counter
Архів Повернутись назад 21 Травня 2015
21 Травня
За кордоном Порошенко: Україна виконала більшість вимог для безвізового режиму Україна виконала більшу частину технічних вимог, необхідних для введення безвізового режиму з Європейським Союзом. Про це під час наради з питань виконання зобов'язань щодо введення безвізового режиму заявив Президент Петро Порошенко, повідомляє прес-служба глави держави. При цьому Порошенко зазначив, що Україні необхідно працювати над забезпеченням безпеки системи первинної ідентифікації громадян, яка передбачає біометричні паспорти і введення єдиної ідентифікаційної картки громадянина. Водночас Порошенко розкритикував роботу Міграційної служби щодо введення безвізового режиму, а також доручив прискорити виконання зауважень Європейської комісії та попередив керівників державних органів про особисту відповідальність за виконання доручень.
оформление ленты  Блог: 
Політика Остап Семерак Проти уряду застосовують тактику «тисячі порізів» Відхід з урядової команди радника міністра економіки Саші Боровика не катастрофа, і з цього приводу не потрібно вдаватися до інформаційних спекуляцій. Таку думку «Аналітичній службі новин» висловив народний депутат від фракції «Народний фронт», екс-міністр Кабінету Міністрів України Остап Семерак. «Звільнення радника міністра економіки в масштабах країни могло б залишитися непоміченим. Але йде величезна піар-кампанія по знищенню європейської коаліції і створеного нею уряду. Й застосовують старовинну китайську тактику «тисячі порізів», коли вбивають, наносячи тисячу порізів. Вихід із команди Боровика — саме один з таких порізів», — заявив Остап Семерак. На його думку, хтось зацікавлений в повторенні сценарію 2005 року, коли представники демократичної команди розсварилися. «Зверніть увагу, останні звинувачення на адресу коаліції та уряду перевіряються і, зазвичай, не підтверджуються. І мета цих звинувачень — не боротьба з корупцією чи проведення реформ. Мета цих дрібних порізів і укусів — знищення уряду на чолі з Арсенієм Яценюком і прихід в кабінет Прем'єр-міністра на посаду голови уряду, наприклад, Сергія Льовочкіна або іншої людини, яка забезпечить комфортне життя олігархам, які на сьогодні мають величезні проблеми», — вважає екс-міністр Кабінету Міністрів.
Політика Держдеп США: НАТО не розміщуватиме системи ПРО в Україні Ні США, ні НАТО не збираються на території України розміщувати комплекси протиракетної оборони. Про це повідомила офіційний представник Держдепартаменту США Марі Харф, передає РБК-Україна. «У США і НАТО немає планів розміщувати системи ПРО в Україні. Я не розумію, що вони (Україна — авт.) Мали на увазі. Добре відомо, що всі існуючі, а також заплановані для розміщення елементи системи ПРО, перебувають і можуть перебувати тільки на території країн альянсу», — сказала Харф. Представник Держдепу повідомила, що ПРО — це зброя, розрахована на запобігання загрози з Близького Сходу, а не з Росії. Нагадаємо, що секретар РНБО Олександр Турчинов наголошував, що можливі консультації з приводу розміщення частин ПРО в Україні. Росія теж вже встигла відреагувати на цю заяву, пообіцявши відповідні заходи у випадку такого розміщення.
Суспільство На Донбас їде черговий гумконовой із РФ 21 травня в Донецьку і Луганську область відправився 27-й гуманітарний конвой з Росії. Про це повідомляють російські ЗМІ. У російському МНС заявили, що на Донбас їдуть понад 100 машин, які розділилися на дві колони. Одна частина машин поїде на Донецьк, інша — на Луганськ. Як повідомляється, вантажівки везуть понад тисячі тонн вантажу. За даними МНС РФ, це предмети першої необхідності і продукти харчування. Також російська сторона стверджує, що в пунктах пропуску були присутні українські митники і прикордонники. Нагадаємо, Україна заявляла, що не контролює вантажі, які перевозять у гуманітарних конвоях. Машини переміщаються українською територією незаконно, без згоди української сторони та участі міжнародної організації Червоного Хреста. Останній конвой з Росії приїхав 14 травня.
оформление ленты  Блог: 
Політика Ірина Луценко Імідж України суттєво зміцнився на міжнародному рівні За рік президентства Петра Порошенка Україну почали зовсім по-іншому сприймати на міжнародній арені. Таку думку «Аналітичній службі новин» висловила народний депутат від фракції Блок Петра Порошенка Ірина Луценко. «Європейський Союз, США — загалом демократичний світ — був абсолютно розчарований Україною за часів правління Віктора Януковича. Петру Порошенку вдалося за рік завдяки дипломатичній службі підняти Україну на надзвичайно високий міжнародний рівень, — сказала Ірина Луценко. — У вересні 2014 року Україна була за круглим столом серед восьми найрозвиненіших країн світу, Порошенку стоячи аплодував Конгрес США, до Києва почали приїжджати світові політики першої величини — Ангела Меркель, Франсуа Олланд, Джон Керрі. Світ по-іншому побачив Україну, нашу країну помітили, стали дивитися по-новому. Вважаю, все у нас вийде». Також народний депутат зазначила ризикований, але потенційно успішний кадровий експеримент глави держави. «Президент не боїться експериментувати, залучаючи в Україну кращих світових фахівців, які провели реформи в Грузії, Прибалтиці. Він залучає арбітрів зі світовим ім'ям до вирішення наболілих проблем України», — зазначила Луценко.
