно забезпечити приладами обліку, – веде далі Валентин Землянський, – тоді буде зрозуміло: хто, скільки, як… Адже ви, приміром, вкладаєтеся у норми, а сусідка чи білизну через день виварює, чи пиріжки на продаж пече й ніяк у норму не вкладається. Саме тому, якщо йдеться бодай про якусь соціальну справедливість, без лічильників тут не обійтися. Причому питання встановлення приладів обліку має вирішуватися за рахунок газорозподільних організацій. Тариф збільшили? Збільшили. Тож давайте ці гроші спрямовувати не на покриття дефіциту НАК «Нафтогаз», а на встановлення контролю й обліку за енергоносіями, які споживаються. У такому разі не потрібно буде жодних нормативів – всі платитимуть лише за те, що реально спожили. І водночас усі підстави для корупції в цій сфері буде знищено. Це саме стосується і приладів обліку теплової енергії, які треба встановити абсолютно на весь житловий фонд України». До речі, про те, що без загальнобудинкових лічильників на тепло (а їх зараз, за інформацією Мінрегіону, встановлено трохи більше 35% від потреби), які згадав пан Землянський, нам не обійтися, кажуть і інші незалежні експерти. Про що «АСН» теж писала – у матеріалі «Україна починається з лічильника?». З одного боку, без них справді не обійтися, а ось як вирішити питання їхнього встановлення, намагалися зрозуміти учасники «круглого столу» «Обладнання будинків Києва лічильниками теплової енергії». Щоправда, ні до чого особливо не домовилися, хіба що екс-мер столиці Олександр Омельченко звинуватив столичних керівників у тому, що за останні 5 років кошти на утеплення будинків, заміну вікон, через що втрачається дуже багато тепла, не виділялися. А київська влада, на думку Олександра Олександровича, – замість того, щоб розв’язувати проблеми киян, – «кришує монополістів: «Київенерго», «Київгаз» і «Київводоканал». «Або ми наведемо лад до наступного опалювального сезону, – закликав киян Сан Санич, – або через суди повернемо ці компанії в комунальну власність міста».    Але давайте повернемось до лічильників на тепло: чи справді вони врятують від переплат, надто на тлі несправедливо завищених тарифів? Не тільки в мене, але й у багатьох киян – цілком справедливі сумніви з цього приводу. І ось чому. Цієї зими – упродовж усього опалювального сезону – я відчувала страшний дискомфорт. Ні-ні, не подумайте, що мерзла! Навпаки, у квартирі було так спекотно, що важко втриматись. Тож мусила просто вимикати батареї, прикручуючи на них спеціальні регулятори. Та все одно доводилось сплачувати за тепло 600–800 гривень щомісяця. І це при тому, що отой будинковий лічильник на тепло у нас є. Тобто, від того, економить моя родина теплову енергію чи ні, фактично для нас нічого не залежить. Спробувала з’ясувати, чи можна встановити тепловий лічильник на квартиру. Теоретично – можна. Причому Інтернет рясніє оголошеннями компаній, які – звісно, за ваші гроші – залюбки це зроблять. Але дуже важливий момент: вертикальна чи горизонтальна в будинку розводка. Якщо горизонтальна, усе простіше, навіть попри високу ціну власне приладів обліку теплової енергії (а вони в середньому коштують 5 тисяч гривень). А якщо вертикальна (а це відомі всім стояки), тут, як мовиться, хоч плач, хоч скач, нічого не вдієш, бо треба ставити лічильник фактично на кожну батарею (стояк) окремо. У скільки це виллється, кожен може порахувати самостійно. Та навряд чи когось ці підрахунки здатні втішити – суми виходять чималі, і коли ці лічильники окупляться, зважаючи на вартість гігакалорії