counter
Архів Повернутись назад 13 Серпня 2015
13 Серпня
Суспільство У Київській області горять торфовища: пожежі гасять у восьми районах На Київщині кожного дня з'являються нові осередки загоряння торфовищ, зараз такі гасять у восьми районах області. Про це в ефірі 112 телеканалу повідомила речник ДСНС у Київській області Вікторія Рубан. «На сьогодні проводиться гасіння пожеж у восьми районах Київської області, горять торфовища. Задіяно 59 чоловік особового складу, 21 одиниця техніки. Також використовуються мотопомпи для гасіння. Щодня з'являються нові осередки загоряння, хоч і невеликі», — розповіла Рубан.Вона зазначила, що в такі райони направляється техніка. «У кожному районі по 2—3 вогнища, але процес гасіння торфовищ — це не справа години, доводиться повністю заливати водою, навіть невелику територію на глибину від 1 до 2 м, для того щоб припинити горіння», — зазначила спікер. За словами Рубан, загрози розповсюдження пожежі немає. Всі осередки загоряння знаходяться під контролем по периметру.
Суспільство Бойовики почали обстріли Широкиного, є втрати серед військових ЗСУ За минулу добу в секторі «М» є втрати серед особового складу ЗСУ, вранці 13 серпня бойовики почали обстріл Широкиного. Про це повідомив прес-офіцер сектору «М» Ярослав Чепурний, передає місцевий портал 0629. По Широкиному вогонь бойовики відкрили з великокаліберних мінометів. «13 серпня позиції українських силовиків в районі Павлополя двічі обстріляли з САУ калібру 152 мм. У Широкиному сьогодні формування «ДНР» застосували міномет калібру 120 мм», — розповів Чепурний. Він зазначив, що важке озброєння тут застосували вперше за останній час, раніше обстріли велися зі стрілецької зброї. Чепурний повідомив, що під обстіл потрапили селища Старогнатівка, Лебединський, Богданівка, Гранітне, Чермалик, Новогригорівка, Новогнатівка, Талаківка, Павлопіль. Обстріл бойовиками вівся з Градів, мінометів, танка, кулеметів і стрілецької зброї. Всього було 20 обстрілів.
Суспільство Сакварелідзе: Помилки в тестах не є приводом не проводити реформу Другий етап конкурсу на посади місцевих прокурорів у вигляді тестування не може розпочатися у зв'язку з тим, що немає наказу генерального прокурора про створення конкурсної комісії, а технічні помилки в тестах не є приводом для відстрочки реформи в ГПУ. Про це в ході брифінгу заявив заступник генерального прокурора Давид Сакварелідзе, передає кореспондент «Аналітичної служби новин». «У зв'язку з тим, що й досі немає наказу генерального прокурора про створення конкурсної комісії, тестування, яке мало відбутися 15 серпня, перенесено на два тижні. Приблизно воно відбудеться в кінці серпня», — сказав він. При цьому, він наголосив, що технічні помилки не привід, щоб не проводити реформу. «Тести розроблені з урахуванням усіх міжнародних стандартів. У тестах завжди бувають технічні або редакційні помилки. Не сумніваюся, коли опубліковано 5 тисяч питань, у них можна знайти якісь помилки. Таке трапляється у всіх державах і це не привід для того, щоб не проводити або відстрочити реформу. Це все можна виправити на технічних нарадах», — зазначив він. Крім того, Сакварелідзе додав, що тести не є основною проблемою конкурсу. «Головна проблема — це результат, через якоий більшість перестануть працювати в прокуратурі і систему буде оновлено», — резюмував заступник генпрокурора.
Суспільство На 700 посад у прокуратурі претендують шість тисяч чоловік На заміщення 700 посад у прокуратурі претендує майже 6 тисяч чоловік. Про це в ході брифінгу заявив заступник генерального прокурора Давид Сакварелідзе, передає кореспондент «Аналітичної служби новин» (АСН). «На конкурс на заміщення керівних посад по всій прокуратурі подано до 6 тисяч заявок, тобто десь на 700 посад. Конкурс відбудеться, конкурентів багато, тож він буде цікавий», — сказав він. Разом з тим, Сакварелідзе висловив сподівання, що зриву реформи прокуратури не станеться. «У нас є велика суспільна підтримка. Тому жоден чиновник прокуратури не може зупинити реформування відомства. Процес буде проведено на найвищому рівні. Звичайно, хтось залишиться невдоволеним, буде шум, але ми до цього готові і в цьому головний плюс радикальної реформи прокуратури», — резюмував він.
Суспільство МЗС: У Хорватії впродовж літа відпочинуть 600 дітей із сімей біженців та учасників АТО У Хорватії протягом літа відпочинуть 600 дітей із сімей біженців та учасників АТО. Про це повідомили в прес-службі Міністерства закордонних справ України. «За ініціативою та організацією посольства України в Республіці Хорватія у співпраці з адміністраціями Дніпропетровської, Миколаївської, Київської, Тернопільської, Чернівецької та Чернігівської областей України на безкоштовному оздоровленні на Адріатичному узбережжі Хорватії протягом літнього сезону 2015 знаходяться 600 дітей із сімей біженців з Донбасу та учасників АТО», — йдеться в повідомленні. Наголошується, що реалізацію цієї гуманітарної акції вдалося здійснити завдяки «щирій підтримці хорватських друзів України», а також органів державної та місцевої влади Республіки Хорватія, наголосили в МЗС.
Суспільство оформление ленты  У Києві діяв центр із забезпечення зв'язку між бойовиками і їхніми кураторами з РФ У Києві Служба безпеки України перекрила канал зв'язку бойовиків з російськими кураторами. Про це повідомляє прес-служба СБУ. За інформацією прес-служби, зловмисники через Інтернет за допомогою IP-телефонії, оминаючи міжнародні центри комутації, отримували міжнародний телефонний трафік, який надходив з-за кордону, зокрема й з Росії. Потім він оброблявся спецтехнікою і під виглядом місцевих телефонних розмов прямував на мережі українських операторів мобільного зв'язку. «Під час обшуків у Києві спецобладнання вилучили. Осіб, які відповідали за його функціонування, затримано», — йдеться в повідомленні прес-служби. В СБУ зазначили, що затримані визнали провину і дають свідчення. Роботу устаткування припинено. Наразі відкрито кримінальне провадження за ч. 2 ст. 361 (несанкціоноване втручання в роботу комп'ютерних мереж).