Політика Сергій Соболєв Интервью
Сергій Соболєв: Ми з коаліції не вийдемо
Гострі заяви щодо роботи уряду, які останнім часом все частіше лунають із боку фракції «Батьківщина», дають підстави вважати, що серед політичної еліти назріває чергова криза. Підігріта ще й напругою у суспільстві на тлі підвищення тарифів та зниження рівня життя населення. Чи витримає політичні баталії коаліція? Чи не перетвориться політичний процес у протистояння вже нових «любих друзів»? На ці та інші запитання в інтерв’ю «Аналітичній службі новин» (АСН) розповів заступник голови депутатської фракції «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» у Верховній Раді України Сергій Соболєв. — 25 травня минає рік, як український народ обрав Президента. Що змінилося? Чи стали жити «по-новому»? Чому АТО триває не години і не тижні? — Є й успіхи, і промахи. Парламентські вибори відбулися, сформована парламентська більшість. Коаліція дуже плідно працює. У кожного з її учасників своя точка зору. Є дискусія. У спорі народжується істина. На відміну від попередніх років, немає абсолютного тиску з боку Адміністрації Президента. Також в останній рік йде процес формування української армії. Та чи все зробила влада для розвитку Збройних сил? Ні. Адже якщо наші військові заводи, зокрема й завод імені Малишева та Південмаш, не працюють у дві-три зміни, не можна говорити про реальні кроки щодо забезпечення армії озброєнням. Якщо вести мову про АТО, то наша позиція залишається незмінною — потрібна відкритість: це визвольна війна проти російських агресорів. Війна має називатися війною. Окуповані РФ та російськими найманцями землі мають бути оголошені територією воєнного стану, а зовсім не АТО. Та найбільшою помилкою нині є абсолютне нехтування того, що власне відбувається на вулиці, у кожній домівці. Маю на увазі перш за все питання тарифів і індексацій заробітних плат і пенсій. — Питання тарифів і індексації надто стосуються уряду. — Так. Без сумніву. — Нещодавно в Кабміні заявляли, що на індексацію зарплат і пенсій немає грошей. — Була також заява Прем’єра Арсенія Яценюка, що індексація проводитимуть раніше, ніж у грудні 2015 року (мораторій на індексацію зарплат і пенсій має діяти до грудня, — авт.). — Якщо про це говорять, значить, будуть вибори? — Це значить, що на Казначейському рахунку сьогодні від 30 до 40 мільярдів гривень. Цих коштів достатньо, щоб скасувати «драконівський» закон про зняття 15% з пенсій пенсіонерів, які працюють. А також — негайно ухвалити рішення стосовно тарифів. А вибори у нас місцеві будуть у жовтні. І коли ми говоримо про індексацію прибутків та інфляцію, до чого тут вони? — Виборам завжди передують популістські заяви. — Як можна вважати популістським рішення проіндексувати пенсії? Сьогодні мінімальна пенсія становить 949 гривень. Купівельна спроможність у населення прирівнюється до нульової ставки. Говорити про розвиток споживчого ринку не доводиться. Та вкрай важливо проводити вливання в економіку не через емісію (випуск в обіг новонадрукованих грошей, — авт.), а зокрема через індексацію. — Наскільки реальне відтермінування чергових місцевих виборів? — Єдина можлива причина для цього — виконання Мінських домовленостей. Адже якщо ми справді хочемо їх виконати, то маємо усвідомити неможливість проведення виборів на окупованих територіях до того часу, поки вони не будуть знову під контролем української влади. Крім того, готуються зміни до Конституції. Ідеально схема: зміни у Основний закон проголосовані у вересні, і проведення місцевих виборів вже за новою Конституцією. — Хіба встигнете? — Встигнемо. Потрібно тільки бажання. Навіть більше, я запропонував би винятковий варіант: голосування лише по децентралізації, розширенню повноважень місцевих органів. Тоді вибори проходили б на підставі ключових положень нової Конституції. Це було б ідеально. — Введення воєнного стану теж передбачає скасування виборів. — Введення воєнного стану на окремих територіях — Криму і частині Донбасу — аж ніяк не передбачає призупинення процесу загалом. Навіть більше, сьогодні йдеться про Антитерористичну операцію. Президент уже заявив: буде наступ російських найманців — буде воєнний стан. І за такого розвитку подій, вважаю, воєнний стан вводитимуть у всій країні. Війна і вибори — речі несумісні. — Те, що відбувається в коаліції, ви делікатно назвали дискусією. Хіба це не реальні бої? — Нагнітати ситуацію, стверджувати, що все в коаліції погано і більшість розпадається, не варто. Ця інформація абсолютно не відповідає дійсності. Коаліція сьогодні —  живий організм, який дуже швидко оновлюється і ухвалює необхідні рішення у дискусії. — У парламенті сьогодні обговорюють можливість переформатування коаліції без вашої фракції. Це ймовірно. — Можливо, у когось є думка про переформатування. Але це шлях в нікуди. Тому ми з цієї коаліції не вийдемо. І ніякого переформатування з «Опозиційним блоком» або депутатськими групами, які голосували за закони 16 січня, не допустимо. — Як впливають олігархи на парламент? — Хоч їхній вплив суттєво обмежений, але все ще залишається значним. Нам необхідно раз і назавжди відсторонити олігархів від бюджетних годівниць. Якщо люди хочуть займатися бізнесом — будь ласка. Але бюджет держави не може бути бюджетом олігархічних кланів. — Корупція у цій ВРУ все ще є. Журналісти фіксують відповідні смс-повідомлення. Чітко видно, як депутати виходять із зали засідань під час певних голосувань. Олег Ляшко заявляв, що йому пропонували великі гроші за голосування. Чому так і не вдалося її подолати? — Корупція — це коли за ті чи ті голосування пропонують гроші. З такими питаннями підходити до фракції «Батьківщина» неможливо. Якщо є такі випадки, то треба оголошувати не суми, які пропонують, а імена тих, хто це робить. Має бути відкрито кримінальне провадження, написано заяву в Генеральну прокуратуру. А інакше все, вибачте, просто бла-бла-бла. — Скажіть, як розвиватиметься ситуація зі «списком Шокіна»? — Два прізвища ми вже почули (йдеться про звернення Генпрокуратури про зняття депутатської недоторканності з Сергія Клюєва та Сергія Мельничука, — авт.). Інші подання певно ще готують. Та що тут вкрай важливо  — це якість таких звернень Генпрокуратури. Вона має бути абсолютною. Щоб не вийшло так: парламент дав згоду на зняття депутатської недоторканності, а справи розвалюватимуться в українських чи міжнародних судах. — Ще одна популярна тема для обговорення — нинішня політична еліта ризикує повторити ситуацію 2005 року? — А що таке «ситуація 2005 року» ?.. — … коли «любі друзі» пересварилися і почалася серйозна політична криза. — А що ж тоді власне сталося? Відбулася відставка прем’єра Тимошенко. Президентом залишався Ющенко, був прем’єр Єхануров, політичні сили в парламенті. Нічого ж не змінилося. Інша справа — січень 2010-го (президентські вибори, на яких у другий тур вийшли Віктор Янукович і Юлія Тимошенко, — авт.). Тоді сталася надзвичайна подія. Було очевидно, що Тимошенко — це шлях до Європи, Янукович — до Росії. Віктор Ющенко заявляв, що не треба йти на вибори, а якщо голосувати, то проти всіх. Така була позиція і в Арсенія Яценюка. Пізніше Сергій Тігіпко підтримав Януковича. Виникає питання: хто привів до влади Януковича? Я переконаний: якби Тимошенко стала президентом, то не було б розстрілів на Майдані, ніколи не здали б Крим і не дозволили окупувати території України. Але тоді певні політики вважали, що вони найрозумніші і треба підтримати Януковича, й таким чином насолити Тимошенко. — Тоді давайте згадаємо ще й 2007—2008 роки. Прем’єр Тимошенко і президент Ющенко з’ясовували стосунки, що аж пір’я летіло. Експерти стверджують, що це призвело до того, що на президентських виборах 2010-го голосували не «за», а «проти» Тимошенко чи Януковича. — 2007—2008 рік — це був розквіт України. Росли доходи населення, гривня була стабільною. Потім почалася світова економічна криза. Щось зовсім інше, коли політик ображається і приводить до влади руйнівника Української держави, — то чи політик він? Тимошенко пробачила Яценюку все. І він був в одному списку з нами (парламентські вибори 2012 року, Яценюк другий