тепла, сказати важко, але точно не за місяць–два. «Об’єктивно такі люди виявилися заручниками ситуації: навіть якщо вони економитимуть тепло, їх це не врятує, – роз’яснює «Аналітичній службі новин» Валентин Землянський, – тому що така система опалення залишилася нам у спадок з радянських часів, коли облік тепла взагалі не був передбачений, – і встановити лічильники на кожну квартиру окремо технічно неможливо. У деяких випадках можна говорити про встановлення лічильників на стояк, але це теж не вихід, тому найбільш ймовірний варіант на сьогодні – встановлення лічильника на будинок». А від себе додам: і якнайшвидший перегляд тарифів – з тим, щоб зробити їх не тільки економічно обґрунтованими (та ще й врахувавши при цьому український рівень зарплат!), але й повністю прозорими. Причому саме цим, а не питанням налагодження механізму надання субсидій, якраз і повинна упритул зайнятися ота депутатська робоча група, яка задля цього і створена. Інакше впевненість, що проблему спеціально забалакують, тільки посилюватиметься. Та, як на мене, урядові не варто сподіватися, що українці – з їхнім рівнем зарплатні – нині мовчки проковтнуть тарифну пілюлю, нехай навіть і в обгортці із субсидій. Що це так, переконалася, вже дописуючи цей матеріал: мені зателефонував голова однієї із сільрад на Київщині зі словами «Та що ж це діється на білому світі? Я – пенсіонер, працюю на виборній посаді, роблю все, щоб у селі порядок був, а мене за це пенсії позбавили?! То я б хотів спитати у пана Яценюка, скільки відсотків свого доходу позбулися наші високопосадовці?!» Запитання, думаю, слушне. І відповідь на нього хочуть почути все більше українців.        
За кордоном оформление ленты  Манівцями до НАТО Тема інтеграції України до Північноатлантичного Альянсу знову на порядку денному. Нещодавно в ефірі французького телеканалу Президент України Петро Порошенко заявив про готовність надати народу можливість вирішити питання майбутнього України щодо НАТО — проведе референдум. До слова за кілька днів — затвердив річну національну програму співпраці Україна-НАТО на 2015 рік. Крім того, екс-секретар Ради національної безпеки і оборони (РНБО), перший віце-спікер Андрій Парубій в інтерв'ю АСН акцентував увагу на тому, що в разі посилення агресії Росії на сході України серйозні військово-політичні рішення ухвалять вже наші союзники: США, ЄС, НАТО. Чи реальне членство в НАТО, чи варто сьогодні проводити референдум і звідки чекати допомоги, розбиралася «Аналітична Служба Новин» (АСН). Історія питання До ідеї інтегрувати країну в НАТО українці ставилися в різні часи неоднаково. Але частіше або індиферентно, або категорично проти. За часів президентства Віктора Ющенка, коли обговорювалася можливість дорожньої карти для України — Плану дій щодо членства в НАТО, політики й експерти в суперечках заходили в конфлікти, оскільки здебільшого виступали за позаблоковість або створення військово-політичних союзів із представниками пострадянського простору, головне — з Російською Федерацією. Нагадаємо, як у 2008-му так званий «лист трьох» посилив і без того серйозну політичну кризу. Це було звернення до генсекретаря НАТО Яапа де Хооп Схеффера президента Віктора Ющенка, прем'єр-міністра Юлії Тимошенко та голови Верховної Ради України Арсенія Яценюка про зацікавленість України у приєднанні до Плану дій щодо членства в НАТО. Про лист стало відомо не від представників української влади, а від американського сенатора Річарда Лугара, який приїхав із візитом в нашу країну. Це