Суспільство Світлана Коломієць Интервью
Світлана Коломієць: Ми насправді дуже багаті
Теми, пов’язані з екологією і надрами, — не сходять зі сторінок ЗМІ. Так само, як і корупційні скандали навколо них. Про те, що зараз відбувається в країні, які основні екологічні ризики, чи працюють нині корупційні схеми, налагоджені за попередньої влади, та багато іншого в інтерв’ю «Аналітичній службі новин» (АСН) розповіла заступник міністра екології та природних ресурсів України Світлана Коломієць. — Світлано, яким, на ваш погляд, є стан екологічної безпеки в Україні? — Загалом, ситуація непроста. До того ж, галузь складно оцінювати через брак комплексного моніторингу екологічної ситуації в усіх регіонах України. Річ у тім, що  й досі функції з моніторингу стану навколишнього природного середовища розпорошені між одинадцятьма різними державними структурами. Кожна з них робить свої дослідження та оцінки, і зводити їх до купи буває надто складно. До того ж, Міністерство наразі позбавлене територіальних органів, внаслідок реформи ми залишилися, що називається, без рук на місцях. Наші департаменти в областях підпорядковуються ОДА. Дуже погано, що Гідрометцентр не підпорядковується нашому Міністерству, як це було колись, бо це один з найпотужніших інструментів для моніторингу стану довкілля. А втім, щороку ми докладаємо максимум зусиль для збору даних з усіх джерел і публікуємо Національну доповідь про стан навколишнього природного середовища. Нині готова до друку доповідь за 2013 рік, збираємо матеріали для доповіді за 2014 рік. Окрім того, кожен регіон готує і надає нам так званий екологічний паспорт регіону. На сьогодні ми маємо паспорти майже всіх областей за 2014 рік, дала доручення опублікувати їх і підготувати аналітичні матеріали для громадян, щоб можна було в простій та зручній формі ознайомитися зі станом довкілля в країні. Інше питання — наскільки наведені у цих паспортах статистичні дані відповідають справжньому стану справ. Правду кажучи, потрібно створювати систему постійного дистанційного моніторингу за допомогою сучасних технологій та відображення інформації онлайн в режимі реального часу. — То рейтингу «чемпіонів» із забруднення немає? — Така першість традиційно належала східному регіону. Це Запоріжжя, Кривий Ріг, Дніпропетровськ, Маріуполь. Окремі точки є й на заході країни. Передусім ідеться про Калуш і Солотвино. Та ми дуже обмежені в отриманні будь-якої інформації з окупованих територій Донецької й Луганської областей. Нещодавно звернулися по інформацію про стан шахт до Мінпаливенерго. Чекаємо відповідь. Та сумніваюся, що є свіжі дані. Реально оцінити масштаби можна буде лише тоді, коли ця територія повернеться під контроль України. — Міжнародні організації можуть допомогти з моніторингом у зоні АТО? — Ми вивчаємо це питання. Є намір звернутися з проханням до ОБСЄ. — Ви згадали Калуш. Які свіжі дані з регіону? — Калуш — це унікальне родовище — чи не єдине місце в світі, де відкритим способом видобувають калійну сіль. Нещодавно ми разом з групою народних депутатів та експертів виїжджали на місце. Ситуація там складна. Затоплено Домбровський кар’єр, у якому за останні півроку вода піднялася щонайменше на два метри. Інженерні споруди не працюють, зруйновано дренажний обвідний канал, хоча у 2010 році кошти на його ремонт було надано і навіть проведено певні ремонтні роботи. Ще трохи — і цей розсіл з каналу дренуватиме у річку Сівку, а звідти потраплятиме в Дністер. Зрештою ми можемо отримати вже міжнародну проблему. Тож нині потрібно працювати на упередження та шукати підтримку й допомогу через співпрацю з нашими партнерами у Молдові і Румунії. Передусім потрібно вирішити подальшу долю Домбровського кар’єру: чи консервувати його як екологічно небезпечний об’єкт. Тож Калуш — проблема комплексна, над якою треба швидко та багато працювати. — Тобто кар’єр міг би функціонувати як промисловий об’єкт? — Так, але в цьому випадку треба вже говорити про інвестиції, а не донорську допомогу. Свого часу з італійською компанією було підписано меморандум щодо розвитку виробництва з переробки розсолу та будівництва на цьому місці заводу. Залучивши іноземних інвесторів, ми б повернули об’єкту промислову привабливість, а це вже зовсім інший вектор розвитку. Адже колись завод «Оріана» забезпечував роботою п’ять тисяч людей. Нині ж підприємство збанкрутіло — там працює лише директор. Не можна не брати до уваги і позицію місцевого населення: люди бояться ускладнення ситуації й не хочуть там більше жодної промисловості. — Ще одна проблема Калуша — відпрацьовані шахти, пустоти. Щось робиться в цьому напрямку? — На цій території сіль видобувають майже дві тисяч років. Поляки почали промислово цим займатися на початку ХІХ століття. Вже тоді вони розуміли, якими можуть бути наслідки від пустот, що залишаються в породі. Тому відпрацьовані шахти заповнювалися методом сухої закладки. За радянських часів експлуатація була вкрай жорсткою та непомірною. Тому нині Калуш і села Кропивник та Сівка-Калуська стоять на великій кількості пустот. Іх намагалися заповнити пульпою, проте рідина поступово випаровується і пустоти повертаються. Через це будинки місцевих мешканців інколи провалюються під землю. Свого часу було затверджено програму відселення людей з цієї місцевості. Але її не виконують. Саме народні депутати піднімали це питання. Потрібно буде надавати фінансування з держбюджету наступного року і реалізовувати цю програму. — Корупційна історія з гексахлорбензолом не вщухає роками. Тут є якісь зміни? — Бачила цей полігон на власні очі. (Неподалік від Калуша є великий полігон з небезпечними відходами гексахлорбензолу. У 2010 році уряд Азарова оголосив це місце зоною надзвичайної екологічної ситуації. Для утилізації відходів у 2011 році було залучено ТОВ «С.І. Груп Консорт Лтд» — маловідому фірму з ізраїльською «пропискою», — авт.). Бочок з відходами вже немає, та запах і досі жахливий. У землі гексахлорбензол залишається. Рекультивацію не проведено: у брудний ґрунт висадили почасти малесенькі ялиночки замість сильних дорослих дерев. — Підрядник не дотримався умов договору? — Радше ці умови було виписано не так, як треба було б насправді, бо документально все зроблено правильно. Правоохоронні органи — прокуратура, СБУ — порушували десятки справ. І за жодною не вдалося довести провину підрядника. Компанія виграла суди всіх інстанцій, навіть суд у США. Напевне, незабаром буде звертатися до України для виконання рішення у примусовому порядку. Для розслідування розкрадання державних коштів під час збирання гексахлорбензолу було також створено парламентську Тимчасову слідчу комісію. Та складається враження, що депутатам теж навряд чи вдасться довести наявність порушень. Чекаємо на результати роботи ТСК. — Ви згадали й про закарпатське Солотвино. Відомо, що там у соляні шахти провалюються будинки. З цим треба щось робити… — Як «швидку допомогу» пропонують заповнювати шахти водою. Та, звичайно, це не розв’язання проблеми, потрібне комплексне рішення. Ми формуємо групу експертів, науковців, щоб знайти вихід із цієї ситуації. Багато років реально ніхто проблемою не займався, тож перш за все ми маємо проаналізувати, який спадок ми отримали і які загрози це становить для екологічної ситуації в регіоні. — Нещодавно горів ліс у зоні відчуження. Які наслідки? Чи підвищився радіаційний фон? — Для території поза цією зоною пожежі не становили загрози. Радіаційний стан зони відчуження протягом усього часу пожежі знаходився під постійним контролем. На щастя, метеорологічні умови не сприяли поширенню диму з продуктами згорання у напрямку Києва. — Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк ставив питання про перегляд підходів до управління зоною відчуження. Щось нове планується? — Потрібно розуміти, що це дуже непроста територія. Наступного року виповнюється 30 років з моменту аварії на ЧАЕС. Ми розуміємо, що до цього часу вже назріли зміни у підході до управління зоною. Ми маємо 2600 квадратних км територій, які можна ефективно використовувати. На доручення віце-прем’єра Валерія Вощевського Міністерство розробило своє бачення Концепції удосконалення управління зоною відчуження і зоною безумовного (обов’язкового) відселення. Втім, до цього питання треба підходити обережно. Перш ніж ухвалювати якісь рішення, необхідні ґрунтовні дослідження. З огляду на це, при Кабінеті Міністрів