Заяви деяких операторів ринку нафтопродуктів про те, що бензин в Україні може подорожчати до 35 гривень за літр, не що інше, як залякування людей і справжня спекуляція. Адже ціни на бензин у нашій країні не залежать від того, що відбувається на Кременчуцькому нафтопереробному заводі. Таку думку «Аналітичній службі новин» висловив відомий експерт на ринку нафтопродуктів, директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.
«Що стосується подій навколо «Укртатнафти», то найголовніше тут: завод не зупиниться, тому що він тримає у себе понад 200 тисяч тонн нафти «Укртранснафти», яку йому дали змогу переробити взамін «свіжих» поставок нафти від «Укрнафти», — пояснив експерт. — Другий не менш важливий момент — ціни на бензин у країні загалом жодним чином не залежать від того, що відбувається на НПЗ у Кременчуці: для України, зокрема і на продукцію «Укртатнафти», їх визначають світові котирування нафти і палива. Поставок достатньо, тому ні до ресурсних, ні до цінових збоїв зупинка «Укртатнафти» призвести не може апріорі».
За його словами, причина конфлікту — в обсягах технологічної нафти, закачаної ще 2014 року, і умовах її зберігання. Є люди, які не хочуть втрачати звичне джерело доходу. Тому і нагнітається істерія навколо цього питання: мовляв, у разі зупинки Кременчуцького НПЗ вартість літра бензину зросте до 35 гривень.
«Навпаки, в серпні вартість бензину повинна знизитися як мінімум на гривню. І для цього є всі передумови. З одного боку, ми не робимо довгострокових прогнозів, особливо за цінами, оскільки ринок світової нафти нестабільний — ціна динамічна, вона постійно змінюється: то трохи піднімається, то падає вниз. Оскільки паливо наша країна переважно закуповує за валюту, то ціна дуже сильно залежить від курсу цієї самої валюти і нестабільності гривні: валютний курс безпосередньо б'є по цінах на паливо», — сказав експерт.
Тому, каже Куюн, «коли ми розраховуємо ціну бензину, у нас виходить рівняння з двома невідомими. Перше невідоме — світове котирування, друге — курс гривні, і щось прогнозувати в цих умовах украй важко».
Крім того, за словами експерта, коригування потребує і методика прогнозування цін, якою користувалися протягом останніх 7—8 років.
«До такої думки ми дійшли, аналізуючи той факт, що згідно з методикою ціна на бензин сьогодні повинна бути на дві гривні вищою, ніж вона є, — каже аналітик. — Це відбувається через те, що у використовуваній нами методиці жодним чином не враховано частку на ринку нелегального палива, і тому ціна набагато нижча, ніж була б у разі наповнення ринку легальними нафтопродуктами. Тому ми думаємо над тим, щоб внести в формулу розрахунку ціни нафтопродуктів коефіцієнт, який враховував би в першу чергу обсяги кустарного виробництва бензину».
Однак, за словами Куюна, нині для України як для країни-імпортера добре складається зовнішня кон'юнктура, оскільки спостерігається суттєве падіння цін на нафту, що створює реальні передумови для відчутного зниження цін. «Я думаю, — підсумував експерт, — що протягом серпня бензин подешевшає як мінімум на гривню».
А заяви про те, що бензин через відомі події буде по 35 гривень за літр, акцентував Сергій Куюн, це стрясання повітря групою «Приват», яку планомірно відлучають від державних активів.
«Вони цьому опираються і, відповідно, влаштовують такі бурі в стакані, намагаються спекулювати, лякати населення. Але все йде своєю чергою, і навіть якщо теоретично уявити, що цей завод зупиниться (а це невигідно особисто самому Коломойському), на ринку зовсім нічого не станеться: ні в ціновому плані, ні в ресурсному. Тому що обсяги палива, яких бракуватиме, поставлять з інших джерел, з цим немає проблем», — сказав Куюн.
Авторские блоги и комментарии к ним отображают точку зрения их авторов. Точка зрения редакции информационного агентства ASN может отличаться от точки зрения авторов блогов, колонок на сайте и комментариев к ним. Редакция агентства ASN не несет ответственность за достоверность материалов из раздела «Блоги», «Колонки», сайт агентства только обнародует данную информацию.