стало козирем тодішніх опозиціонерів — регіоналів і комуністів, що повністю заблокували тоді роботу парламенту. Звичайні громадяни, спостерігаючи цю катавасію, ясна річ, симпатій до НАТО-перспектив не відчували. Так, соціологи в 2008-му зафіксували, що майже половина (43,8%) українців були категорично проти вступу в Альянс, за — лише четверта частина (19,2%). Сьогодні ж, у 2015-му, ситуація зовсім інша. Хоча влада активно не говорить про НАТО, українці почали підтримувати ідею такої військово-політичної інтеграції. Вирішальним став червень-2014, початок активної фази подій на сході України і її наслідки. Свіже соціологічне дослідження, проведене Інститутом Горшеніна, показує, що на найближчому референдумі щодо НАТО 54,1% громадян країни висловилися б «за». Але і тих, хто проти, поки що багато — це 33,1%. Путін і НАТО Звідки такий злам у свідомості? За словами експерта з питань євроатлантичної інтеграції Олександра Палія, українці стали підтримувати ідею щодо НАТО не завдяки, а всупереч. «Я вже п'ятнадцять років говорю про НАТО. Раніше це було робити досить складно. Не було ентузіастів, державної інформаційної підтримки. Президент Ющенко щось говорив, але жодної копійки на це не дав — у нього був консенсус з олігархами. А нині, через дії Володимира Путіна, український народ прозрів. І достеменно Путін зробив ту роботу, яку наша влада дуже довго не могла. Сьогодні більшість українців хоче в НАТО. До того ж,  велика кількість таких і на сході України: навіть у Донецькій області — більше 20%. Референдум щодо НАТО — це своєчасно», — пояснив експерт. До того ж, він нагадав, що свого часу на Саміті НАТО в 2008 році було підписано Бухарестські декларації. «Визначено, що Україна може претендувати на членство в НАТО, стати їм тоді, коли захоче. Хоча, звичайно, не все так просто. НАТО — це 28 країн. Деякі хочуть бачити Україну в НАТО, а деякі хочуть пересидіти ризикові часи в куточку. Втім ми бачимо відновлення геополітичного мислення в Європі, коли країни розуміють, що виграти в новій холодній війні можна, коли діятимеш, як Буш старший, Рейган старший, Маргарет Тетчер, президент Міттеран, Гельмут Коль», — додав Палій. Експерт не знає, коли саме Україна може реально стати членом НАТО, але припускає, що співпраця точно буде поглиблюватися вже зараз. Фінанси і політика Під час обговорення можливості проведення референдуму варто врахувати не тільки бажання, але й можливості. А саме — наявність коштів у держбюджеті, адже за різними оцінками на референдум потрібно від 800 мільйонів до одного мільярда гривень, а також поліпшити законодавче регулювання такого волевиявлення громадян. Але за словами голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування, народного депутата від «Батьківщини» Сергія Власенка, говорити про необхідні гроші, значить, спекулювати на питанні стратегічного вибору країни. «Вперше в історії України прихильників вступу до НАТО більше 50% від тих, хто готовий приходити і голосувати. Такий референдум потрібно проводити. Але ми не можемо проводити його за старим законом про референдум, щоб він став реальним механізмом волевиявлення громадян, а не інструментом фальсифікації громадської думки», — сказав він. Також додав, що змінити потрібні у порядок формування комісій, які рахуватимуть голоси, також варто розширити перелік підстав для його проведення, передати певні права щодо референдуму від Президента до Центральної виборчої комісії. Винятки з правил Але існує думка, що з референдумом про приєднання до