І це не гроші. Що мотивує співробітників?

15.02.2019, 16:30

Радимо нашорошити вуха всім засновникам стартапів з обмеженими фінансовими ресурсами, які бажають по максимуму мотивувати свої команди на неймовірні досягнення.

Суть у тому, щоб не просто замовити в офіс їжу, а піднести це команді як знак подяки за докладені нею зусилля.

Дослідження показало, що піца без перебільшення є фантастичним стимулом до підвищення продуктивності праці. І, на відміну від багатьох інших наукових досліджень, даний експеримент проводився без участі щурів.

Вчений в галузі поведінкової економіки Ден Аріелі використовував як піддослідних людей на їхніх робочих місцях, де можна було простежити вплив піци на реальні показники продуктивності праці.

Отримані результати дослідник опублікував у своїй книзі «Винагорода: прихована логіка, що формує нашу мотивацію».

Отже, як саме проводився експеримент з піцою...

Як «піддослідних кроликів» Аріелі вибрав працівників заводу, що займаються виробництвом комп'ютерних чіпів. Такий вибір пояснюється легкістю вимірювання їхньої продуктивності праці. Кожному з учасників експерименту пообіцяли один з трьох видів винагороди за хороші досягнення: піцу, заохочувальне слово і грошовий бонус у розмірі 30 доларів. Четвертій групі «щасливчиків» (це була контрольна група) і зовсім сказали, що жодної винагороди не буде.

Після закінчення першого дня експерименту продуктивність праці тих, хто очікував отримати піцу, виявилася на 6,7% вище, ніж у контрольної групи. Але ще більше дивують результати працівників, яким пообіцяли висловити вдячність (а це просте електронний лист від керівника зі словами «Відмінна робота!»). Вони виявилися майже такими ж, як і любителів піци - 6,6%.

Який стимул виявився найслабшим? Грошова винагорода. У тих , хто вибрав даний тип заохочення, продуктивність збільшилася всього лише на 4,9% у порівнянні з контрольною групою.

Але і це ще не все. Через тиждень показники продуктивності праці працівників, які віддали перевагу премії, різко знизилися. Згідно зі звітом учених, в кінцевому підсумку фінансові заохочення виявилися для компанії надто дорогими, що призвело до падіння рівня продуктивності праці на 6,5%. З точки зору роботодавця провадити регулярні грошові виплати ще гірше, ніж взагалі нічого не пропонувати.

Чому ж нас вчать результати дослідження Аріелі? Перш за все, не варто переживати, якщо рівень зарплати і бонусів у вашій компанії не такий високий,як у Google. Зосередьтеся на тому, щоб співробітники знали, наскільки сильно ви цінуєте їхню важку працю. Подякуйте їм за зусилля, замовивши їм піцу. А заодно замовте смачну сирну піцу і собі. Це обов'язково позначиться і на вашій продуктивності теж.

Джерело: cluber.com.ua.

Читайте АСН в Google News