В Україні процвітає фальсифікація нафтопродуктів, і, наприклад, під виглядом дизельного продають реактивне пальне. Таку думку висловив директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн на прес-конференції, передав кореспондент ASN.
"Контрабанда і фальсифікат - це те, що, по суті, забирає частку ринку внутрішнього виробника, перш за все", - зазначив експерт. За його словами, так, наприклад, останнім часом, через Миколаївський порт в Україну надходять величезні обсяги реактивного пального, яке потім продається під виглядом дизельного.
В результаті країна імпортує реактивного пального вдвічі більше, ніж офіційно споживає. Причина такої ситуації - велика різниця в акцизах. При цьому він додав, що саме структури, пов'язані з Групою "Приват", виступають проти заходів посилення контролю на роздрібному ринку і на виробництві.
Нагадаємо, ПАТ "Укртатнафта" звернулося до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з проханням ввести квоти на імпорт бензинів і дизельного пального з 1 травня 2018 року. Компанія пропонує обмежити імпорт палива з РФ і Білорусі (які "Укртатнафта" розглядає як єдине джерело) 50% українського ринку (90 тис. тонн бензинів, 250 тис. тонн дизпального на місяць), з інших країн - 30% українського ринку (55 тис. тонн бензинів, 150 тис. тонн дизпального на місяць).
На думку "Укртатнафти", введення квот дозволить подолати залежність України від поставок з РФ.