НАТО можна не поспішати, оскільки Альянс навряд чи відійде від своїх правил, і надасть членство країні, в якій відбуваються військові дії. Зокрема так вважає екс-голова Донецької ОДА, народний депутат Сергій Тарута. «Є чіткі критерії, за якими Альянс розглядає заявку на членство. По-перше, сторона, що воює, не може бути прийнята. По-друге, спочатку потрібно узгодити цю позицію з Альянсом. Якщо Альянс підтвердить, що в 2016, 2017 або 2020 році у нас є можливість бути членами НАТО, то тоді потрібно виносити це питання на загальне обговорення. А то виходить, як в анекдоті: «Сара згодна вийти заміж за Рокфеллера, тільки Рокфеллер про це нічого не знає», — зазначив він. Тарута наполягає, що зараз точно не час проводити цей референдум, для початку необхідно вирішити проблеми на сході, щоб питання НАТО не стало тією в’язкою дров,  яку кидають у палаюче багаття. Не варто, але потрібно Однак історія вже наочно нам показала — Україна не може самотужки протистояти агресії РФ. Підтримка потрібна, в тому числі і військово-політичного союзу, — НАТО. Як пояснила голова комітету Верховної Ради у закордонних справах, народний депутат від «Самопомочі» Ганна Гопко, яка теж вважає, що поки референдум не на часі, і нічого, крім додаткового фінансового тягаря на держбюджет, не дасть, нам вже зараз потрібно переходити на стандарти Альянсу, виконуючи його вимоги для шукачів членства. «Для вступу в НАТО необхідно відповідати певним критеріям. Серед них військова готовність, сильні демократичні інститути, які вимагають, зокрема, змін до виборчого законодавства, політична стабільність, економічний розвиток. Ми зараз повинні більше сфокусуватися на законодавчих змінах, які приведуть до цих перетворень», — зауважила вона. Гібридне рішення Зрозуміло, Україні варто прагнути до розвитку і розширення політичних та військових контактів. Але чи варто сподіватися на НАТО, яке іноді здається вочевидь застарілою конструкцією. Головна роль НАТО полягає у забезпеченні свободи і безпеки країн-членів з використанням політичних і військових засобів. Але конфлікт на сході України показав, що Альянс не здатний оперативно реагувати на нові виклики. У ньому сьогодні 28 країн, і не всі з них однозначно готові виступити проти Російської Федерації, оскільки мають великі політичні та економічні зав'язки на РФ. Україні потрібно прагнути в НАТО, але в цьому випадку краще намагатися достукатися до кожної окремої країни. Ситуативні союзи можуть бути оперативнішими і відповідно результативнішими, ніж перспектива глобальної інтеграції в Альянс. Адже гібридні війни вимагають гібридних рішень.   Юлія Артамощенко, АСН Олена Галаджій, АСН        
Події СБУ викрила мережу бойовиків, які готували провокації на травневі свята Служба безпеки України на Дніпропетровщині виявила мережу провокаторів комуністів і бойовиків, повідомили в прес-службі відомства. Учасники мережі готували антиукраїнські акції на травневі свята. Зокрема колишні голови обласного комуністичного центру прибули на територію «ЛНР» і там перекваліфікувалися в депутатів так званої Новоросії. Головним їхнім завданням було розгойдати ситуацію в регіоні. Співробітники СБУ провели обшуки у п'яти місцевих комуністів, які пропагували сепаратизм. Вони намагалися створити низку фіктивних структур, які під виглядом громадських рухів повинні були підбурювати до псевдоакцій. Також комуністи поширювали листівки. Під час обшуків СБУ вилучило флешки і комп'ютерну техніку, агітматеріали і документацію. Слідчі дії тривають. 