у списку політичної партії Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» — авт.). Тимошенко була у в’язниці, а Яценюк на волі. Сьогодні важливо, щоб при розслідуванні фактів корупції в уряді не вийшло так, що одні крастимуть, а у в’язницю потраплять Тимошенко та інші. — Якщо розгориться війна між Тимошенко, Порошенком, Яценюком, Турчиновим — ми ризикуємо втратити країну. — Є ті, хто не залежить від будь-яких війн. Це — обрані людьми народні депутати та Президент. Уряди змінюються повсякчас. Я не бачу трагедії у зміні міністрів чи Кабмінів. Просто кожен урядовець повинен розуміти: не можеш себе реалізувати — поступися місцем іншому. — За які напрямки в уряді фракція «Батьківщина» готова взяти на себе відповідальність? — Уряд — це квота політичних партій. Нам потрібна технократична команда, яка не зважатиме на те, хто яку партію представляє, а йтиме на швидкі й реальні перетворення в країні. Саме цього нам бракує. Якщо це заміна одного політика на іншого — це шлях в нікуди. Україна потребує дуже жорстких рішень. Це мають робити не ті, хто думає про майбутні вибори, рейтинги. Коли Італія потрапила в складну ситуацію, парламент пішов на те, щоб позбавити Берлусконі прем’єрства. І створили уряд технократів, який півтора року розгрібав лайно за політиками. А тоді вже були вибори. Вважаю, що держава на межі дефолту і з проблемами з МВФ та іншими кредиторами має жорстко боротися з корупцією, не ділити всіх на своїх і чужих. Також це стосується тарифів, які мають бути економічно обґрунтованими, а не завищеними. Це має бути не імітація, а реформування судової системи, Міністерства внутрішніх справ тощо. — … і прем’єром має бути Тимошенко? — Про це треба запитати безпосередньо у Юлії Володимирівни. — Назвіть, будь ласка, прізвища тих, хто здатен це зробити. — Якщо дати ініціативу навіть дечким міністрам в уряді, або ж їхнім заступникам, переконаний, вони можуть перевернути ситуацію. Нині їх загнуздано у шори. Погляньте на низку гучних відставок. — Це іноземці? — Не треба поділяти на «іноземців» і «неіноземців». Якщо це українець за походженням, то українець і за духом. Якщо людина відмовляється від іноземного громадянства і їде в країну, то вона вже багато зробила. От ви відмовилися б від американського громадянства (міністр фінансів Наталія Яресько американка українського походження, — авт.)? — Повернімося до теми дестабілізації ситуації в Україні. Відомо, що Росія намагатиметься збурити країну з середини, говорять про ризики росту соціального невдоволення і бунтів. Що ви думаєте про це? — Зовнішній і внутрішній фронти розділено. Зовнішній — Путін йде з прямою агресією. Внутрішній — можна подолати боротьбою з корупцією, проведенням реформ і боротьбою із зубожінням людей. У Путіна ніколи не буде можливості розхитати суспільство, де буде єдність. А вже сьогодні у нас навіть пенсіонери сплачують податок на війну — і ніхто не нарікає. — Ще запитання про Надію Савченко. Зокрема говорять, що якби не її причетність до політики, то вона була б на волі, її легше було б обміняти. І що їй шкодить статус народного депутата. — Тому, хто таке говорить, плюньте в обличчя. Той, хто на цьому робить політику, — нечесна, непорядна і некоректна людина. Це позиція мужньої жінки — Надії Савченко. Якщо хочуть їй щось порадити, то нехай займуть її місце, лакействують перед Путіним. Савченко так поводитись не буде. — А чому немає «Наді — волю». Було «Юлі — волю», містечка біля судів, акції, мітинги, потужна інформаційна компанія, а щодо Савченко немає. — Зачекайте, «Юлі — волю» було перед судами українськими, Адміністрацією Президента. Сьогодні було б як мінімум смішно, якщо б ми під Адміністрацією Петра Порошенка встановлювали намети, коли Порошенко всюди, де тільки можна, згадує про Надію, і це є ключовим принципом (обмін, — авт.) Мінських домовленостей. Де нам встановлювати намети? — Біля посольства РФ або у Росії. — Відомо, яке в Росії законодавство. І як там затримують людей, які проти свавілля Путіна. Це інший вимір.
Події Бойовики вночі обстрілювали населені пункти Донбасу щогодини «ЛНР» і «ДНР» й надалі обстрілюють мирне населення і позиції українських силовиків у Донецькій і Луганській областях, за вечір і ніч з 20 на 21 травня під вогонь потрапили 17 населених пунктів. Про це повідомляє прес-центр штабу АТО. На Донецькому напрямку вогонь вівся з мінометів і артилерії заборонених калібрів щогодини. Під обстріл потрапили Авдіївка, Опитне, шахта Бутівка, Красногорівка, Кам'янка, Старогнатівка, Піски, Водяне, Мар'їнка, Гранітне. Останній населений пункт обстріляли з протитанкового ракетного комплексу.Вогонь з мінометів, кулеметів і стрілецької зброї обрушився на Луганське, Лозове, Кірове, Ленінське та Майорськ. Крім того, бойовики вели вогонь з окупованої Соханки по Широкиному. На Луганському напрямку обстріляли Щастя і Станицю Луганську.
Події У Києві на вокзалі у двох чоловіків знайшли боєприпаси з зони АТО На залізничному вокзалі Києва правоохоронці вилучили арсенал зброї, привезений з Донбасу. Про це повідомляє прес-служба УМВС України на Південно-Західній залізниці. Під час відпрацювання потягу «Київ — Красноармійськ» міліціонери помітили двох чоловіків у камуфляжі. Коли у них стали перевіряти документи і речі, то виявили арсенал боєприпасів. Зокрема в сумках чоловіків знайшли тротилову шашку з пластидом і електродетонатором, по одній гранаті РГД-5 і Ф1 із запалом, п'ять сигнальних ракет, патрони калібру 7,62 — 79 штук, калібру 5,45 — 35 штук і мисливського ножа. Як повідомляється, «перевізники» зброї — уродженці Київської області 1980 і 1982 року народження. Зараз з'ясовуються всі обставини. Правоохоронці розглядають версію про замовне вивезенні боєприпасів із зони АТО з метою подальшого збуту. За попередніми даними, розглядається застосування ч.1 ст. 263 КК України (незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами). Санкція статті — позбавлення волі до п'яти років.
Події СБУ: Кінцева мета затриманих російських солдатів — захоплення Щастя В СБУ повідомили, що затримані біля Щастя в Луганській області російські спецпризначенці Євген Єрофєєв і Олександр Александров та їх група повинні були захопити Щастя. Про це повідомив начальник департаменту контррозвідки у сфері інформаційної безпеки Віталій Найда на брифінгу в Києві, передає кореспондент «Аналітичної служби новин». «Кінцева мета групи Єрофєєва — захопити Щастя. Вже встановлено дані 14 солдатів із 16, що входили до групи військових ГРУ Генштабу ЗС РФ. СБУ відомі їхні імена, псевдоніми та військові звання. Всі мають військовий досвід», — розповів Найда. За словами полковника, російські грушники брали участь у конфлікті в Таджикистані в 1992 році, в двох чеченських конфліктах, охороняли місію в Афганістані. На території України солдати ГРУ перебувають з весни 2014 року. Після окупації Криму їх з півострова в квітні перекинули в Луганську область. З квітня минуло чотири ротації російських військових, під час яких перебувало близько 200—220 спецпризначенців.
Суспільство Українські прикордонники не брали участь в оформленні гумконвою з Росії У Держприкордонслужбі спростували інформацію про участь в оформленні вантажу гуманітарної колони, що зайшла з Росії на Донбас 21 травня. Про це заявив на брифінгу прес-секретар голови ДПС Олег Слободян, передає РБК-Україна. Українська сторона спростувала заяви російського МНС про те, що українські прикордонники брали участь в оформленні чергового гумконвою з РФ. «Сьогодні вранці російська сторона в односторонньому порядку здійснила оформлення чергового 27-го так званого гуманітарного конвою. У період з 6:50 до 7:50 через російські пункти пропуску «Донецьк» і «Матвєєв Курган» в Україну пройшли дві колони так званого гумконвою у складі 102 автомобілів», — розповів Слободян. У ДПСУ зауважили, що переміщення машин відбувалося з порушеннями норм міжнародного та українського законодавства. Міжнародний Червоний Хрест також не брав участі в оформленні гумконвою. Українська сторона провела тільки візуальний огляд,  не виконуючи при цьому контрольні функції. Візуально зброї та боєприпасів не спостерігалося.
