Експерти розповіли, де «фейк» в експертному середовищі України

08.11.2016, 15:30

В Україні існує велика кількість фейкових політичних експертів, а також — рейтинги політичних експертів і деякі з них містять в собі певні «маніпуляції».

Про це під час прес-конференції заявили директор Агентства моделювання ситуацій та його заступник, опираючись на дослідження, присвячене фейковим рейтингам політичних експертів.

Зокрема звернули увагу, що саме по собі цитування політичних експертів чи їхні виступи на телебаченні не означають, що такі насправді є експертом.

«Експерт – це людина, яка допомагає політикам чи політичним партіям у повсякденному житті і здатна давати якісь аналітичні матеріали, поради чи консультувати стосовно тих чи інших проблем», - пояснив політолог.

Він зауважив, що вже давно в Україні з’явилися рейтинги політичних експертів і деякі з них містять в собі певні «маніпуляції». За його словами, йдеться про те, що у час, коли відбувається агресія Росії проти України, «намагаються просунути в перші рядки людей, які, на нашу думку, якраз не відстоюють інтереси України».

«Уже давно, років два є фейковий рейтинг політичних експертів... і ми приводимо конкретні приклади», - підкреслив заступник директора Агентства моделювання ситуацій Олексій Голобуцький.

Він також додав, що з’явилася велика кількість людей, які формально мають дипломи політологів: «Політолог за 3 дні» - курси пройшов».

І, за його словами, якщо подивитися російські видання, сепаратистські видання, «там одразу ж зрозумілою стає їхня роль і їхня функція в цьому всьому процесі».

«Таким чином, за два роки вони розмили узагалі таке поняття як «експерт». Поняття «політичний експерт» просто розмите. Що це таке – взагалі не зрозуміло», - сказав Голобуцький.

Водночас, за його словами, можна легко провести аналіз та монітринг, хто працює в полі, наприклад, Віктора Медведчука чи інших проросійських діячів.

Разом з тим у самому дослідженні пояснюється, що «фахове середовище України вже давно знайоме з маніпулятивною соціологією: навмисним заниженням чи завищенням цифр підтримки виборцями того чи іншого політика або партії задля певного впливу на потенційних та наявних партнерів, суперників, електорат всіх груп (зміцнити наміри свого електорату, послабити – не свого і схилити до потрібної поведінки невизначених, щоб як мінімум не проголосували в останній момент за суперників)».

Читайте АСН в Google News