За кордоном Порошенко і лідери ЄС виступили зі спільною заявою за підсумками саміту Президент України Петро Порошенко, Президент Європейської ради Дональд Туск і президент Європейської комісії виступили зі спільною заявою за підсумками 17-го саміту Україна - ЄС. Текст документа оприлюднений на сайті глави держави. Як повідомляється, це був перший Саміт у рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, імплементація якої становитиме визначальний крок у процесі поглиблення політичної асоціації та економічної інтеграції України з ЄС на основі поваги до спільних цінностей та їх ефективного поширення. Лідери привітали проведення вільних та справедливих президентських і парламентських виборів в Україні у 2014 році, під час яких український народ скористався своїм правом обирати власне майбутнє і які ознаменували собою важливий крок у прагненнях України зміцнити свій демократичний розвиток відповідно до своїх міжнародних зобов’язань. Лідери відзначили безпрецедентну громадську підтримку політичної асоціації та економічної інтеграції України з ЄС, а також її демократичних прагнень. Вони згадали трагічні події початку 2014 року та вшанували пам’ять всіх тих, хто віддав своє життя. Вони знову підтвердили спільну мету побудувати демократичну, стабільну та процвітаючу країну з гарантованими правами людини та основоположними свободами для усіх її громадян і підтвердили прихильність України до розбудови глибокої та стійкої демократії й ринкової економіки. Лідери визнали європейські прагнення України і привітали її європейський вибір, як визначено в Угоді про асоціацію. Лідери привітали підписання і початок тимчасового застосування відповідних частин Угоди про асоціацію та прогрес у підготовці до тимчасового застосування ПВЗВТ з 1 січня 2016 року. Вони підкреслили важливість якнайшвидшої ратифікації Угоди про асоціацію державами-членами ЄС відповідно до їхніх внутрішніх процедур. Активізація процесу реформ матиме вирішальне значення з точки зору політичної асоціації та економічної інтеграції України з ЄС. Лідери привітали рішучу відданість амбітному процесу реформ, визначених в українській «Стратегії – 2020», Програмі Уряду та Коаліційній угоді. Вони також привітали пакет допомоги з боку ЄС Україні в її зусиллях у започаткуванні цього оновленого процесу реформ, а також створення Групи підтримки України в ЄС та Консультативної місії ЄС з реформування сектору цивільної безпеки України. У цьому контексті лідери привітали оновлення Порядку денного асоціації як важливого спільно узгодженого інструменту для сприяння імплементації та моніторингу Угоди про асоціацію. Вони привітали перші заходи щодо впровадження реформ, вжиті Україною в ключових сферах, зокрема конституційну реформу, децентралізацію, боротьбу з корупцією, реформу системи судочинства, реструктуризацію енергетичного сектору та покращення бізнес-клімату. Лідери наголосили, що імплементація цих реформ матиме ключове значення та повинна швидко забезпечити подальші конкретні результати. Зокрема, вони привітали: - започаткування роботи Конституційної Комісії; - прогрес у процесі децентралізації (ухвалення законів про добровільне об’єднання територіальних громад та про співробітництво територіальних громад, внесення змін до Податкового та Бюджетного кодексів); - перегляд законодавства про громадське мовлення; - ухвалення пакету антикорупційного законодавства, включаючи державну Антикорупційну стратегію на 2014-2017 роки, законодавства про прокуратуру, систему судочинства та статус суддів; - призначення Директора Національного антикорупційного бюро; - внесення на розгляд Парламенту законопроектів про державну службу, зокрема на рівні органів місцевого самоврядування; - ухвалення Закону про Рахункову палату України, законодавства про державну допомогу, внесення змін до законодавства про державні закупівлі, підвищення прозорості у діяльності підприємств, що перебувають у державній власності; - триваючу реформу тарифів та цін на енергоносії, ухвалення нового законодавства про ринок газу відповідно до зобов’язань у рамках Енергетичного Співтовариства, внесення на розгляд Парламенту законопроекту про національних регуляторів ринку газу та електроенергії; - прогрес