Події Лубківський: Дружина Александрова служила у тій самій частині і не могла не знати, де її чоловік У СБУ розповіли, що постійно намагаються зв'язатися з родичами затриманих російських військових і що дружина одного з них дає неправдиві відомості в інтерв'ю російським каналам. Про це на брифінгу в Києві заявив радник голови СБУ Маркіян Лубківський. Лубківський розповів, що співробітникам СБУ вдалося зв'язатися лише з дружиною Євгена Єрофєєва. Телефони своїх близьких дали самі затримані російські спецпризначенці. «Нам вдалося допомогти зв'язатися з родичами тільки капітану Єрофєєву. І в нього є можливість зв'язуватися з рідними і близькими час від часу і зараз. Ми впевнені, що вчорашнє інтерв'ю, яке дружина Александрова дала російському телеканалу, було постановочним. Справа в тому, що вона не може не знати, де знаходиться її чоловік, оскільки вона працює у відділі кадрів частини, де служив її чоловік. Більше того вона сказала, що з нею не зв'язувалися і не намагалися зв'язатися. Це неправда - ми з першого дня намагаємося зв'язатися. Але й сьогодні телефони мовчать», - сказав Лубківський. У СБУ показали фото Катерини та Олександра Александрових і повідомили, що родина взяла в кредит авто. У СБУ також відзначили, що у Александрова є проблема з виплатою кредиту, тому військовий і поїхав в Україну «заробляти» на Донбас з меркантильних міркувань.
оформление ленты  Блог: 
За кордоном Володимир Нагірний На Ризькому саміті жодних доленосних рішень не буде На Ризькому саміті «Східного партнерства» будуть розглядатися робочі питання, які не будуть доленосними для України. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив політолог Володимир Нагірний. «Якихось визначних очікувань не повинно бути. По-перше, українсько-європейська повістка була розглянута на саміті Україна-ЄС, який відбувся місяць тому. По-друге, основною темою буде подальший розвиток Східного партнерства не тільки в українському контексті, а й взагалі в регіональному», - сказав він. За його словами, на саміті будуть розглядатися робочі питання, і він не буде доленосним для України. «Це саміт, від якого не варто очікувати якихось глобальних рішень. В інформаційному просторі присутній факт завищених очікувань», - зазначив він.
оформление ленты  Блог: 
Політика Людмила Денісова Президенту необхідно допомагати Нині не потрібно займатися оцінюванням життя України через рік після президентських виборів - це ні до чого. Потрібно допомагати главі держави.   Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловила екс-міністр соціальної політики, народний депутат від фракції «Народний фронт» Людмила Денісова.   «Можна, звичайно, скласти довгий список досягнень і промахів за рік президентства Петра Порошенка. Але навіщо зараз цим займатися? Вважаю, буде більш правильним зосередити увагу на тому, щоб допомогти главі держави рухатися вперед, щоб Україна виграла в цій війні і повернула і Крим, і Донбас», - сказала Денісова.   Парламентарій уточнила, що руку допомоги Президенту повинні протягнути не тільки чиновники, яким слід просувати реформи, а й прості українці.   «Чим можуть допомогти прості громадяни? Хоча б не піддаватися на інформаційні провокації, якими вміло користується Росія», - заявила Людмила Денісова.
оформление ленты  Блог: 
Політика Борис Тарасюк Дипломати щодо саміту повели себе не дуже чесно Саміт «Східного партнерства», який розпочався в Ризі 21 травня, не стане для України чимось ключовим. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив народний депутат від фракції «Батьківщина», екс-міністр закордонних справ Борис Тарасюк.   «У мене не було і немає ніяких очікувань від цього саміту. Деякі представники урядових структур сіяли в суспільстві надмірні очікування, що не втілилися в життя. Про що це говорить? Про те, що не можна обіцяти те, чого не можеш гарантувати», - сказав Борис Тарасюк.   Політик підкреслив, що українські дипломати щодо саміту повели себе не дуже чесно: усвідомивши, що від заходу не варто очікувати проривів, почали інформаційну кампанію.   «Ще до початку саміту почали говорити, що він буде провалений. Це прорахунки чиновників, у тому числі і дипломатів», - заявив Тарасюк.
Суспільство У Запорізькій області борець з корупцією спіймався на хабарі У Запорізькій області під час отримання хабара було затримано депутата міської ради і керівника місцевого «Антикорупційного комітету». Про це повідомляє прес-служба обласної міліції.   За інформацією прес-служби, зловмисники вимагали вісім тисяч доларів від в.о. мера Мелітополя за зняття з порядку денного сесії міськради проекту рішення про дострокове припинення повноважень посадової особи. Зловмисники були затримані під час отримання першої частини хабара.  За даним фактом слідчим управлінням обласного апарату відкрито кримінальне провадження за ч. 3 ст. 368 (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди посадовою особою) Кримінального кодексу України. Правопорушникам загрожує покарання у вигляді позбавлення волі строком від п'яти до десяти років.
Політика Семенченко вимагає розслідувати факти співпраці українських компаній з РФ Перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони, народний депутат Семен Семенченко пропонує створити тимчасову комісію з розслідування співпраці українських підприємств з російськими компаніями. Про це в коментарі «Аналітичній службі новин» заявив сам Семен Семенченко. За його словами, у пресі з'явилися публікації про укладення договору між запорізьким підприємством та підприємствами, які пов'язують з ФСБ РФ, про співпрацю з виробництва двигунів.   «Чим швидше ми приймемо рішення про тимчасову слідчу комісію парламенту, тим швидше з'явиться інструмент для розслідування всіх цих нюансів, тому що прокуратура, військова контррозвідка, СБУ «мишей» в цій ситуації абсолютно не ловлять», - сказав Семенченко.   При цьому Семенченко пригрозив зайняти кабінет Голови Верховної Ради Володимира Гройсмана, якщо через тиждень в парламент не буде внесено пропозицію про створення слідчої комісії.   Нагадаємо, сьогодні Україна розірвала п'ять угод про військову співпрацю з Росією. Раніше повідомлялося, що українська компанія «Мотор Січ» буде брати участь у створенні російсько-китайського вертольота.
Політика Рада відправила на третє читання законопроект по валютних кредитах Верховна Рада України прийняла у другому читанні проект Закону «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті». За таке рішення проголосували 227 народних депутатів. Як повідомляється, законопроект спрямований на захист прав та законних інтересів споживачів фінансових послуг, мінімізації негативних наслідків девальвації національної валюти для фізичних осіб. Відповідно до законопроекту кредитори за письмовою заявою позичальників, що мають невиконані зобов'язання за кредитами, зобов'язані провести реструктуризацію. Кредиторам забороняється встановлювати для позичальників додаткові зобов'язання по сплаті будь-яких платежів, зборів, комісій і т.д. на свою користь за проведення реструктуризації зобов'язань за кредитними договорами. Законопроект відправлено на третє читання.          У Києві мітингувальники перекрили рух У цей час під стінами парламенту активізувалася акція протесту. Протестувальники підпалили шини, міліція затримує особливо агресивних мітингувальників.
