Система повинна забезпечити постійний зв'язок між учасниками торгів з контролюючими органами в режимі online.
Про це на презентації проекту DoZorro 1 листопада заявив заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов, передає кореспондент ASN.
"Державні закупівлі - це те, як витрачаються наші з вами кошти, платників податків. На цій ідеї заснована наша реформа. Ми багато працюємо над тим, щоб державні закупівлі були прозорими. Ідея банальна: чим більше конкуренції в процесі закупівель, тим менше корупції, зловживань у цьому процесі... Головна перевага системи в тому, що всі бачать все... Вже зараз ми "перейшли" 500 ГБ інформації щомісяця. Це інформація, яка часто як позитивна, так і іноді така, що її треба вивчати і робити висновки", - сказав він.
Нефьодов додав, що до цього часу нам "не вистачало місця, де учасники торгів могли б відправляти скарги. Повірте, я щодня отримую велику кількість повідомлень про "зраду"... Інформація, навіть якщо ті, хто порушив правила, був притягнутий до відповідальності, якщо тендери були скасовані, часто втрачається... Тому всі порушення повинні обговорюватися, в першу чергу на місцях... Найголовніше, щоб ця інформація не була загублена. Особливо, якщо скарги надходять на одну і ту ж компанію, адже це не просто привід задуматися про порушення. Тому ми закликаємо використовувати цей портал".
Слід зазначити, що новий ресурс DoZorro створюється на базі Transparency International Україна за підтримки донорських організацій і не належить Кабміну.
Система являє собою платформу, учасник якої може дати зворотний зв'язок державному замовнику або постачальнику, обговорити й оцінити умови закупівлі. Також ресурс дозволить проаналізувати закупівлі окремого державного органа або установи, підготувати і подати офіційне звернення до контролюючих органів.
В ході презентації керівник Програми інноваційних проектів Transparency International Україна Віктор Нестуля нагадав, що система Prozorro багато в чому є сервісом для бізнесу.
"В процесі накопичується великий пласт інформації, яку необхідно аналізувати... Тепер на кожному етапі закупівель будь-який користувач системи може залишити свій відгук про те, що йому сподобалося, а що ні. Цей відгук буде систематизовано системою, а потім на нього обов'язково буде реакція відповідних контролюючих органів. Тобто, ця система є сполучною ланкою між учасниками торгів, громадськістю, яка може контролювати процес, а також контролюючими органами. За результатами відгуків формуватимуть профайли відгуків щодо учасників і замовників. Ця перший етап рейтингування... Ми створюємо базу даних, яка буде структурована", - пояснив він.
Також у системі передбачена робота таких додаткових сервісів, як "антикорупційний монітор".