створено Міжвідомчу робочу групу експертів, науковців, громадських діячів, яка має внести свої пропозиції та зауваження до Концепції. Сподіваюсь, вже незабаром ми зможемо її презентувати. — Чи реально до зони відчуження привернути увагу інвесторів? — Таких проектів чимало. На цих територіях залишились потужні лінії електропередач. Це дає змогу розмістити сонячні батареї та створити станції альтернативної енергетики. Інвестори, які готові реалізовувати подібний проект, вже є. Та статус зони не дає змоги впроваджувати на цій території жодних інвестиційних проектів. — Чи можна там створити науковий центр із вивчання впливу радіації? Чорнобильська зона — унікальний об’єкт з наукової точки зору — Така пропозиція також обговорюється. Чорнобильська зона — унікальний об’єкт з наукової точки зору. Та через обмежений доступ на територію, проводити там наукові дослідження складно. Вчені наголошують на величезній зацікавленості закордонних колег у вивченні змін, які сталися в екосистемі регіону внаслідок дії радіації. Але, на жаль, ми зовсім не на всі запитання маємо сьогодні відповіді, адже на цій території не провадять належної наукової діяльності. Є думка, що створення там біосферного радіаційно-екологічного заповідника сприятиме розвиткові науки. Ми вивчаємо досвід сусідньої Білорусі, і він є позитивним. Водночас, деякі науковці наводять аргументи проти цього. Тож нам ще лише належить визначатися з правильним вектором розвитку цієї території. Повторююсь, поспішати в цьому питанні ми не можемо! — Сьогодні ми вже призабули про ще одну велику пожежу — на нафтобазі «БРСМ» під Васильковом на Київщині. Яка там ситуація нині? — Перевищень нормативів вмісту нафтопродуктів у пробах поверхневих вод та пробах грунтів, відібраних та проаналізованих Держекоінспекцією у м. Києві та Київській області навколо місця пожежі, не зафіксовано. Водночас, альтернативні дослідження, які проводились громадськими активістами із залученням приватних лабораторій, говорять про те, що показники наявності певних шкідливих речовин суттєво перевищували допустимі норми. Думаю, що під час реформи екоінспекції потрібно буде докорінно змінити методики її роботи та досліджень. Найближчим часом треба організувати вивіз залишків пально-мастильних матеріалів з території бази. Оскільки є побоювання, що ці залишки можуть потрапити у ґрунтові води. А це складно, бо триває слідство. Міністерство розробило комплексний план ліквідації наслідків аварії та передало його на розгляд Кабінету Міністрів. Та наразі не відомо, хто безпосередньо їх вивозитиме. Правду кажучи, це мав би робити власник. — Що ж там заплановано? — Йдеться про низку заходів. Передусім про ґрунтовніші дослідження, про буріння спеціальних свердловин, щоб визначити вплив на ґрунтові води. А також подальша ліквідація розливів з використанням сорбентів, біодеструкторів тощо. — Кошти для проведення таких робіт є? — Це територія приватної компанії. Хоча слідство ще триває і вину не доведено, та є підстави вважати, що відповідальність на приватних особах. Чому держава має за це платити? Хоча не унеможливлюю того, що кошти таки доведеться використати державні, а потім намагатися отримати відшкодування від тих, кого суд визнає винним у виникненні пожежі. — Чи перевіряють нині подібні об’єкти, щоб у подальшому не допустити повторення аварії? — До травня цього року ми були позбавлені змоги здійснювати перевірки, бо діяв мораторій на перевірки суб’єктів господарської діяльності. Доки новий закон про мораторій не ухвалено, ми можемо це робити, й контролюватимемо хоча б найнебезпечніші виробництва. Втім, такі об’єкти можуть перевіряти й інші служби, не лише наша екоінспекція. Під час пожежі на БРСМ представники Французького консульства цікавилися, чи є у нас система моніторингу й попередження надзвичайних ситуацій на таких об’єктах. На жаль, в країні такої системи немає. Державна служба з надзвичайних ситуацій працює уже за фактом події. Моніторинг в режимі онлайн за допомогою сучасних датчиків і вчасне реагування справді дали б змогу уникнути подібних аварій. Адже коли розпочалася пожежа на нафтобазі під Васильковом у ДСНС про пожежу повідомили лише за дві години після початку, а мали б — миттєво. До речі, французи готові допомогти створити цю систему в Україні. Бо перевірки перевірками, а сучасне технологічне забезпечення діяльності в країні потрібне. — У Шостці також була серйозна НП. Що там нині? — Зараз завершено роботи з перезатарювання небезпечних відходів у герметичну тару: 150 тонн забрудненої тирси та щепи, 65 тонн рослинного шару ґрунту, забрудненого хімічними речовинами, та 770 тонн ґрунту із залишками небезпечних хімічних речовин. Ці відходи знаходяться під цілодобовою охороною у п’яти місцях на території м. Шостки та Шосткінського району. Згідно із законодавством після завершення досудового слідства та визначення виконавців робіт відходи треба утилізувати за межами України, оскільки у нас немає технічних можливостей з утилізації таких небезпечних відходів. Та водночас місцева влада провела переговори з Міноборони і з'ясувалося, що один з інститутів Міноборони ніби має технологію для знешкодження цих відходів тут, в Україні. Наразі тривають переговори щодо організації цієї роботи. Можливо, проблему вдасться вирішити таким чином. — Кошти на утилізацію надано? — Кошти на утилізацію надавали неодноразово, але ми бачимо, що зробила компанія насправді замість утилізації. Вдруге надавати кошти на одну й ту саму роботу із держбюджету ми не маємо права. Очевидно, питання утилізації мали б вирішувати суб’єкти, чия провина буде встановлена судом. — Що відбувається у нас зі сміттям, знають усі. Відповідальність за розв’язання проблеми розпорошена між Мінекології, Мінрегіонбудом й місцевою владою, тож там де сім господинь, хата неметена. Усі кивають одне на одного. Тим часом полігони ростуть, з’являються нелегальні сміттєзвалища. Ви бачите вихід? — У цивілізованих країнах понад 80% відходів переробляється. На захоронення йде 15—20%. Ситуація в Україні — наслідки колективної безвідповідальності. Наприклад, Мінприроди відповідає лише за небезпечні відходи, і це не зовсім правильно, оскільки і в звичайних побутових відходах часто є небезпечні складники. Вже є проект закону, яким пропонується консолідувати повноваження і відповідальність за єдиною структурою. Це може бути Мінприроди, чи інша державна установа. Важливо також й інше: визначити, що загалом робити з відходами у нашій державі? Як початковий етап розв’язання проблеми — необхідно запроваджувати систему роздільного збирання відходів. Втім, враховуючи масштабність проблеми, її розв’язання потребує системного підходу, координації на державному  рівні. Потрібно створювати єдину систему поводження з відходами в країні, давати стимули для інвесторів приходити в країну і створювати потужності для сміттєпереробки. — На відходах завжди заробляли. Чи є факти викриття корупційних схем? — Так, існувала корупційна схема з відходами тари та упаковки, її знищили шляхом скасування постанови №915. Інша корупційна схема — з переробкою відпрацьованих мастил. Зараз ми розробили та будемо лобіювати ухвалення у новій редакції урядової постанови № 1221 про порядок збирання, видалення, знешкодження й утилізації відпрацьованих мастил (олив). — У чому полягає схема? — В Україні приблизно три сотні компаній, які мають ліцензії на поводження з відпрацьованими мастилами. Більшість з них мають ліцензію лише на збирання, перевезення та зберігання, ліцензію ж на утилізацію — десь десятків із сім. Ще менше компаній мають реальні потужності для переробки чи утилізації мастил. Водночас, при імпорті мастил на пункті екологічного контролю імпортер мав пред'явити договір з компанією-ліцензіатом на збирання та утилізацію та підтвердження оплати цих майбутніх робіт. Здебільшого такі договори укладалися з компаніями-одноденками, що мають ліцензію. Вони приймають оплату, дають відкати інспекторам на пункті контролю, а насправді не мають ані потужностей для майбутньої переробки, ані навіть наміру збирати відпрацьовані мастила. Тому в новій редакції ми пропонуємо заборонити укладати договори з компаніями, які мають ліцензію лише на збирання, зберігання, транспортування, та не мають потужностей для утилізації, ввести сувору систему звітності імпортерів та переробників. Відтак поступово провести перевірки та позбавити ліцензій ті