у скороченні кількості регуляторних та ліцензійних вимог з метою спрощення ведення підприємницької діяльності. Лідери погодилися з необхідністю подальшого прискорення реформ з ключових системних питань, зокрема: - завершення впровадження інклюзивної конституційної реформи з метою створення передумов для поглибленої реформи судочинства, децентралізації та ратифікації Римського статуту Міжнародного кримінального суду; - вчасне завершення реформи відповідної законодавчої бази напередодні виборів до органів місцевого самоврядування; - боротьба з корупцією та запобігання їй за допомогою відповідних інституцій і незалежних розслідувань, а також шляхом створення Національного центру запобігання корупції; - підвищення рівня прозорості, відповідальності та незалежності системи судочинства; - професіоналізація та деполітизація системи державної служби, включаючи органи місцевого самоврядування; - реструктуризація енергетичного сектору відповідно до вимог Третього енергетичного пакету, зокрема розділення функцій НАК «Нафтогаз України», посилення уваги до проблем енергоефективності; - реформа сектору цивільної безпеки; - модернізація системи управління державними фінансами шляхом прозорішої системи державних закупівель, покращеного фіскального менеджменту та посиленого зовнішнього аудиту. У цьому контексті лідери привітали організацію Україною Міжнародної конференції з підтримки України наступного дня після Саміту, що дозволить Україні донести до відома широкої світової громадськості прогрес у реалізації реформ та обговорити з міжнародною спільнотою наступні кроки у процесі здійснення реформ та необхідні заходи з їх підтримки. Лідери привітали зобов’язання Європейського Союзу та європейських фінансових інституцій, представлені у березні 2014 р., щодо надання Україні фінансової підтримки у розмірі 11 млрд. євро з метою підтримки політичної, економічної та фінансової стабілізації в Україні. На цей час вже було виділено 6 млрд. євро у формі кредитів і грантів, включаючи нещодавно погоджену додаткову третю програму макрофінансової допомоги Україні у розмірі 1,8 млрд. євро та перерахування минулого тижня останнього траншу у розмірі 250 млн. євро в рамках попередньої програми макрофінансової допомоги. Лідери домовилися щодо якнайшвидшого укладення Меморандуму про взаєморозуміння та Кредитної угоди стосовно третьої програми макрофінансової допомоги, що уможливить надання Україні першого траншу вірогідно вже до середини 2015 року. Лідери повторно наголосили на своєму рішучому засудженні явного порушення суверенітету і територіальної цілісності України в результаті актів агресії з боку російських збройних сил, починаючи з березня 2014 року. Ці дії є прямим порушенням Статуту ООН і Гельсінського заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі 1975 року, а також конкретних зобов’язань РФ поважати суверенітет і територіальну цілісність України в рамках Будапештського меморандуму від 1994 року та двостороннього Договору про дружбу, співробітництво і партнерство від 1997 року. Лідери знову підтвердили своє рішуче засудження незаконної анексії Російською Федерацією Автономної Республіки Крим та м.Севастополь, яку вони не визнаватимуть. Зіткнувшись із цим триваючим порушенням суверенітету, незалежності й територіальної цілісності України та міжнародного права, вони підтвердили свою рішучість у повному обсязі проводити політику невизнання, у тому числі шляхом обмежувальних заходів, і закликали держави-члени ООН поважати Резолюцію Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй № 68/262 від 27 березня 2014 року. Вони підтвердили свою глибоку стурбованість з приводу безперервного нарощування військової присутності й погіршення ситуації з правами людини на Кримському півострові, у тому числі придушення свободи слова та переслідування осіб, що належать до меншин, у тому числі кримських татар. Вони закликають до надання повного, вільного і безперешкодного доступу до Автономної Республіки Крим та м.