В ст. 35 Закону «Про національну поліцію» було закріплено чіткий визначений перелік підстав для зупинки працівниками поліції автотранспортних засобів.
Основною підставою зупинки було порушення Правил дорожнього руху. Тобто поліція не мала права зупиняти не всі автомобілі підряд, які заманеться, а лише ті, які порушили Правила дорожнього руху.
Проте, 13.07.2020 Верховна рада всеж таки ухвалила у першому читанні законопроект №2695, яким доповнено ст.35 Закону «Про національну поліцію» додатковою підставою для зупинки: «Поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі якщо така зупинка здійснюється під час проведення профілактичних заходів з метою проведення огляду водіїв з використанням спеціальних технічних засобів для перевірки на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’янінн».
“За” проголосувало більшість депутати.
При цьому, зазначено, що «Профілактичні заходи здійснюються на підставі організаційно-розпорядчого акта керівника поліції, який оприлюднюється на офіційному вебсайті Національної поліції». Зрозуміло, що видання та опублікування організаційно-розпорядчого акту типу «Місячник боротьби з керуванням у стані сп’яніння» не є проблемою.За цих умов, працівники поліції отримають законне право зупинення будь-якого транспортного засобу з метою проведення огляду на стан сп’яніння. Якщо водій відмовляється від проведення огляду на стан сп’яніння, передбачено штраф 10 200 грн. з позбавленням права керування на строк один рік. Під час зупинення автомобіля працівник поліції також матиме право перевірки документів та оформлення інших виявлених під час зупинки порушень.
Таким чином, за наявності опублікованого на веб-сайті Національної поліції організаційно-розпорядчого акту про запровадження профілактичних заходів, працівникам поліції надається право зупинення будь-якого автомобіля, проведення огляду на стан сп’яніння, а також виявлення і оформлення під час зупинки інших порушень.Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.