Грузія почала будівництво будівництво найбільшого в регіоні тунелю довжиною 9 кілометрів

11.09.2021, 09:30

Як повідомило видання Новини-Грузія з посиланням на прес-службу уряду, поблизу російсько-грузинського кордону почалося будівництво найбільшого в регіоні тунелю. Протяжність споруди складе 9 кілометрів.

Офіційне відкриття будівництва відбулося в п'ятницю 10 вересня в Казбегськом муніципалітеті (регіон Мцхета-Мтіанеті).
Тунель, який прориють під Хрестовим перевалом, - від села Цкере до села Кобі - одне з найскладніших інженерних споруд нової дороги Квешеті-Кобі. Його діаметр становить 15 метрів.

«Це найбільший тунель на Південному Кавказі, його довжина становить 9 кілометрів, і він унікальний за своїми параметрами», - заявив на заході прем'єр Грузії Іраклій Гарібашвілі.

Використовуючи дорогу Квешеті-Кобі, водії зможуть об'їхати самий проблемну ділянку автомагістралі Мцхета-Степанцмінда-Ларс - відрізок Кобі-Гудаурі, який в зимовий період часто закривається через небезпеку сходження лавин. Прем'єр нагадав, що щодня по автомагістралі пересувається по 3-4 тисячі машин, 30% з яких - вантажні.

«Це дійсно проект століття, оскільки приблизно сто днів протягом року ця дорога закрита і наше населення не може пересуватися. Відповідно, цей проект важливий як для нашої країни і населення, так і в цілому для регіону », - заявив Гарібашвілі.

Спеціально для будівництва 9-кілометрового тунелю заздалегідь була зібрана спеціальна бурильна машина. Автори проекту запевняють, що обладнання відрізняється мінімальною вібрацією. За їх словами, це дозволить забезпечити безпечний процес будівництва і мінімальний вплив на навколишнє середовище.

Всього на дорозі Квешеті-Кобі має бути побудовано п'ять мостів і п'ять тунелів. Протяжність ділянки становить 23 кілометри - на 11 кілометрів менше довжини існуючої дороги. Час в дорозі по цьому відрізку має скоротитися на 1 годину.

Згідно з проектом, в зону нової дороги будуть включені села Квешеті, Арахветі, Закаткарі, Беніані-бегонії, Свіана-Ростіані, Мугур, Цкере і Кобі. При цьому транзитні перевезення більше не будуть здійснюватися через курорт Гудаурі.

Вартість проекту дороги Квешеті-Кобі становить 1,2 мільярда ларі (понад 380 мільйонів доларів США). Будівництво фінансується Азіатським банком розвитку (АБР) і Європейським банком реконструкції і розвитку (ЄБРР).

За роботами стежить міжнародна наглядова компанія UBM.

Проект планується завершити до 2024 року

Читайте АСН в Google News