Суспільство Ганна Онищенко Интервью
Ганна Онищенко: Піраміду оплати праці держслужбовців слід перевернути
Тоді як діяльність будь-кого з урядовців – чи то Прем’єра Арсенія Яценюка, чи міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, чи очільника оборонного відомства Степана Полторака, а чи міністра-освітянина Сергія Квіта, – так би мовити, у всіх на виду, міністр Кабінету Міністрів Ганна Онищенко, юрист за фахом, – такий собі сірий кардинал, який не робить гучних заяв і не надто полюбляє піар-акції. Її діяльність, з одного боку, ніби й не помітна, а з іншого, як пояснить «Аналітичній службі новин» (АСН) сама пані Ганна, – саме від злагодженої роботи очолюваного нею Секретаріату почасти залежить безперебійне функціонування громіздкого урядового механізму. Як саме це відбувається, як вдається справлятися з труднощами, надто на тлі тих процесів, які нині спостерігаємо у державі, – наша з нею розмова. – Ганно Володимирівно, вашу кар’єру пов’язують з дружбою з міністром юстиції Павлом Петренком: він справді допоміг вам стати міністром Кабінету міністрів?   – Я ніколи не приховувала, що починала з адвокатської компанії, де працювала з Павлом Дмитровичем з 2007-го року. Чи завдячую йому своєю кар’єрою? Можна сказати й так. Бо саме він дав мені ази юриспруденції: зробив з мене – звичайної випускниці, хоч і з червоним дипломом – справжнього юриста-професіонала. Спочатку процесуаліста, а потім людину, яка почала займатися і договірним правом, і зрештою якимись політичними питаннями. А з часом прийшла до участі у написанні законопроектів. – Ваш попередник ініціював питання про продаж автомобілів кабмінівського автопарку. Хто купив ці машини, скільки грошей за них виручив Кабінет міністрів, як вони витрачалися?   – Продаж непотрібного автотранспорту – в умовах, коли доводиться жорстко економити кошти, – дуже правильне рішення. Торік, починаючи з березня, через офіційний аукціон реалізовано 60 автомобілів, що дало змогу передати до держбюджету майже 6,5 мільйона гривень. Окрім того, майже 7 мільйонів гривень зекономлено за рахунок того, що зменшилась кількість автопарку. Тобто, з одного боку, ми скоротили видатки на їх утримання, з іншого – водночас зменшили штат водіїв і людей, які обслуговували ці автомобілі. Машини, які залишилися, обслуговують передусім офіційні делегації під час урядових заходів. Є в нашому автопарку й кілька автобусів, які возять за встановленими маршрутами тих наших співробітників, котрі далеко живуть. Нещодавно, проаналізувавши собівартість таких поїздок, ми підняли ціну проїзного квитка, щоб це не було затратним для бюджету. Зараз один квиток коштує 8 гривень, а до підняття ціни коштував 5. Я це питання постійно контролюю: якщо вартість квитка стане неприйнятною для більшості людей, які хотіли б користуватися цим автобусом, ми змушені будемо скасовувати ці рейси, бо в мінус для держбюджету працювати не можемо. Доки ці поїздки не затратні, чому ні? Це і зручно, і люди за багато років звикли. Тож я вважаю, що це нормально. – А чи є в планах позбавлятися ще від якогось майна? – Насправді на балансі Секретаріату, окрім кількох приміщень, майна небагато. Щодо автомобілів, то, окрім обслуговування офіційних делегацій, є потреба у розвезенні пошти або задоволенні інших потреб Секретаріату й Кабміну. Окрім як за зверненнями підприємств і громадян, можуть надаватися автотранспортні послуги за затвердженими тарифами. Щоправда, є частина машин, які, з одного боку, не використовуються, а з іншого, їх і продати не можна, бо вони настільки старі, що просто їх ніхто не купить. Але ревізії ми час від часу проводимо. Нині я б сказала, що немає витрат на придбання нового майна. По-перше, це ще торік заборонено відомою 65-ою постановою. – Ви згадали про постанову № 65: насправді вона тоді була недопрацьована і свого часу створила багатьом людям чимало проблем. Наприклад, відомо, що є заборона брати нових людей на роботу в державні структури та державні підприємства, а бувають цілком об’єктивні причини, коли без цього не обійтися. Чи немає наміру її переглянути і скоординувати із сьогоденням? – Вона кілька разів переглядалася, тому за потреби взяти на роботу людей нині проблем немає. Якщо, приміром, звільнилась людина і залишилась вакансія, і керівник при цьому, усвідомлюючи навантаження, розуміє, що можна обійтися внутрішніми резервами, то краще скорочувати вакансію, проте взяти на роботу нового співробітника також не заборонено. Жодних застережень я не бачу, приходять нові люди. Більше того, зараз навпаки, багато де набирають нові команди. – Ганно Володимирівно, ідея з машинами була фішкою в роботі вашого попередника, а що вважаєте основним у своїй роботі ви? – Основне – Секретаріат мусить працювати, як хороший годинник. Поясню: у 2015-му році, якщо брати з січня по кінець квітня і порівнювати з аналогічним торішнім періодом, кількість документів, які опрацьовуються в Секретаріаті, збільшилася (так, за перші три місяці цього року всього опрацьовано службової кореспонденції в кількості 43457, тоді як за І квартал минулого – 35996). А в 2014-му їх уже було набагато більше, аніж у 2013-му. Тобто, на даний момент для мене головне – забезпечити нормальне функціонування цієї системи, тому що якщо вона раптом десь дасть збій, той темп, який задає уряд на чолі з Прем’єром, ми просто не зможемо витримати. Це перше.   Крім того, дуже важливе запровадження електронного документообігу. Нині розв’язання цієї проблеми у процесі. Приміром, внесення змін до регламенту Кабінету Міністрів уже пройшло урядовий комітет. Йдеться про можливість розсилання документів, які готуються на уряд і урядові комітети, до міністерств та інших центральних органів виконавчої влади в електронному вигляді, що дасть змогу припинити розсилку маси паперу, зекономивши і час, і гроші, зокрема, на той же папір. Зараз ця постанова доопрацьовується. Гальмують процес передовсім технічні питання, тому що додаткового фінансування, щоб забезпечити саме технічну сторону впровадження електронного документообігу, немає. І ми можемо працювати лише на тих програмах, які існують. Тож я сподіваюсь, що ця постанова найближчим часом буде прийнята. І принаймні хоча б в експериментальному – тестовому – режимі ми запровадимо електронне надсилання документів. – Чим ще займається міністр Кабінету міністрів? – Це передусім людина, відповідальна за якість і юридичну чистоту всіх актів, які приймаються урядом.  Зокрема й проектів законів, які розробляються Кабміном і спрямовуються потім у парламент. Тобто, як працює система? Міністерства напрацьовують свої акти. З одного боку, вони вже повинні бути юридично досконалими, але на практиці все трохи інакше: ці акти надходять до нас – і тут доопрацьовуються. Проводяться як фахова, так і юридична експертизи. Насправді це величезна скрупульозна робота. Добре, якщо все йде за якимось наперед визначеним графіком, але нині у нас така ситуація, коли часто доводиться робити щось терміново, як мовиться, прямо з коліс. Особливо це стосується документів, пов’язаних із подіями на сході. На те, щоб розробити такий документ і погодити у встановлений регламентом порядок, потрібно місяць, можливо, навіть більше. Щоб скоротити час, представники міністерств створюють первинний проект, а потім разом з нашими працівниками його доопрацьовують – і, керуючись спеціальною нормою в регламенті про винятки, він ставиться на голосування в уряді й відразу подається Прем’єру на підпис. Враховуючи ту кількість документів, яка проходить у Секретаріаті, то це насправді дуже велика робота. – Але якщо йдеться про законопроекти галузеві, то ви вже зазначили, що їх готують профільні відомства, що тоді, якщо йдеться не про аврал, робите ви – коми розставляєте?! – Секретаріат