компанії, що не мають реальної матеріальної бази та технологій для утилізації. — Україна — учасниця Монреальського протоколу про речовини, що руйнують озоновий шар, тож ми щороку повинні зменшувати кількість озоноруйнівних товарів. Йдеться про різноманітні аерозолі, лаки. Чи вдається дотримуватися взятих зобов’язань? — У 2013 році було спожито 59,40 тонн ОРП (озоноруйнівний потенціал), що свідчить про дотримання нами вимог протоколу. Зараз готуємо звіт за 2014 рік — його треба подати до 30 вересня. Починаючи з 2015 року ми маємо суттєво зменшити квоту — до 16,42 тонн ОРП (для порівняння вимога для 2013 р. — 86,9 тонн ОРП, 2014 р. — 51,3 тонн ОРП). Звичайно, такий різкий перехід для українського виробника є доволі болісним. Враховуючи складну ситуацію в країні, ми маємо подумати і про платників податків, які забезпечують надходження до бюджету. Тому не унеможливлюю того, що будемо вести перемовини щодо послаблення вимог. Щодо аерозолів і лаків. Сектор виробництва товарів в аерозольній упаковці був другим за обсягами споживання ОРП серед секторів промисловості України. В якості аерозольного пропеленту підприємства цього сектору використовували хлорфторвуглеці із значним озоноруйнівним потенціалом. Сюди входять товари парфумово-косметичної групи (лаки та фарби для волосся, дезодоранти, лосьйони, парфуми), інсектициди, побутові хімікати, автокосметика тощо, а також медичні аерозолі. Ще на початку 2000-х був успішно проведений перехід від хлорфторвуглеців до вуглеводневого пропеленту. Таким чином, починаючи з 2002 року, вся продукція підсектору немедичних аерозолів є озонобезпечною. — Яка ситуація із заповідниками? Зокрема щодо захоплень ділянок, забудов… — Проблем вистачає. На тих територіях, де є правовстановлюючі документи і винесені в натуру межі, випадків незаконного захоплення земель майже немає. Зловживають переважно там, де немає чітко визначених меж, не виготовлена землевпорядна документація. Станом на сьогодні, документи, що посвідчують право постійного користування земельними ділянками, видані на 44,4 % заповідних земель. Перебувають на різних стадіях оформлення права постійного користування 39% земельних ділянок. І ще 16% не оформлені зовсім. А це 69 тисяч гектарів. Проблема і у лісгоспах, які не хочуть надавати згоду на вилучення земельних ділянок, і у частих змінах земельного законодавства, і у постійних реорганізаціях органів влади, які здійснюють погодження відповідних проектних документів, і звичайно, у фінансуванні. Щоб ви розуміли, для завершення робіт із встановлення меж природно-заповідного фонду України орієнтовно потрібно 1,5 млрд грн, яких у бюджеті немає. — Але в заповідниках є палаци і замки. Їх націоналізувати можна і якимось чином використовувати? — Це незаконне будівництво. Воно підлягає знесенню. Проте я таких прецедентів не знаю. Сподіваюсь, це буде наступним кроком після встановлення меж. — Ще одна кричуща тема — бурштин. Міністерство припинило погоджувати отримання ліцензій на його видобуток. Чи не логічніше повністю зупинити видобуток, законсервувати ситуацію, допоки не буде знайдено дієвих механізмів для розв’язання проблеми? — Наскільки мені відомо, сьогодні діють тільки шість ліцензій щодо бурштину: дві — на геологорозвідувальні роботи, дві — на дослідно-промислове розроблення й ще дві — на видобуток. Така мала кількість дозволів — це вже консервація процесу. Якщо ми будемо консервувати і забороняти, цим тільки стимулюватимемо незаконний видобуток. Потрібно встановлювати прозорі правила гри, видавати ліцензії тим, хто має потужності для здійснення видобутку не тими варварськими методами, що застосовуються нині — із помпами, вручну, — а цивілізовано, кар’єрним способом, з подальшою рекультивацією територій. — Що робити з «чорними» копачами? — Якщо припиняємо нелегальний видобуток, повинні пояснити перспективи створення легальних робочих місць. Потрібно створити альтернативні можливості і показати їх людям. А паралельно посилити кримінальну відповідальність за незаконну добування та встановити кримінальну відповідальність за незаконну торгівлю бурштином, як це свого часу зробила Польща. Ми спілкувалися з місцевим населенням на Рівненщині, хлопці кажуть, що можна влаштуватися на роботу офіційно на 6—8 тис. грн, однак охочих мало — незаконне добування дає в рази більше доходів, а якщо когось і спіймають, то платиш штраф, який відбивається за кілька годин роботи, забираєш помпу і йдеш мити бурштин далі. — А з уже зіпсованими ділянками? — Експерти стверджують, що помповим методом видобувається лише 10—15% бурштину, решта залишається в ґрунті. При цивілізованому, кар'єрному способі видобувається 100%. Ми бачили, як працює кар'єр ТОВ «Сонячне ремесло». Вони працюють на ділянці, що вже була понівечена чорними старателями, а проте видобувають значні обсяги. Тому одна з ідей, яку ми обговорюємо зараз, — це надання пошкоджених ділянок для повторного видобутку компаніям, що мають необхідне обладнання та технології, з подальшою рекультивацією території. Також є пропозиція створити місцевий фонд на рекультивацію, де б акумулювались відраховування, які сплачуватимуть компанії, що займаються розвідкою й видобутком сонячного каменю. — Чи реально нині оцінити бурштиновий потенціал України? — Ми насправді дуже багаті: на другому місці у світі за покладами бурштину і абсолютний лідер за співвідношенням каменю, цінного з ювелірної точки зору, — це 25%. Прикро, що нашим ювелірам доводиться купувати його закордоном, куди він потрапляє нелегальним шляхом. Хоч Україна може продавати закордон готовий продукт, а не сировину. — Тобто бурштин може стати візитівкою нашої країни? — Поза сумнівами. — А сланець? Свого часу багато говорилося про потужний потенціал України. — На сьогодні цілеспрямованих робіт і з геологічного вивчення, і з видобутку сланцевого газу, не проводять. Разом з тим, за оцінками експертів Україна володіє ресурсами сланцевого газу в межах від 1,2 до 7,0 трлн кубометрів. З цих цифр стає зрозумілим, що перспективи видобутку сланцю значно переважають наявні ризики. Загальні запаси Олеської та Юзівської ділянок становлять 1—2 трлн кубометрів газу. За оптимістичним сценарієм — на Юзівському родовищі можна буде щорічно видобувати від 30 до 40 млрд кубометрів газу, а на Олеському — 15—20 млрд кубометрів. Та вже не новина, що переможці конкурсів на розробку цих ділянок Shell (Юзівська ділянка) і Сhevron (Олеська ділянка) через ризики, пов’язані з воєнними діями, ідуть з України. Проте ставити хрест на сланцевому потенціалі не варто — на Юзівську ділянку (Харківщина й Донеччина) може зайти інший західний партнер. Єдине,  ми маємо вирішити незакриті юридичні питання щодо компанії «Надра Юзівська». Це історія з ТОВ «СПК-Геосервіс» (її називають фірмою-прокладкою, що належить Віктору Януковичу, — авт.), яка є певним репутаційним ризиком для цієї угоди. Проте відомо, що це товариство планує добровільний вихід з угоди. Щодо Скіфської ділянки — це одна з глибоководних нафтогазоносних ділянок Чорного моря. У 2013 році велися переговори щодо укладення угоди про розподіл продукції щодо Скіфської нафтогазоносної ділянки на шельфі Чорного моря, проте підписана вона не була. — Чи розробляються нині нові родовища природного газу і нафти? — В Україні нараховувалось 391 родовище вуглеводнів, з яких видобувається газ. У промисловій розробці знаходиться 251 родовище. Нині доступними для видобутку є лише 993,296 млрд кубометрів газу, решта — 4 655,97 млрд кубометрів потребує додаткового геологічного вивчення. Щодо запасів нафти, ми маємо 190 родовищ з балансовими запасами нафти. Сумарні запаси нафти родовищ, що знаходяться в промисловій розробці, становлять 104 991 тис. тонн (81,43 % від запасів України). В промисловій розробці знаходяться 127 родовищ нафти. Але більшість родовищ нафти та газу розташовані у східних областях, що, звичайно, ускладнює їх вивчення та розробку. — 2012 року пропонувалося створити систему обліку видобутку нафти і природного газу, газового конденсату і супутньої пластової води, але так нічого й не зроблено. Нині такі плани є? —Так, є. Наші спеціалісти вже розробили правила облаштування, експлуатації та технічного обслуговування спеціально обладнання, необхідного для централізованого обліку видобутку нафти й природного газу. Тобто на кожній свердловині має стояти GPS-датчик, який збирає інформацію про кількість і якість видобутого, передає її на центральний сервер у режимі реального часу. — Думаєте, це реально зробити? — Це абсолютно правильна цивілізована західна практика. Технологічно це можливо. Мені дуже хотілося б це зробити. Такий підхід дозволив би зламати корупційні схеми у цьому секторі. — Розглядаєте можливість свого призначення міністром? — Це запитання мені ставлять частіше, ніж будь-яке інше щодо екології (усміхається, — авт.). Поганий той солдат, який не мріє стати генералом. Але для мне не самоціль мати портфель, головне — мати змогу втілювати реальні зміни. — Традиційне запитання: яка у вас зарплатня? Вистачає цих грошей? — Близько  дев’яти тисяч гривень. Ці гроші суттєво відрізняються від статків, які я мала, працюючи в приватному секторі. Незручно це визнавати, але жінкам у цьому плані легше. Я маю змогу стільки заробляти, бо «вдало вийшла заміж», як кажуть в народі. — То це ще й багато. Міністр соцполітики Павло Розенко розповів, що отримує на руки «чистими» всього п’ять тисяч… — З міністрами трохи інша історія — у них немає надбавок. — Заплановано багато реформ. Міністра не призначено. Ви фактично у статусі в.