Севастополь міжнародних суб’єктів у галузі прав людини. Сторона ЄС підтвердила свої зобов’язання рішуче підтримувати єдність, суверенітет, незалежність та територіальну цілісність України. Лідери підкреслили свою рішучу підтримку зусиль, спрямованих на деескалацію та політичне врегулювання, яке ґрунтується на повазі до незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, зокрема у рамках Нормандського формату. Вони висловили свою повну підтримку Мінським домовленостям, включаючи Комплекс заходів від 12 лютого 2015 року, підтриманий Резолюцією Ради Безпеки ООН № 2202 від 17 лютого 2015 року. Лідери закликали всі сторони швидко та в повній мірі імплементувати Мінські домовленості й виконувати свої зобов’язання та підкреслили, у зв’язку із цим, відповідальність влади Росії. Вони закликали до негайного звільнення всіх заручників та осіб, які незаконно утримуються, включаючи Надію Савченко. У цьому контексті вони висловили свою повну підтримку Спеціальній моніторинговій місії ОБСЄ, а також зусиллям Спеціального представника Діючого голови ОБСЄ у Тристоронній контактній групі. Лідери закликали всі сторони співпрацювати з органами міжнародного розслідування та кримінально-процесуальних заходів з метою притягнення до відповідальності тих, хто причетний до збиття літака рейсу MH17. Лідери взяли до відома Висновки Європейської Ради від 19 березня 2015 року щодо обмежувальних заходів ЄС проти Російської Федерації. Лідери наголосили на необхідності протидіяти триваючій дезінформаційній кампанії Росії та погодилися щодо потреби посилити свої відповідні стратегічні комунікаційні зусилля. Лідери висловили жаль з приводу масштабної гуманітарної кризи. Україна висловила подяку ЄС та його державам-членам за значний обсяг наданої гуманітарної допомоги. Лідери домовилися активізувати свої зусилля з надання допомоги для задоволення потреб постраждалого внаслідок конфлікту населення, незалежно від місця їхнього перебування, а також обговорили перспективи більш активного використання ресурсів, що надаються міжнародним співтовариством. Вони домовилися про необхідність надання соціальної допомоги внутрішньо переміщеним особам у коротко- й довгостроковій перспективі, а також про вдосконалення механізму координації й усунення наявних правових та адміністративних перешкод для безперешкодного надання міжнародної гуманітарної допомоги тим, хто її потребує. Лідери привітали прогрес у тристоронніх консультаціях між Україною, ЄС і Російською Федерацією щодо постачання газу з Росії в Україну з метою підвищення безпеки газопостачань для України та її громадян, а також забезпечення стабільного, достатнього й безперебійного транзиту газу до ЄС. Підкресливши важливість міцнішого енергетичного партнерства між Україною та ЄС, включаючи сферу безпеки атомної енергетики, враховуючи міжнародні зобов’язання, лідери висловили готовність продовжувати співробітництво між Україною та ЄС у сфері невідкладного реформування енергетичного сектору України, спільної модернізації та експлуатації української газотранспортної системи та підземних газових сховищ, забезпечення газопостачань з Європи в Україну, а також особливо привітали прийняття нового Закону про ринок природного газу. Вони погодилися надалі співпрацювати з метою сприяння інтеграції ринків, у тому числі шляхом розвитку інтерконекторів і укладення стандартних угод про поєднання газотранспортних систем між операторами газотранспортної системи України і сусідніх держав-членів ЄС. Лідери очікують на початок тимчасового застосування положень щодо поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі (ПВЗВТ) між Україною та ЄС з 1 січня 2016 року, а також на позитивний вплив від її створення. Вони також наголосили на важливості продовження тристоронніх консультацій щодо імплементації ПВЗВТ між Україною та ЄС у конструктивному дусі, використовуючи наявні для договірних сторін ПВЗВТ гнучкості. Лідери підтвердили свою відданість наміру досягти спільної мети безвізових поїздок за умови виконання визначених у Плані дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України передумов для добре контрольованого та безпечного пересування осіб. Вони привітали досягнутий Україною прогрес, наголошуючи на необхідності повного й ефективного виконання всіх критеріїв та підкреслюючи у зв’язку з цим важливість очікуваного оприлюднення до Ризького саміту наступної доповіді про прогрес у