Є лобі, яке намагається зберегти застарілі й комфортні для себе правила гри на українських ринках. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив голова підкомітету з питань підприємництва та технічного регулювання парламентського Комітету з питань промислової політики та підприємництва, народний депутат від фракції «Народного фронту» Геннадій Кривошея.
«Від стану безпеки нашої країни великою мірою залежить активність вкладання коштів в економіку України – це перше. А друге – наявність прозорих правил гри на ринку, кількості ліцензій, обмежень, умови заходження бізнесу, гарантії для нього. Це залежить від ВР, уряду і Президента, тобто від влади загалом», - пояснив він.
Депутат акцентував, що парламент ухвалив низку рішень для покращення інвестиційного клімату. Та у найближчі 3-4 місяці потрібно напрацювати й прийняти у ВР ще низку документів, які стосуються економіки, покращення умов роботи на вітчизняному ринку, а також даватимуть змогу розвивати бізнес фактично з нуля.
«Для прикладу візьмемо електромобілі. Ми вже прибрали 8-10% акцизу і можемо запускати новий ринок автомобільно бізнесу в Україні. Заплановано і введення «канікул» щодо ПДВ», - відзначив Кривошея, додавши, що ці напрацювання дадуть змогу розвивати в нашій країні виробництво, приміром, акумуляторних батарей, а також створювати СТО для автомобілів, що, окрім інвестицій, дасть країні нові робочі місця.
Окрім того, за словами депутата, до нього як до голови підкомітету часто звертаються підприємства, які мають закордонні інвестиції. «Було чимало скарг, що підприємства беруть участь у конкурсах на державні закупівлі, але останні п’ять років за перемогу з них вимагають 10-20% відкату. Сьогодні ж у нас фактично державні закупівлі переведено на електронні торги, чим прибрано корупційну складову. Це вже позитивне зрушення. Але з корупційною складовою і надалі парламент, уяд і Президент повинні боротися, щоб прибрати повністю», - додав він.
Що ж до спрощення ведення бізнесу в Україні, то Кривошея відзначив, що вже нині прибрано 50% ліцензій, спрощено систему отримання дозволів. Та попереду ще багато роботи, зокрема перехід автомобільного бізнесу на стандарт Євро-5: «Вся Європа на цьому стандарті працює. У нас із цим ще є питання».
«На шляху створення конкурентного ринку є проблеми. Адже є застаріле лобі, яке бореться за виживання, намагається зберегти комфортні для себе умови. Але процес розпочато. Правила удосконалюються. Почитають працювати. Тут важливо не відступати», - наголосив Геннадій Кривошея.
Авторские блоги и комментарии к ним отображают точку зрения их авторов. Точка зрения редакции информационного агентства ASN может отличаться от точки зрения авторов блогов, колонок на сайте и комментариев к ним. Редакция агентства ASN не несет ответственность за достоверность материалов из раздела «Блоги», «Колонки», сайт агентства только обнародует данную информацию.