Міністерство оборони Польщі оприлюднило фрагменти записок одного з членів комісії полковника Мирослава Гроховського, який раніше займався розслідуванням катастрофи президентського літака під Смоленськом, РФ, повідомляє «Радіо Польща».
У повідомленні наголошується, що записки Гроховського датовані 12, 13, 14, і 15 квітня 2010 року.
У своїй записці від 12 квітня Гроховский пише: «Едмунд Кліх запитав про пропуски для представників Комісії, щоб постійно мати доступ до місця подій. Російська сторона відповіла, що представників нашої комісії будуть супроводжувати члени їхньої комісії, а окремих пропусків не буде».
Згідно з записами Гроховського, він просив про доступ до оригінальних даних реєстраторів, на що генерал Байнетов відповів, що з цього питання треба звертатися в прокуратуру.
У записці від 13 квітня Гроховский зазначає: «Попри те, що про це було домовлено днем раніше, польській стороні не дозволили взяти участь у процедурах МАК, які почалися о 9:30 [...] Ген. Байнетов заявив, що з уламків літака дістали пристрій. Це був реєстратор типу ATM QAR, який вилучили з місця подій без присутності польської сторони».
«На даний момент, беручи до уваги відсутність доступу до повної інформації про роботу комісії, робота польських представників обмежена до збору матеріалів, що надаються російською стороною», - писав Гроховский 13 квітня.
Згідно з його записами, 14 і 15 квітня польська сторона також не мала доступу до місця події, до уламків літака, було заборонено робити фотографії та аудіозаписи.
Нагадаємо, Варшава відновила розслідування причини катастрофи літака президента Польщі Леха Качинського під Смоленськом.
10 квітня 2010 року авіалайнер Ту-154М Повітряних сил Польщі, на борту якого перебував президент Польщі Лех Качинський, його дружина Марія Качинська, а також відомі польські політики, майже все вище військове командування, розбився під Смоленськом, РФ. В результаті аварії загинули всі 96 осіб, які перебували на борту.
Президентський літак при посадці на аеродром Смоленськ-Північний в умовах сильного туману зіткнувся з деревами, перекинувся, впав на землю і повністю зруйнувався. Розслідуванням Міждержавного авіаційного комітету було встановлено, що причинами катастрофи були неправильні дії екіпажу літака і психологічний тиск на нього.
Польща стверджує, що Смоленська авіакатастрофа була спланована Кремлем. Глава Міноборони Польщі Антоній Мацеревич заявив, що незабаром будуть представлені докази того, що «метою дій російських диспетчерів і кремлівської влади був крах президентського лайнера з усією делегацією на борту».