о. Немає побоювань, що пізніше виявитеся «крайньою» за все зроблене й незроблене? — Та за роботою на такі страхи бракує часу! Скажу лиш, що ні від скандальних ситуацій, ні від політичної боротьби не убезпечений ніхто. І я, хай як це прикро, — теж. — Міністерство екології й природних ресурсів часто фігурує в корупційних скандалах. Як зробити, щоб за міністерський портфель боролися ті, хто хоче не лише надрами розпоряджатися, а й робити щось корисне для держави? — Все просто — підпорядкувати Держслужбу геології та надр, скажімо, напряму Кабмінові. Бо основні корупційні скандали пов’язані саме з надрами. Зокрема, з нафтою й газом. Це інтереси великих олігархічних груп. І ми опиняємось під ударом. — Які перспективи переходу Міністерства на електронне врядування? Чи реально втілити цю ідею (у нас же все паперове) і скільки часу на це потрібно? Люди звикли працювати в певному форматі, тож змінам не надто раді. Та вони не просто необхідні — Люди звикли працювати в певному форматі, тож змінам не надто раді. Та вони не просто необхідні — незворотні, бо це — вимога часу. Насправді впровадження електронного врядування — дуже масштабний проект. Що стосується електронного документообігу у міністерствах, то флагман — Мінекономрозвитку. Вони прогресивніші, ніж ми. Хоча ми вже працюємо над втіленням електронної системи документообігу між відомствами. Найближчим часом Секретаріат Кабінету Міністрів планує розпочати надавати міністерствам і відомствам дані й документи саме в електронному форматі. — Варто чекати надання послуг в онлайн-форматі? — Мій найбільший біль — не стільки документообіг між міністерствами, скільки питання надання послуг. Насправді, якщо можна зайти на портал і завантажити всі необхідні документи, надіслати їх до потрібного державного органу й так само отримати дозвільний документ, це ефективніша форма співпраці з бізнесом, ніж та, що маємо нині. Адже чимала частина корупції — це так звана побутова корупція, яка виникає там, де треба отримувати велику кількість дозволів. Частину з них уже скасовано. Ще якісь скасують. Та послуги залишаться — і держава буде їх надавати. А щоб у держслужбовців не було спокуси взяти «винагороду» за папірець, процедура має бути максимально автоматизованою, коли виконавці робіт не бачать заявників. — Зокрема, це дасть змогу скоротити армію чиновників, які нині носять чи виписують папірці. — Звісно. Та є хибне уявлення, що переведення послуг в електронний формат означає дати суб’єкту господарювання змогу завантажити документи на якийсь портал, а фізично нікуди самому не з’являтися. Насправді це не так. Адже далі з документами щось має відбуватися, їх потрібно опрацьовувати. Тож треба буде налагодити систему, щоб не вийшло так, що знову все роздруковується, а далі опрацьовуються «паперові носії». Як бачите, роботи тут — непочатий край. — Волонтери долучаються до розробки таких новацій. Наскільки це ефективно й законно? — Керівництво Державного агентства з електронного врядування відповіло, що ми можемо йти до мети будь-якими зручними методами і способами. Головне — щоб вони не суперечили чинному законодавству. Окрім того, є єдиний портал адмінпослуг, створений на базі Мінекономрозвитку, який зараз працює в тестовому режимі. Ми очікуємо на результати аудиту цього проекту, якщо висновок буде позитивний — працюватимемо з цим порталом, додаючи туди свої послуги. Розпочинаємо дуже важливу роботу з Агентством з електронного врядування — переводимо в електронний формат послуги, що надаються на обласному рівні — дозвіл на відходи та дозвіл на спецводокористування. Агентством вже проведено велику підготовчу роботу — є аналітика, є донори, є пілотні регіони, запускаємо безпосередню розробку. — Чинних законів для впровадження цих новацій досить? — Тут і справді можуть з’явитися проблеми. У нас й досі забюрократизована система. Якийсь незадоволений бізнес, отримавши відмову, може оскаржити рішення, аргументуючи це тим, що ми неналежним чином надаємо послуги, що електронний формат обробки документів законодавством не передбачений. До того ж, якщо він піде в суд, то виграє. Тож потрібно підвести правильно нормативно-правову базу під всі електронні послуги. Але я впевнена, ми до цього прийдемо. Україна не може залишатись у кам’яній добі. Важко, довго, але треба крокувати вперед.  
оформление ленты  Блог: 
Економіка Юрій Корольчук Україна стала ще більш залежною від Росії Боротьба за енергонезалежність України від Росії призвела до того, що, окрім газу, Київ почав закуповувати у Москви вугілля та електроенергію. Таку думку «Аналітичній службі новин» висловив експерт з енергетичних питань Юрій Корольчук. «Минулого року нам просто пощастило з опалювальним сезоном. Була тепла зима, були запаси вугілля попередніх років. Крім того, МВФ надав  нам кошти, з яких ми виплатили борг «Газпрому» у розмірі 3 млрд 200 млн, а також 1 млрд 700 млн дол. за облігаціями. Наразі у нас грошей немає, а запаси майже вдвічі менші. Нам потрібно закуповувати і газ, і вугілля, і оплачувати електроенергію», — сказав він. За його словами, в України немає іншого шляху, окрім як працювати з шахтами, які знаходяться на території так званих «ЛНР» і «ДНР». «Потрібно придбавати те вугілля. Це буде таким собі економічним методом боротьби за ті території. Безумовно, це вкрай складно. Дуже великі політичні ризики. Адже так ми підтримуємо формування «ДНР», «ЛНР». І за рахунок цього вони можуть зміцнитися. Але іншого виходу немає», — пояснив він. Крім того, експерт вважає, що для закупівлі газу необхідно домовлятися з МВФ, ЄБРР, Міжнародним банком про надання кредитів. «Минулого року ми закачали практично 17,5 млрд куб. газу. Якщо нині ми зможемо закачати 15—16 млрд куб., але буде холодна зима і пікове споживання, то матимемо проблеми з тиском. До того ж не всі у приватному секторі мають котли, які можуть працювати при мінімальному тиску газу», — зазначив Корольчук. Навіть більше, експерт додав, що також варто очікувати проблем з електроенергією. «Її ми купуватимемо у Росії. Тож сталося так, що боролися за енергонезалежність, а внаслідок ми стали ще більш залежними від РФ. Крім газу, ми почали імпортувати вугілля та електроенергію», — резюмував він.
Суспільство оформление ленты  У Донецькій області податківці прикрили міжрегіональний конвертаційний центр У Донецькій області співробітники податкової міліції припинили діяльність міжрегіонального конвертаційного центру, організатори якого використовували фіктивні підприємства в Краматорську, Харкові та Києві. Про це повідомляє прес-служба Державної фіскальної служби. За інформацією прес-служби, внаслідок проведених дев'яти обшуків виявлено і вилучено докази злочинної діяльності: бухгалтерські документи, комп'ютерну техніку, кошти в сумі близько мільйона гривень, 23 печатки підприємств, які належали до складу конвертаційного центру. Крім того, накладено 21 арешт у банківських установах Києва, Дніпропетровська та Краматорська на рахунки компаній — учасників центру. У ГФС зазначили, що до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено кримінальні провадження за ознаками складу злочинів, передбачених ч. 3 ст. 212 КК України (ухилення від сплати податків) та ч. 2 ст. 205 КК України (фіктивне підприємництво).