виконанні Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України. Лідери привітали поглиблення співробітництва Україна – ЄС, особливо з проведенням першого засідання Ради асоціації, яка визначила інституційні рамки посиленого співробітництва, а також з підписанням угоди про асоційовану участь України в програмі ЄС «Горизонт 2020». Лідери позитивно оцінили поглиблення міжлюдських контактів, зокрема шляхом участі України в програмі «Еразмус+», яка підтримує мобільність студентів, академічне співробітництво та молодіжні обміни. Крім того, вони привітали прагнення обох сторін до асоційованої участі України в Програмі ЄС «Творча Європа», Програмі Євратому з досліджень та навчання (2014-2018) та Програмі ЄС з підвищення конкурентоспроможності малих і середніх підприємств (COSME 2014-2020). Лідери підтвердили важливість укладення Угоди між Україною та ЄС про Спільний авіаційний простір, як зазначено в Угоді про асоціацію, у найскоріший можливий термін у 2015 році. Лідери обмінялися думками щодо міжнародних та регіональних питань, особливо у світлі очікуваного Саміту ініціативи «Східне партнерство» у м.Рига та перегляду Європейської політики сусідства. Вони відзначили важливість відновлення конструктивного залучення до мирного врегулювання придністровського конфлікту, належним чином враховуючи переговори з урегулювання у форматі «5+2». Лідери привітали роль Місії Європейського Союзу з прикордонної допомоги Молдові та Україні у розвитку системи управління кордоном та реформуванні прикордонних і митних служб України, вітаючи продовження мандату Місії на наступний дворічний період до грудня 2017 року. Вони також висловили задоволення зростанням кількості приєднань України до заяв ЄС у рамках Спільної зовнішньої та безпекової політики (СЗБП), а також участю України у 2014 році у Військово-морській операції під проводом ЄС (EUNAVFOR – Сомалі «Аталанта») та бойових тактичних групах ЄС. Лідери привітали започаткування переговорів щодо укладення Адміністративної угоди між Міністерством оборони України та Європейською оборонною агенцією.
Події Україна і НАТО розширюють співробітництво Україна і Альянс підписали угоду про співпрацю, повідомили в прес-службі Міноборони. У штаб-квартирі НАТО в Брюсселі в понеділок 27 квітня було підписано угоду про співпрацю з підтримки та постачання між Кабміном і НАТО. Від України свій підпис поставив глава місії при Альянсі посол Долгов, а від НАТО — генеральний менеджер агентства НАТО Лайда. Результатом угоди стане розширення нормативно-правових рамок практичного співробітництва. В першу чергу, це стосуватиметься новостворених Трастового фонду НАТО для підтримки протезування українських військових та реформування систем логістики та стандартизації ВСУ. Крім того, Україна зможе брати участь у багатонаціональних натовських проектах з логістичного забезпечення військ, питань виробництва, закупівель, модернізації та утилізації предметів військової галузі.

Гороскоп на 15 травня 2024 року: що обіцяють астрологи
Гороскоп на 15 травня 2024 року: що обіцяють астрологи
♈️ Овен (21 березня - 19 квітня) Сьогодні Овни можуть відчувати потребу в пригодах та нових враженнях Будьте ....
Гороскоп від Павла Глоби на 15 травня 2024 року для всіх знаків Зодіаку
Гороскоп від Павла Глоби на 15 травня 2024 року для всіх знаків Зодіаку
15 травня 2024 року обіцяє бути днем, коли можуть виникнути різні труднощі, тому важливо зосередитися на справ....
Любовний гороскоп на 15 травня 2024 року: що обіцяють астрологи
Любовний гороскоп на 15 травня 2024 року: що обіцяють астрологи
♈️ Овен (21 березня - 19 квітня) Сьогодні ваша енергія може бути спрямована на вирішення спільних завдань із ....
Побутова езотерика: 9 предметів, які не можна зберігати на кухні
Побутова езотерика: 9 предметів, які не можна зберігати на кухні
Кухня вважається сакральним місцем, в якому важливо підтримувати порядок та затишок За старих часів до цієї ча....
Жартівливий гороскоп: яка ти мультяшка за Знаком Зодіаку
Жартівливий гороскоп: яка ти мультяшка за Знаком Зодіаку
Астрологи нерідко порівнюють Знаки Зодіаку чи то з побутовою технікою, чи то з літературними персонажами, чи т....
більше матеріалів




/-0,93971300125122-/ /-pc-/
Top