справді не змінює суті документів. А розставити коми, як ви кажете, – це так само робота, і її забезпечує вісім редакторів (до речі, при тій кількості документів, які проходять через Секретаріат, це дуже небагато). Дуже часто проект правильний по суті, але не зовсім відповідає так званим нормо-проектувальним вимогам. І ось доведення його до того вигляду, який люди бачать надрукованим у ЗМІ чи на сайті, це насправді велика технічна робота. І в чому специфіка роботи наших юристів, на відміну від тих же юристів-приватників, – є дуже багато нюансів, які знають лише тут, саме під час оформлення акта уряду або проекту закону. – Добре, а на помилки по суті, які можуть бути, надто якщо готувати документ поспіхом, ви ніяк не зважаєте? – Юридичний або фаховий департамент готує свій експертний висновок, який свідчить, що по суті є певні зауваження. Це обговорюється на урядовому комітеті або в уряді. Уряд може взяти їх до уваги або не взяти. Але змінювати зміст акта Секретаріат права не має. За суть будь-якої реформи має відповідати профільний міністр. – Обіцянок, які саме ви давали публічно, насправді небагато: про те, що Кабмін готує законопроект про держслужбу, про місцеве самоврядування і була обіцянка скоротити штат Секретаріату. Давайте почнемо з останнього: що зроблено, як справа розвиватиметься далі й що найближчим часом ви ще пообіцяєте? – Процес скорочення, даруйте за тавтологію, саме в процесі. Була прийнята відповідна постанова, за якою в Секретаріаті повинно  залишитись 583 особи, – скорочено 81. У лютому місяці ми провели обстеження функціоналу – із залученням на громадських засадах компанії, фахівці якої проводили співбесіди. Це щоб не говорили, що з мого боку є якийсь суб’єктивізм. Висновки діяльності цієї компанії лягли в основу навіть не скорочень конкретних людей, а радше перегляду функціоналу й покращення роботи структурних підрозділів. При цьому деякі управління були об’єднані і створено один департамент. Відповідно було зменшено кількість керівників. У чому найбільша складність? У Секретаріаті традиційно майже немає вакансій. Для держслужбовців тут працювати дуже престижно. Зазвичай сюди приходять люди з великим досвідом роботи в профільному міністерстві, – і вони потім працюють у фаховому департаменті, тому що знають певну специфіку (ведуть чи освіту, чи медицину) і їм простіше працювати з актами, які готує відповідне міністерство. Тому практично всі, хто (за невеликим винятком) був скорочений, це були живі люди. Але це те, що вимагали від нас зокрема й наші західні партнери. І ми справді зменшили кількість державних службовців. Я була з робочими візитами у кількох країнах, де водночас вивчала іноземний досвід щодо того, яким має бути апарат, який обслуговує діяльність уряду. У нас він справді завеликий. Цьому є суб’єктивні причини – такий він традиційно (ще кілька років тому тут працювало приблизно 1200 чоловік, а зараз – 580), а є й об’єктивні. З одного боку, ми бачимо, що – попри збільшення документообігу й навантаження – працівникам все одно вдається нормально виконувати свої функції. Але скорочувати до безкінечності не можна. Як і рівнятися на кількість працівників апарату в інших країнах. Бо в Україні – своя специфіка: ми маємо фахову експертизу (саме те, що називається читанням по суті), чого в деяких країнах немає, і нею займається майже половина всіх працівників Секретаріату. Зрозуміло, що в тих країнах, де немає фахової експертизи чи експертні висновки не надаються, є лише юристи, які переглядають, наприклад, на відповідність уже чинними законам, тому кількість людей у секретаріатах або бюро менша. При прийомі на державну службу має бути лише конкурсний відбір А щодо обіцянок… Під час звітування за 100 днів роботи уряду я говорила про те, що було підготовлено проект закону про державну службу. Він пройшов і громадське обговорення дуже широке, і обговорення з народними депутатами, і з нашими іноземними колегами, експертами програми «Сігма». Нині проект доопрацьовується й готується до другого читання в парламенті. Але зміни, які вносяться, не глобальні, тобто, суті вони не міняють. А суть – у тому, що при прийомі на державну службу має бути лише конкурсний відбір. Дуже важливий момент – запровадження спрощеної системи оплати праці. Нині у нас як відбувається? Люди мають невеликий оклад, але надбавки за вік, за кандидатську, за ранг, ще за щось… Тобто, існує таки складна система нарахування цих коштів. І виходить, що іноді керівник департаменту, який прийшов з приватного сектору і керує цілим департаментом, має меншу заробітну плату, ніж головний спеціаліст. І не тому, що він дурніший, а через те, що в нього просто немає вислуги років на держслужбі. – І як змінюватиметься ця система? – Зараз яка система? 30% – це оклад, а решта 70% – різноманітні нарахування. Та ми хочемо цю піраміду перевернути навпаки, щоб 70% було заробітною платою. А 30% – це будуть надбавки. – Чи означає це, що збільшаться ставки? – Передусім зміниться підхід до нарахування заробітних плат. Більше того, у цьому законі, принаймні в першій його редакції, пропонувалося визначити, що людина, яка має певну категорію, отримує зарплатню, яка прирівнюватиметься до певної кількості мінімальних зарплат (нині мінімальна зарплатня і водночас прожитковий мінімум – це 1218 гривень, – авт.). Найнижчий пласт – не менше 1.25 мінімальної зарплати. Нині ж у деяких державних адміністраціях є оклади по 700–800 гривень. Зрозуміло, що вони повинні підвищуватись. Крім того, дуже важливе значення має прозорість: і просування на державній службі, і призначення на посади. Зараз у нас на держслужбі багато рангів. У законі пропонується залишити лише три категорії: категорія А – це вищий державний корпус, категорія Б – це, умовно кажучи, керівники структурних підрозділів (тобто департаментів і самостійних управлінь) і категорія В – це всі решта. Тому що зараз якщо ти – провідний спеціаліст, це одна категорія, а якщо ти вже головний спеціаліст – то інша… Хоча, за великими рахунком, люди сидять в одному приміщенні й виконують одну й ту саму роботу. Тож насправді була пророблена дуже велика робота з цим законом, і я сподіваюся, що він буде ухвалений. І якщо народні депутати його ще більше удосконалять (я знаю, що готуються зміни, активно працює комітет), ми будемо лише «за».   – Нині, як ви сказали, 30% – тіло зарплати і 70% – різні доплати: якщо це буде повернуто навпаки, то якщо не збільшити зарплату, не треба добре знати математику, щоб зрозуміти, що людина втрачає у грошах… – Втрата не пропонується – пропонується за рахунок визначення, що кожна категорія держслужби прив’язана до мінімальної зарплатні і визначена ціла шкала, відповідно все прорахувати таким чином, щоб при перевертанні цієї піраміди обсяг грошей у сумі не зменшувався. Що ж до загального підвищення заробітних плат, то це не питання закону. В законі написано: від – тобто не нижче. Якщо буде дозволяти держбюджет, відповідно можна буде переходити й до перегляду окладів. Тому щоб не давати якихось необґрунтованих обіцянок, ми можемо лише говорити, що є якийсь пул грошей у державі. Більше взяти нізвідки. Якщо він буде збільшуватися, тоді й оклади можна переглянути. Тим більше, що цей перегляд у принципі необхідний, тому що людина, яка працює головним спеціалістом, і в неї оклад – 1200 гривень? Навіть з надбавками вона все одно 2000 отримає! Сьогодні це вже просто неприйнятні речі. – Ви спілкувалися – саме з питань реформування держслужби – з екс-міністром юстиції Грузії Георгієм Папуашвілі. Що корисного ви привезли з цих поїздок? – Нині він очолює Конституційний суд Грузії. Це дуже цікава неординарна особистість. Ми обговорювали не лише реформування державної служби (до речі, створюючи свій закон, ми враховували