"Ситуація критична". У МОН пояснили причини помилок і недоречного контенту у підручниках

26.11.2020, 10:02

Міністерство освіти і науки заявило, що кардинально змінить підходи до відбору шкільних підручників.

"Міністерство освіти і науки цілком поділяє занепокоєність громадськості щодо наявності помилок, неточностей та недоречного контенту в шкільних підручниках, які надруковані протягом останніх кількох років. МОН розпочало перегляд чинної системи експертизи шкільних підручників, у межах якого передбачено й удосконалення нормативної бази про Конкурс серед авторів", — йдеться в повідомленні пресслужби міністерства.

Згідно з ним, за підсумками аналізу у МОН виокремили чинники, які призвели до "критичної ситуації":

  • автори й видавництва фізично не встигають якісно підготувати та відредагувати свої підручники;
  • підручники впроваджуються у шкільній практиці без належної їх апробації, що певний час використовувалася з метою вивчення якості підручників;
  • автори подають частину матеріалів підручника у видавничій верстці, а частину – в рукописі, що не дозволяє цілісно оцінити майбутнє видання, тому виявляються не всі методичні, фактологічні та граматичні помилки й недоречності;
  • стислі терміни вибору підручників педагогічними працівниками й закладами загальної середньої освіти.

" Наприклад, під час конкурсного відбору підручників для 3-го класу вибір здійснювався серед 9–12 підручників однієї назви, причому лише за їх частинами в електронному вигляді, що в цілому ускладнило процес детального аналізу змісту", — розповіли у відомстві.

У МОН пообіцяли, що зусилля міністерства також будуть спрямовані на вдосконалення порядку організації навчання експертів і звинуватили у низькій якості підручників видавництва, які економлять на фахових редакторах. Крім того, міністерство назвало завдання, які вже поставило перед профільними установами:

  • посилити співпрацю з Національною академією наук, Національною академією педагогічних наук і закладами вищої освіти, які займаються питаннями підручникотворення;
  • для покращення якості експертного оцінювання підручників забезпечити створення потужної бази експертів;
  • відновити процес апробації підручників перед їх масовим запровадженням;
  • унормувати можливість громадського обговорення підручників на другому етапі конкурсу перед їх масовим виданням.

Читайте АСН в Google News