Суспільство У Харкові чоловік збирався підірвати машину волонтерів У ніч на 13 серпня в Харкові правоохоронці викрили 39-річного місцевого жителя, який ніс у рюкзаку гранату Ф-1 та запал до неї з метою підірвати машину волонтерів. Про це повідомляє прес-служба обласної міліції. За інформацією правоохоронців, чоловік намагався сховатися, але завдяки діям патрульних був затриманий. У рюкзаку у зловмисника була виявлена ​​граната, до якої скотчем були примотані шурупи різних розмірів. Під час допиту 39-річний харків'янин розповів, що прямував на вулицю Данилевського з конкретною метою — підірвати машину волонтерів, щоб вони не мали більше змоги допомагати добровольчим батальйонам і військовим в зоні АТО. Під час обшуку квартири підозрюваного працівники міліції виявили гранатомет. Наразі слідчим відділом відкрито кримінальне провадження за ч. 1 ст. 263 (незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами) Кримінального кодексу України, санкція якої визначає покарання у вигляді позбавлення волі на строк до семи років.
оформление ленты  Блог: 
Політика Юрій Колесніков Москва шантажує Київ продовженням війни Активізація бойовиків на Донбасі пов'язана з підготовкою до нового раунду мінських переговорів. Таку думку «Аналітичній службі новин» висловив військовий експерт Юрій Колесников. «Активізація бойовиків на Донбасі пов'язана з появою генерала Лєнцова, замкома сухопутних військ РФ. Пан Путін готується до нового раунду мінських переговорів, до Мінська-3. Тому продовжує війну і відрізає дрібні шматки території від України, розплачуючись за це величезною кількістю солдатських життів. Все через те, що бліцкригу на Київ і Львів так у нього і не вийшло», — сказав він. За його словами, Москва наразі просто шантажує Київ продовженням війни. Крім того, він зазначив, що Путін вимагатиме віддати йому Крим взамін Донбасу. «Європа ж підштовхуватиме Україну відмовитися від своїх територій. Їй це дуже зручно», — вважає Колесніков. Разом з тим, експерт акцентував, що Україна не піде на такий крок. «Порошенко і Яценюк люди вкрай прагматичні й цинічні, тому в такі ігри грати не будуть. Може вони і не проти його віддати, але попереду вибори, а виборці такий крок не зрозуміють. Крім того, при спробі віддати Крим українські війська, які знаходяться на Донбасі, можуть вийти з-під контролю. Вони тоді, попри всі домовленості, швидко наведуть лад у Луганській і Донецькій областях», — резюмував він.
оформление ленты  Блог: 
Економіка Ангела Бочі Мораторій на виплату зовнішніх боргів нікому не вигідний: ні кредиторам, ні Україні Переговори міністра фінансів Наталії Яресько з міжнародними кредиторами в США, найпевніше, успішно завершаться компромісним рішенням щодо списання боргів. Таку думку «Аналітичній службі новин» висловила експерт з економічних питань Міжнародного центру перспективних досліджень Ангела Бочі. «Те, що переговори затягнулися, означає, що переговори тривають і результату немає. Важко говорити про предмет, оскільки він до кінця був засекречений і досі ніхто не знає з приводу чого йдуть останні суперечки. Але позиція кредиторів — вони згодні списати борги на 10%. Позиція Мінфіну — 40%. Я вважаю, що буде якесь компромісне рішення. Зараз Яресько на зустрічі з кредиторами в пошуках цього компромісного рішення. Найімовірніше, це буде близько 20% списання. Навіть таке списання буде позитивним для України», — розповіла експерт. Бочі зазначила, якщо ж жодного компромісного рішення не буде, то Україна, судячи з тієї позиції, яка була у Яресько до цього, свідомо йде на накладення мораторію на виплату цих боргів. «Але тут дуже важливий нюанс, що такий мораторій нікому не вигідний: ні кредиторам, ні Україні. Оскільки фактично це означатиме технічний дефолт. Тому є надія, що на тих переговорах, які тривають, завтра буде досягнуто консенсусу. Зважаючи на історичні приклади і з оглядом на інші країни, 20% — це дуже мало. Для багатьох країн в схожих ситуаціях списували понад 40 і навіть 50%», — резюмувала економіст.
Суспільство Шокін перерозподілив обов'язки між керівництвом ГПУ Генеральний прокурор Віктор Шокін своїм наказом встановив новий розподіл функціональних обов'язків між керівництвом ГПУ. Про це повідомляє прес-служба Генпрокуратури. За інформацією прес-служби, відтепер весь комплекс питань щодо запобігання та протидії корупції, розслідування злочинів, скоєних посадовими особами, які займають особливо відповідальне становище в державі, покладено на заступника Генерального прокурора України Віталія Касько. Як повідомляється, заступник генпрокурора України Давід Сакварелідзе продовжить займатися питаннями реформування органів прокуратури та розслідуванням кримінальних проваджень щодо працівників прокуратури. Крім того, питаннями підтримання державного обвинувачення та представництва інтересів громадянина або держави в судах буде займатися заступник генпрокурора Олег Заліско. Генеральний прокурор України залишив за собою загальне керівництво відомством, питання організаційно правового забезпечення, кадрової роботи, внутрішньої безпеки та зв'язків зі ЗМІ.
Суспільство оформление ленты  Що обіцяє нам пришестя евакуаторів У Києві лише за останній тиждень з руки поліцейських евакуйовано майже чотири десятки автомобілів, насамперед, припаркованих із порушенням Правил дорожнього руху. Вони отримали таке право після того, як Верховна Рада ухвалила Закон № 596-VIII «Про вдосконалення регулювання відносин у сфері безпеки дорожнього руху», який передбачає розширення повноважень нової патрульної поліції, який глава держави, без зайвого мудрування, підписав 6 серпня. І хоча ключова новація цього документа — «зелене світло» для автофіксації порушень Правил дорожнього руху, не менш значуще й повернення на наші дороги евакуаторів. Як стверджують у поліції, поки що патрульні викликають евакуатори, крім випадків з очевидним ігноруванням правил паркування, лише до злісних порушників ПДР (при підозрі на викрадення автомобіля або якщо водій дозволяє собі сідати за кермо у стані алкогольного сп’яніння) або при серйозній аварії, коли машину інакше з місця події не забрати. Але, що дуже показово, автомобіль із пішохідного переходу на Контрактовій площі в столиці відвезли на евакуаторі ще наприкінці минулого місяця, тобто до набрання чинності цим законом. Звичайно, можна говорити про те, що залишати машину на переході ой як погано, але де, скажіть на милість, взагалі можна зупинитися на Подолі, якщо раптом з'явиться в цьому нагальна потреба?! Новий старий знайомий Мене як водія найбільше дістає «аргумент» чиновників, що ратують за повернення практики евакуаторів і використання різних пристроїв, що блокують колеса автомобіля, мовляв, за кордоном це — поширена практика. Та чомусь ніхто не говорить, що за кордоном: а) якість доріг на багато краща, ніж у нас; б) організовано паркувальний простір — і тамтешнім водіям не доводиться кидати машину де прийдеться, адже там біля кожного офісу передбачено змогу залишити свій автомобіль. Тому розслідування, пов'язане з парковками і організацією паркувального простору в місті, а не просто пошук владою шляхів вибивання додаткових грошей у бюджет, — одна з наступних тем, які  найближчим часом оприлюднимо у нашому виданні. Тема повернення в першу чергу на київські дороги евакуаторів для мене завжди асоціюється з диким випадком, який стався в столиці 2008 року десь поблизу книжкового ринку «Петрівка»: тоді співробітники служби евакуації нібито неправильно припаркованих автомобілів примудрилися відвезти іномарку з немовлям, яке спало у машині. Про те, який стрес пережила мати, яка залишила машину на якихось 10—20 хвилин, не кажу (навіть у разі гострої потреби будь-що придбати залишати дитя без нагляду в наших реаліях вкрай ризиковано, тож жінку покарано цілком резонно). Мова про інше: скільки ще тоді не шукала інформацію про те, що хвацькі парубки, які «не помітили» в салоні дитя, перед жінкою-водієм хоча б вибачилися, так її і не знайшла. Тому питання «А де гарантія, що ця історія — в тих чи тих варіаціях — не повториться нині?» залишається вкрай актуальним. До речі, у Росії, де практику евакуаторів влада