досвід Грузії, але не забували про специфіку України) – йшлося також про формування органів юстиції. Уряд Грузії свого часу забезпечив у себе виключно нові конкурсні процедури. Це те, що ми зараз так само намагаємось запропонувати. Затвердив іншу процедуру атестації державних службовців. Крім того, було переглянуто і змінено порядок призначення бонусів (передусім йдеться про премії). І, звичайно, електронна система декларування. І для нас це теж на часі. Думаю, що така система скоро запрацює і в Україні. – Ганно Володимирівно, невже нині, коли ми маємо анексований Крим і фактично війну, потрібно стільки часу витрачати на ту саму реформу державної служби? Можливо, як вважає чимало громадян України, слід таки більше сконцентруватися на вирішенні питань, пов’язаних зі сходом? – Дозвольте не погодитись! Війна – не привід не проводити реформи. Напевно, найлегше було б вчинити так: виділити гроші (ви знаєте, що це історичний максимум – 5,2% ВВП виділено на фінансування оборони, такого не було ніколи), а потім сказати, що країна у війні – й ми працюємо лише на оборонні замовлення. Це насправді величезний шмат роботи й колосальна відповідальність і складність, але це не може виправдати бездіяльності в інших сферах. Тому повторю фразу, яку вже говорили багато політиків: я так само вважаю, що ми можемо перемогти у війні, тільки якщо станемо успішною державою. А щоб стати успішною державою, потрібно проводити реформи. Тому – поряд із забезпеченням переселенців житлом, якимись послугами, елементарними соціальними заходами, поряд із забезпеченням обороноздатності армії, укріпленням державного кордону – ми маємо проводити реформи в інших сферах. Що ж до реформи державної служби, то вона назріла настільки давно (і це поряд із реформою децентралізації), що відкладати просто нікуди. Я постійно зустрічаюся з іноземними колегами, з послами. І вони запитують одним із перших: коли ви зміните систему державної служби? Коли приведете своє старе законодавство до європейських вимог? Коли зробите діяльність органів влади більш прозорою? Тобто, це те, що потрібно тим людям, які не воюють, а працюють, які щодня ходять на роботу, виконують свої функції. Це те, що активно підтримується нашими іноземними партнерами. Саме тому уряд планомірно займається нині питанням децентралізації – це один із основних напрямків його роботи в парламенті. Бо ми розуміємо, що без ефективної децентралізації країна не може стати справді успішною. Тому на початку року, переглянувши Податковий і Бюджетний кодекси, змінили підходи до фінансування органів місцевої влади. У січні уряд зіткнувся з катастрофічною критикою: критикували всі, починаючи від окремих депутатів і закінчуючи представниками органів місцевої влади. Та вже в лютому – після того, як усе перерахували за новими правилами, – на місцях зрозуміли, що вийшли в плюс. Йдеться про те, що кожен бюджет вийшов на плюс на 25–40% – незалежно від того, в кого які умови. В принципі, в середньому по країні – до 30% додатково. І після цього критика поступово вщухла. А люди, отримавши додатковий ресурс, почали працювати. Наступний крок – надання додаткових повноважень. Але це – лише після внесення змін до Конституції. Нині працює конституційна комісія (а до неї входять і депутати, і громадські організації, й люди, які спеціалізуються на юриспруденції, конституціоналісти), яка й повинна напрацювати комплекс необхідних змін, що відповідають вимогам часу. Я думаю, що саме за рахунок сильних громад ми зможемо побудувати сильну державу. В принципі, досить показовий тут приклад Польщі. – А що на тлі оцієї реформи місцевого самоврядування ми маємо робити із Луганськом і Донецьком? – Насамперед повернути владу органів державної влади на цих територіях. Це – перше і основне завдання. Наступним завданням буде допомога з максимальним залученням іноземних інвестицій, донорських коштів – і максимальне відновлення цих територій. І жодна автономія так званих ДНР і ЛНР у принципі неприпустима. Так само, як і неприпустимо визнавати Крим територією Росії: Крим був і є територією України. Як і Донецька й Луганська області. Один з основних постулатів реформи місцевого самоуправління – 65% коштів, які отримує бюджет тієї чи іншої області, залишатимуться на місці До речі, питання фінансування для регіонів завжди було болючим. Один з основних постулатів реформи місцевого самоуправління – 65% коштів, які отримує бюджет тієї чи іншої області, залишатимуться на місці, а в центр передаватимуть тільки 35%. Це повинне спрацювати тільки на користь. – Чи відслідковуєте ви долю Реєстраційної служби, яку свого часу очолювали? Річ у тім, що коли її створювали, всі говорили про лобізм тодішнього міністра юстиції. Кому нині вигідно, щоб на ринок заходили приватні реєстратори? – Звичайно, відслідковую. 21 січня було прийнято епохальне рішення щодо повернення реєстраційної й виконавчої служб у лоно Мін’юсту. Цим досягнуто кілька цілей. Передусім, навіть на рівні апаратів скорочено кількість людей: не потрібна додаткова бухгалтерія тощо. Окрім того, ліквідовані вертикалі, якими намагалися протягом певного часу керувати люди, котрих ставили на ці посади. І найголовніше: саме зараз взагалі змінюються підходи і до реєстрації, і до виконавчої служби. Вже доопрацьований закон про приватних виконавців, який дасть змогу мінімізувати кількість державних виконавців. Це будуть люди, які працюватимуть з тими, хто не матиме коштів, щоб звернутися до приватного виконавця. Принцип, який запроваджується, аналогічний до того, за яким діють нотаріуси: можна йти до приватного, а можна – до державного. Це, з одного боку, буде дешевше, але доведеться постояти у черзі. Але залишиться невеликий перелік випадків, коли потрібні будуть тільки державні виконавці. Решту слід передавати у вільний ринок: чим більша конкуренція – тим вищою буде якість послуг. Як люди обиратимуть, до кого звернутися? А хто більш успішний, у кого вищий рівень виконаних судових рішень. Чому ні? Що ж до реєстраційної служби, то уже прийняті акти, які – я вважаю, що навіть без зміни оплати праці реєстраторів – уже зменшили корупцію. Йдеться про те, що були внесені зміни до законів, які дають змогу отримувати необхідні довідки, витяги й виписки в електронному вигляді. Як керівник Реєстраційної служби в минулому я скажу, що щороку саме з цих питань було понад мільйон запитів. Це рутинна технічна робота: сидів реєстратор, до нього приходила людина, перед цим вистоявши чергу, а потім – уже залежно від кожного конкретного реєстратора, чи хотів він за це велику чи маленьку подяку, чи не хотів – він друкував на одній чи двох сторінках те, що було потрібно людині. Нині – з початку цього року – повністю відкриті реєстри: заплатив мінімальну ціну, зайшов, подивився що треба. Якщо потрібно у якомусь органі державної влади цей документ показати, роздрукував на власному принтері, заплативши за виписку 18 гривень 27 копійок (до речі, в паперовому варіанті вона коштує 24 гривні 36 копійок) або за витяг і довідку 45 гривень 68 копійок, тоді як у паперовому вигляді це коштує  60 гривень 90 копійок. І все це – без підпису реєстратора, без його печатки – приніс і надав у будь-який орган. Якщо в когось виникне питання, а чи не внесли ви якимось чином зміни до цих витягів, то вони так само можуть зайти в реєстр і все перевірити. І все – жодних проблем. Більше того, було забезпечено доступ органів державної влади до цих реєстрів. Відповідно знялася необхідність звертатися до реєстратора. Приміром, є орган державної влади – і йому потрібні відомості з реєстру. Раніше як? Писали листа реєстратору, той клав його у величезну купу, в якийсь момент доходив, ішов у реєстр, друкував те, що треба, потім клав у іншу купу паперів… Що часу, що