«Якщо ви мріяли літати, то вам неодмінно сподобається на цьому фестивалі», - каже в автобусі жінка двом дітям молодшого шкільного віку. Всі троє їдуть у напрямку аеропорту «Київ», поруч з ним - музей авіації, де 16 вересня стартував триденний фестиваль «Ukraine Avia Fest».
З ранку і до вечора відвідувачі можуть розглядати понад сотню експонатів. Організатори показують і новітній літак від конструкторського бюро «Антонов», і літак АН-2-100 від «Мотор Січ». Є тут і президентський борт Ту-134А-3, на якому свого часу літали Леонід Кучма і Леонід Кравчук, і двомоторний шестимісний Beechcraft Baron D55 1969. Останній називають «американським повітряним лімузином». Наймолодшому літаку лише два роки, найстаршому - вже 89 років. «Дідок» прилетів з Харкова. Це дерев'яний ПО-2, виробництва 1927 року, в народі званий «кукурудзником». На ньому до Києва прилетів льотчик і бізнесмен Геннадій Хазан. Журналісти цікавляться кличкою його літака. Той сміється: «Але це дуже інтимна річ. Можу тільки сказати, що хлопчик».
«Ось мені кажуть: «Ми були на Мальдівах», я їм відповідаю: «А ви бачили Ластівчине гніздо зі зворотного боку?». Хто знає, наприклад, що в Україні є пустеля? У Херсоні. Хто її бачив? Мало хто. На Мальдіви подивитися ще встигну. Важливо Україну розглядати! Скільки літаю над Карпатами - найпрекрасніше місце, двох однакових гір не буває ніколи», - розповідає пілот-любитель.
Геннадій прирівнює обслуговування літаків старої генерації до роботи шахтарів в забої. «Це абсолютно інші технології, ніж зараз, - пояснює він. - Ви можете собі уявити, що перед тим як сюди прилетіти, я півтори години бігав навколо літака, заправляючи 160 літрів бензину. Але в цьому є свої принади».
У рамках фестивалю деякі експонати доступні не тільки для огляду, але і тестування. Діти і дорослі можуть відчути себе пілотами, посидіти за штурвалом вертольота, приміряти спеціальну екіпіровку та навіть відчути вільне падіння, стрибнувши з триметрової висоти на повітряну подушку.