застосовує просто на «ура!», випадків, коли забирають машини з маленькими дітьми всередині — задосить: і в Пітері, і в Москві, і в іншій Тмутаракані. І, що має особливо цинічний вигляд, там ще потім примудряються подавати до суду на жінку-водія — за те, що наразила дитину на небезпеку, навіть якщо вона на п’ять хвилин заскочила в найближчу аптеку за ліками для того ж малюка. Тому головне питання, яке хвилює автомобілістів: чим це для них обернеться — реальною допомогою на дорогах, коли, прошу пробачення за тавтологію, за допомогою евакуаторів вчитимуть жити за загальноприйнятими правилами всіх, хто їх порушує? До того ж  вчитимуть зокрема й тих, хто досі вміє вирішувати питання за допомогою одного телефонного дзвінка. Або ж черговим податком на гаманець, як було в Києві за колишнього мера Леоніда Черновецького? Ні для кого не секрет, що евакуаторники тоді просто збивали гроші, вдаючись до дуже простої схеми. Вони вантажили машину на евакуатор, від'їжджали на декілька десятків метрів від місця, де вона була припаркована спочатку, і очікували там ні, не приходу водія, а його пекучого бажання «домовитися з ними полюбовно». За що? Цікаве питання, за що ж тепер — після внесення змін до Кодексу адміністративних правопорушень України — вам можуть нав'язати послуги, яких ви не замовляли. Серед причин — в першу чергу використання автомобіля з несправностями гальмівної системи або рульового управління і їзда вночі без світла. А також управління несправним або незаконно переобладнаним транспортним засобом, який використовується для перевезення пасажирів. Але особисто мені, хоч, здається, і не блондинка, не зовсім зрозуміло, яким чином наші копи так собі на око визначатимуть ось ці несправності і незаконні переобладнання... Евакуатор загрожує і у випадку, якщо вам заманеться залишити свій автомобіль на смузі, призначеній для руху громадського транспорту, а також за порушення правил зупинки або стоянки, що створюють перешкоди дорожньому руху, а то й загрозу його безпеці. Або, приміром, покататися без водійського посвідчення, до того ж небажання з яких причин його пред'являти теж розцінюється як його відсутність. Їзда напідпитку — теж достатня причина для того, щоб ваша машина опинилася на штрафмайданчику. Як і, до речі, незаконне перевезення іноземців та осіб без громадянства (а раптом терористи, що сьогодні вкрай актуально?!) територією України. Але водії повинні пам'ятати: в одній зі статей закону сказано, що евакуювати автопорушника можна лише тоді, коли його розміщення «суттєво заважає дорожньому руху», інакше машина «не може бути доставлена ​​для зберігання на спеціальний майданчик». Хоча визначати, коли автомобіль заважає суттєво, а коли — не суттєво, найпевніше, будуть самі поліцейські, бо закон про це нічого не говорить. Без комерційної основи До речі, спроб протягнути через парламент дозвіл на використання евакуаторів було як мінімум дві: перша — вдала — це вже чинний закон № 596-VІІІ, яким благословили повернення евакуаторів, друга — законопроект № 2228 — про нові правила паркування і зупинки/стоянки автомобілів, який ще знаходиться на розгляді Верховної Ради. Лобісти цього законопроекту — в першу чергу структури, що займаються збором грошей за паркування. Судячи з усього, восени вони знову піднімуть питання про якнайшвидший розгляд цього законопроекту, оскільки цим документом зокрема хочуть узаконити пристойні суми за перебування машини на штрафмайданчику. Тому зрозуміло, що тема повернення евакуаторів не могла не сколихнути громадськість — і соціальні мережі буквально вибухнули хвилею обурення і різних точок зору. Особливо до вподоби їх вже котре пришестя співробітникам комунального підприємства «Київпастранс», які кажуть, що досі доводилося по декілька разів на день прибирати машини з трамвайних колій. Що евакуатори потрібні (мовляв, як ще напоумити недбайливих водіїв?!), запевняють і деякі експерти. Схему роботи евакуаторів вони бачать приблизно такою: мовляв, якщо автомобіль заважає дорожньому руху, коп викликає евакуатор — і прикру «перешкоду» відвозять. А щоб повернути, до речі, свою власність, водієві доведеться: а) заплатити штраф за порушення правил паркування (порушення водієм правил стоянки тягне за собою штраф від 255 до 340 гривень, якщо ж порушення правил стоянки створює перешкоду дорожньому руху або загрозу безпеці руху, то штраф становитиме вже 680 гривень, а у випадку, коли через неправильно припаркований автомобіля станеться аварія, водієві загрожує штраф від 680 до 850 гривень або позбавлення водійських прав на термін від 6 місяців до 1 року), б) заплатити за послуги власне евакуатора, яких він не замовляв. З цього приводу розгорілася дискусія в соцмережах. Приміром, один з ініціаторів створення Автомайдану, депутат Київради, син екс-міністра оборони Анатолія Гриценка Олексій Гриценко на сторінці в Фейсбуці висловився коротко, але містко: «Пропоную оскаржити питання справляння плати за послуги, які не замовлялися. Хоча загалом евакуація потрібна, але без знову комерційної схеми, яка працювала за часів Черновецького». І ціна питання А тепер, як то кажуть, родзинка, чи то пак ціна питання. Щоб забрати автомобіль зі штрафмайданчика, водій повинен буде заплатити штраф. Його розміри визначені законодавством. Але грошове питання в цій справі має ще як мінімум дві складові: по-перше, вартість тієї «послуги, яку не замовляли», чи то пак власне перевезення автомобіля на евакуаторі. Зараз тарифи на послуги евакуатора у місті залежать від класу авто: легкові автомобілі транспортують за 170 гривень, джипи і мікроавтобуси — за 200 гривень. Але! Наш рідний уряд, мабуть, у пошуках додаткових надходжень до бюджету, і тут заздалегідь ужив заходів — і відредагував передбачений у своїй же постанові №1102 порядок проведення евакуації, обумовивши там суми за транспортування і зберігання машини на штрафмайданчику. Отже, уряд Яценюка вважає, що «послуги» евакуатора, якщо маса вашого автомобіля не перевищує двох тонн, мають коштувати не менше ніж 600 гривень. Якщо ваша машина важить від двох до трьох тонн, це вже 700 гривень. Евакуація важчих автомобілів буде обходитися в 850 гривень. Ну і накиньте сюди встановлені відсотки податку на додану вартість... Чи мають право ці суми вважатися економічно обґрунтованими і які ж економічні параметри в них закладені, ніхто і нікому не пояснював. Тому водії вже зарахували їх до урядових «хотілок». Друга складова — вартість перебування автомобіля, що проштрафився, на спеціальному майданчику. У тій самій урядовій постанові оприлюднено такі цифри: доба зберігання протягом першого тижня (тобто сім днів включно) — по 120 гривень, починаючи з другого тижня, доба коштуватиме 20 гривень. До речі, питання ціни — давній камінь спотикання у розв’язанні цієї проблеми, бо є її головною корупційною складовою. Один з екс-керівників департаменту ДАІ України відверто вважав використання штрафмайданчиків і евакуаторів розсадником корупції та хабарництва, передбачаючи, що у крайньому разі їх використання добова плата за утримання транспортних засобів на штрафмайданчику не повинна перевищувати 20 гривень. І починаючи не з восьмого дня, а вже з першого! Але нам — у вигляді узаконеної схеми — фактично нав'язують комерціалізацію цього процесу. Тому зрозуміло, якщо водієві-порушнику хоча б раз доведеться забирати машину зі штрафмайданчика, він і ворогу не побажає залишати автомобіль поперек дороги або на трамвайних коліях. А юристи — за справедливість «Що стосується евакуаторів, — роз'яснює «Аналітичної службі новин» (АСН) адвокат Вадим Володарський, який спеціалізується на автомобільній тематиці, — по-перше, їх хочуть застосовувати не лише в разі порушення правил паркування, а й у разі несправностей, що нелогічно: як усунути несправність, коли машину забрали? Не кажучи про те, що діагностувати несправність неспеціаліст не може, та й повноважень таких наразі у міліції/поліції немає. По-друге, щодо паркування їх хочуть застосовувати не лише тоді, коли паркування заважає проїзду. Тобто буде фантастичне свавілля. Нарешті, вилучення майна з володіння особи без рішення суду, по суті, суперечить