нервів витрачалося дуже багато. Коли відкрили реєстр, зменшилось навантаження на реєстраторів і – відповідно – черга, що потягло за собою зменшення побутової корупції. Тому що людина, яка вміє користуватися Інтернетом, сама зробить цю роботу. Хоч об’єктивно ми розуміємо, що ще чимало людей, які все одно ходитимуть до реєстратора. Але ті, які вміють, уже туди не підуть – і не створять чергу. Я вважаю, що це величезний плюс. Ці ідеї, до речі, були запозичені з роботи грузинських юристів. Бо одним із перших у реформуванні органів юстиції вони відкрили доступ до реєстрів й надали змогу багато що робити через Інтернет, не виходячи з дому. А кому це вигідно? Передусім людям, яким не доводиться стояти в чергах чи платити за те, щоб пришвидшити процес. Якщо ж ідеться про приватних виконавців, то це може стати бізнесом для багатьох людей: якщо ви хочете займатися цими питаннями (у разі, якщо будуть ухвалені відповідні зміни) і якщо у вас є відповідна освіта, ви відповідаєте кваліфікаційним ознакам, починайте свій бізнес, чому ні? Це – додаткова можливість для людей заробляти чесно. Тут не може стояти питання чийогось лобізму, бо не буде обмежень, скажімо, кількістю компаній. – За вашими словами, було прибрано багато корупційних ризиків, зокрема пов’язаних з чергами. А якщо йдеться про корупцію в Кабміні: тут є корупційні ризики? – Якщо говорити про Секретаріат, оскільки ми не надаємо послуг, то прояви корупції тут мінімізовані. Якщо в Реєстраційній службі я розуміла, де треба шукати корупційні прояви, проводити перевірки і карати за них, то в Секретаріаті порушення можуть стосуватися передусім великої кількості документів – через це ми можемо прострочити якийсь документ, але ж це не є корупційним правопорушенням. Якщо говорити про діяльність Кабміну загалом, то мені здається, що цей уряд є чи не найпрозорішим: якщо виникають якісь питання, всі документи передаються до Генеральної прокуратури, систематично проводяться службові перевірки, і це активно висвітлюється ЗМІ. Якщо надходить явно обґрунтована скарга чи й навіть кілька скарг, виявляються якісь кричущі факти, Прем’єр відразу на найближчому засіданні уряду призначає службове розслідування. І, відповідно, ні для кого не секрет, які кадрові рішення приймаються за результатами цих розслідувань. Скажімо, якщо йдеться про розслідування по Гордієнку, то тут взагалі був знятий гриф «ДСК» (для службового користування, – авт.), щоб люди могли подивитися, що справді є підстави для звільнення. Раніше такого взагалі не було. – Є цікавий нюанс, пов’язаний зі скаргами: людина скаржиться на когось, приміром, з районного управління ДАІ, в результаті ця скарга спускається вниз – до тих посадових осіб, на яких скаржилися… Тобто, оця система фактично створеної ще за СРСР кругової поруки діє досі, як її можна зламати, адже ми маємо безліч прикладів, що вона чудово працює й зараз? Бо якщо залишити цю систему, якщо людині відповідатиме той, на кого вона скаржиться, нічого не зміниться… – Дуже часто є вищестоящі органи, які й повинні брати на себе відповідальність, а не спускати вниз. Тобто, це відповідальність конкретного керівника конкретного відомства. Як було, коли я очолювала Реєстраційну службу? До мене зверталися зі скаргами, наприклад, на керівника реєстраційної служби якоїсь області. Я могла тільки взяти у нього пояснення – все. Якщо на нього скаржаться, як він може провести перевірку по собі? Саме тому я спеціально створила департамент контролю, який займався роботою зі скаргами. Він працював з двома напрямками: 1) це розгляд конкретних скарг, які надходили; 2) вибіркова перевірка працівниками департаменту  законності вчинення певних реєстраційних дій, так би мовити, зріз за певний час і по певній області чи району. Умовно – «Реєстраційні дії, зроблені протягом такого-то місяця в такій-то області». Оскільки працювали юристи, вони бачили, де і які порушення. Потім приймалися певні висновки. І хоч я була на посаді дуже мало,  на другому-третьому місяці почали виявлятися проблемні моменти. А того, про що ви говорите, не повинно бути в принципі. Але ця система ще, на жаль, діє. Як поламати? Мабуть, людині варто паралельно направляти, наприклад, до прокуратури заяву про бездіяльність вищестоящого органу. – Нещодавно ухвалено закон про декомунізацію, але ж потрібно ще розробити сам механізм, яким ви бачите саме цей процес? Приміром, Андрій Магера зазначає, що без змін до Конституції нам не обійтися, бо назви обласних центрів закріплені в Основному законі.   – Ви знаєте, я як людина, яка представляла інтереси реєстраційної служби у справі про заборону діяльності Комуністичної партії України, відчула внутрішнє задоволення, коли цей закон таки був ухвалений. Свого часу наші суди відмовилися від розгляду цієї справи, абстрагувавшись від проблеми: мовляв, у них бракує повноважень… Але це вже справа совісті кожного конкретного судді, який розглядав усі ці справи. Я вважаю, що було більш ніж досить аргументів для заборони діяльності КПУ. Якби суд заборонив, це був би дуже великий політичний сигнал – після того, як комуністи не отримали підтримки народу і вперше не потрапили в парламент.   Та оскільки наші справедливі незаангажовані суди самоусунулись від цього процесу й від того, що вони могли взяти на себе відповідальність, я дуже вдячна Інститутові пам’яті, який розробляв, а також Верховній Раді, яка підтримала цей закон, тому що він давно був потрібен. Цього вимагало і українське суспільство, й час. Більше того, можливо, це треба було зробити 20 років тому. Тож цей крок – дуже на часі: нині починають змінюватися акценти в возвеличенні українців, зокрема їхньої великої і величної ролі у Другій світовій війні. Приходить розуміння того, що комуністичний режим приніс дуже багато біди українському народові, і саме тому його потрібно було заборонити: і символіку комуністів, і заклики. Що ж до механізму реалізації, то багато чого прописано у прикінцевих положеннях: починаючи від того, коли мають бути перейменовані вулиці, й закінчуючи тим, що повинно відбутися з тими партіями, які сповідують ту чи іншу ідеологію. Якщо для чогось потрібно внести зміни в Конституцію, то зараз саме час врахувати всі ці моменти. А щодо відповідальності за реалізацію, то в законі чітко сказано, що органи місцевої влади повинні вжити певних заходів. Відповідно вони мають контролювати, тому що з центру досить складно відслідкувати всі назви тих же вулиць, щоб їх перейменувати. Але враховуючи, наскільки складний і багатоплановий, у тому числі в реалізації, цей закон, вже коли ми будемо розуміти масштаб проблем, які з’являться під час його реалізації, тоді й будемо говорити про потребу доопрацювання, наприклад, на рівні підзаконних актів. Й це нормально. Головне, що країна нарешті наважилась визнати цей злочин – і було прийнято історичне рішення.          

Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Коли в будинку з'являється маленьке кошеня, власнику необхідно забезпечити належний догляд Що потрібно придба....
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Чакри — це енергетичні рівні розвитку Це наші внутрішні центри сили, якими протікає енергія
Як створити місце сили у своїй квартирі
Як створити місце сили у своїй квартирі
Будинок може не тільки захищати нас від зовнішніх факторів, але й надавати сили Такий куточок можна створити у....
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Стрес є невід'ємною частиною життя сучасної людини Незважаючи на те, що в житті кожного з нас бувають складні ....
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Кожна людина зазнає негативного впливу: втома, дратівливість та раптові болі – ознаки енергетичної атаки Борот....
більше матеріалів




/-0,86941504478455-/ /-pc-/
Top