Інформація про харчові продукти: опублікований важливий законопроект

08.06.2018, 16:58

Маркування з необхідною інформацією на харчових продуктах повинно давати споживачам можливість зробити вибір, який відповідав би їхнім індивідуальним потребам і перевагам. Право на таку інформацію регламентовано, зокрема, Законом України «Про захист прав споживачів».

Крім того, автори проекту закону «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» №8450 від 07.06.2018 р. пропонують додатково врегулювати діяльність операторів ринку, ввівши відповідальність за надання неповної або неправдивої інформації про товар, пише Судово-юридична газета.

«Проект закону посприяє уніфікації правил надання споживачам інформації про харчові продукти, а також позитивно вплине на забезпечення інтересів громадян шляхом введення вимог про надання точної, достовірної та зрозумілою для споживача інформації», - наголошується в пояснювальній записці.

Так, відповідно до законопроекту, на фасованих харчових продуктах обов'язково повинна бути вказана наступна інформація:

- назва (із зазначенням інформації про фізичний стан продукту або спеціальну обробку: порошкоподібний, копчений, заморожений тощо);

- склад і кількість інгредієнтів (вимога не поширюється на овочі та фрукти, які не піддавалися будь-якій обробці, питну воду, молочні продукти і оцет, виготовлений з одного виду сировини);

- наявність у складі алергенів;

- кількість харчового продукту в установлених одиницях виміру;

- термін придатності: якщо йдеться про конкретний день - використовується формулювання «вжити до...», у всіх інших випадках - «вжити до кінця...». Мінімальний термін придатності вказується добровільно (на розсуд продавця) на такі товари, як овочі, фрукти, вино, слабоалкогольні напої, сіль, цукор, хлібобулочні та кондитерські вироби, жувальні гумки і оцет;

 - умови зберігання: на маркуванні повинні бути додатково вказані умови і термін зберігання продукту після відкриття упаковки;

- найменування та адресу оператора ринку, відповідального за надання інформації про харчовий продукт, або найменування та адреса імпортера;

- країна походження товару;

- інструкція із вживання;

- для алкогольних напоїв - вміст спирту;

- енергетична цінність продукту.

При цьому оператори ринку не мають права змінювати інформацію, яка супроводжує харчовий продукт, якщо такі зміни можуть ввести в оману кінцевого споживача товару чи завадить зробити йому усвідомлений вибір.

Крім того, на маркуванні молочних продуктів заборонять використовувати слово «натуральний», якщо продукт повністю або частково замінений складовими молока (молочним жиром, білком або лактозою), а також якщо при виготовленні використовувалися жири і білки немолочного походження, стабілізатори і консерванти.

Окремо законопроект регламентує порядок надання інформації про товар при покупці «дистанційним способом», наприклад, через інтернет. Так, необхідна інформація про харчовий продукт повинна бути доступна споживачу ще до моменту покупки. Вона може як розміщуватися на самому товарі, так і надаватися окремо, у спосіб, визначений оператором ринку.

Передбачається, що продавцям і виробникам харчової продукції буде надана відстрочка: харчові продукти, що відповідають вимогам чинного законодавства, але не відповідають нормам даного законопроекту, в разі його прийняття, зможуть виготовлятися і реалізовуватися ще протягом 3 років.

Читайте АСН в Google News