статті 41 Конституції. Думаю, всі ці новації стануть приводом для численних судових позовів. Конфлікти можуть бути за критерієм «заважає — не заважає». А що говорить стаття 41? Що порушення права власності можливе винятково за рішенням суду. До всього, у нас проблема парковок не лише не вирішена, але й створюється штучно. Потрібно починати з того, щоб дати змогу людям нормально паркуватися. А якщо згадати, як працювали евакуатори при Черновецькому, то через їхнє використання заторів буде ще більше». Щодо  фотофіксації (це — головне нововведення, якому депутати дали старт цим законом), за словами адвоката, «можна буде посилатися на конституційні норми, витлумачені Конституційним Судом, і суди не матимуть іншого виходу, окрім скасування постанов, які складені на власника, а не на безпосереднього порушника». «Використання евакуаторів — одне з багатьох спірних питань між владою та автомобілістами, — поділився з «Аналітичної службою новин» (АСН) директор проектів Фонду сприяння безпеці дорожнього руху Віталій Воронін. — Висловлю свою думку як громадський працівник з БДР і як водій. Вважаю, що евакуація потрібна, але за умови реальної перешкоди автомобіля для дорожнього руху та з метою зниження небезпеки для інших учасників дорожнього руху. При цьому вартість евакуації повинна бути не комерційною і вище, а державною та економічно обґрунтованою». Штрафмайданчики, вважає Віталій Воронін, можуть бути або державними, або комерційними, але перебування на них евакуйованих автомобілів-порушників не повинно перевищувати вартість звичайної парковки, а не 200 гривень на добу, як це планується у нас. «Що стосується блокування коліс, — говорить директор проектів Фонду сприяння БДР, — то я категорично проти. Крім, можливо, випадків, коли однозначно встановлено, що автомобіль в розшуку, з високою ймовірністю брав участь у ДТП і міг втекти з місця події, брав участь у злочині і в інших серйозних випадках». Країні, за словами Вороніна, потрібні «ефективні закони та процедури їх роботи з обов'язковою умовою невідворотності покарання для всіх учасників дорожнього руху». Експерт, який займається вирішенням проблеми безпеки на дорогах, зазначає, що «керувати автомобілем стало нестерпно, порушення ПДР зашкалюють, аварійність, а також травматизм і смертність від ДТП не падають. Ефективних державних програм з БДР немає, а те, що я бачив у розробці, такими назвати не можу. Чинне законодавство, що забезпечувало б БДР, ефективно не виконується. Таким чином, без серйозних змін законодавства, підзаконних актів і процедур, просто так вводити евакуатори і блокиратори можна». Але найголовніше, на що ні чиновники, які лобіюють ухвалення подібних законів, ні народні обранці, яким найчастіше закон не писаний, не звернули уваги, — Вадим Володарський зазначає: потрібно враховувати, що «порушення правил паркування — наслідок необгрунтованих заборон і проблем з паркомісцями , часто створених штучно». Ну що тут скажеш, коли наслідок і причина міняються місцями не випадково, а цілком навмисно? Як влучно нещодавно написав у своїй стрічці один з друзів у Фейсбук-співтоваристві: «Всі, хто дотримується правил дорожнього руху, загрожують економічній стабільності держави». Уважно аналізуючи зокрема і цей законопроект, і урядову постанову, в якій закріплено механізм вирішення питання з евакуаторами, «приправлену» економічним підгрунтям, розумієш: та ж він має рацію. На жаль…
Політика Глава НАБ відповів на звинувачення в корупції Перебування глави Національного антикорупційного бюро Артема Ситника в Лондоні було оплачено приймаючою стороною. Про це він заявив в ефірі телеканалу 112. За його словами, зі своєї зарплати він оплатив квиток для своєї дружини, яка здійснювала в Лондон приватний візит. «Що стосується Данько Ірини, про яку мені теж кажуть, що я їй оплатив візит, то вона забезпечує комунікацію з міжнародними донорами та представниками урядових та неурядових організацій. І її переліт і проживання оплачувала британська сторона», - сказав Ситник. Він також зазначив, що готовий надати генеральній прокуратурі всі необхідні документи. «Я не розглядаю варіант відставки і таких підстав не бачу», - сказав глава НАБ. Нагадаємо, сьогодні стало відомо, що проти глави Національного антикорупційного бюро Артема Ситника Генеральна прокуратура почала досудове розслідування за ч. 1 ст. 364 (зловживання владою або службовим становищем).
Суспільство оформление ленты  У Харківській області податківці перекрили великий канал контрабанди до РФ У Харківській області працівники податкової міліції спільно з прикордонниками та прокуратурою припинили діяльність великого каналу незаконного переміщення товарів з України до Російської Федерації. Про це повідомляє прес-служба Державної фіскальної служби. Відомо, що протягом 2014-2015 рр. громадянин України організував схему незаконного переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі підакцизних, на територію Росії, замовниками якої були Інтернет-магазини. Зазначені дії призвели до ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах. Зазначена протиправна схема функціонувала завдяки діяльності організованого злочинного угруповання, до складу якого входило понад 15 осіб із числа громадян України - мешканців м. Харкова - і громадян РФ. Для проведення спецоперації з нейтралізації каналу з числа працівників податкової міліції створено 6 мобільних слідчо-оперативних груп, до складу яких увійшло понад 18 оперативних працівників, 8 слідчих і 15 оперативних працівників Харківського прикордонного загону. Як повідомляється, в ході проведення першого етапу операції, в районі між селами Рублене і Крейдянка Харківської області, при спробі незаконного перетину держкордону по так званій «зеленці» у напрямку Російської Федерації, працівниками податкової міліції та прикордонниками було затримано два автомобілі УАЗ з товарами народного споживання. Одним з автомобілів керував організатор злочинної групи. При затриманні правоохоронці були вимушені застосувати вогнепальну зброю. «Одночасно з цим у місцях проживання членів групи, їх автомобілях і на складі були проведені обшуки. Внаслідок цього були знайдені запчастини до приладів військового призначення на суму понад 1 мільйон гривень, товари, які призначалися для незаконного переміщення в РФ, на суму 3,5 мільйона гривень, два автомобілі УАЗ, 13 тисяч доларів і 13 тисяч гривень готівкою, а також банківські карти, чорнові записи про рух «контрабандного» товару та грошових коштів, копії платіжних документів російських банків, комп'ютерна техніка», - йдеться в повідомленні. Також були викриті троє працівників прикордонної служби, причетні до діяльності угруповання. Відносно них матеріали направлені до прокуратури Харківської області за підслідністю. Крім того, арештований організатор злочинного угруповання. Наразі слідчо-оперативні заходи тривають.

Гороскоп на 17 травня 2024 року: що обіцяють астрологи
Гороскоп на 17 травня 2024 року: що обіцяють астрологи
♈️ Овен (21 березня - 19 квітня) Сьогодні Овнам варто звернути увагу на свої комунікаційні навички Будьте ясн....
Любовний гороскоп на 17 травня 2024 року: що обіцяють астрологи
Любовний гороскоп на 17 травня 2024 року: що обіцяють астрологи
♈️ Овен (21 березня - 19 квітня) Сьогодні ваша пристрасть та рішучість можуть досягти нових висот Ви можете в....
Як заспокоїтись у складній ситуації: 3 простих техніки
Як заспокоїтись у складній ситуації: 3 простих техніки
У стресовій ситуації буває непросто взяти себе в руки та мислити об'єктивно Впоратися з таким станом вийде, як....
Три ритуали для вигнання бідності та фінансових перешкод
Три ритуали для вигнання бідності та фінансових перешкод
Впоратися з матеріальними труднощами і вигнати бідність зі свого життя під силу кожному Ефективні та прості об....
Негативна енергетика побутових приладів: комп'ютер, телевізор та ще 5 забруднювачів
Негативна енергетика побутових приладів: комп'ютер, телевізор та ще 5 забруднювачів
Ми живемо у вік технологій, але навіть не підозрюємо наскільки небезпечними можуть бути побутові прилади Щоб д....
більше матеріалів




/-1,1625370979309-/ /-pc-/
Top