Після того, як фашистська росія заблокувала українські порти після розв'язаної нею війни з метою створення штучної вольової кризи світового масштабу, в гирлі Дунаю в румунському порту Суліна зібралося близько сотні суден, які планують пройти за українським зерном річковим шляхом.
Вони очікують на проведення через Сулинський морський канал. Але Румунія не встигає оформляти їх. Майже третина суден, що застрягли, повинні вивезти українські зернові вантажі з українських портів Ізмаїл, Рені та Кілія.
«У Румунії не вистачає лоцманів для проведення суден каналом, тому що вони не були готові до збільшення українського вантажного трафіку», – описує причину виникнення пробки засновник консалтингової компанії The Charterers Олег Солодухов.
Україна через морські порти експортувала понад 70% усіх вантажів на загальну суму близько $47 млрд. Після початку повномасштабної війни, розв'язаної Росією, всі українські порти, окрім дунайських, припинили роботу. Останні переорієнтували він частина експорту.
Через війну українські порти на Дунаї збільшили кількість вантажовідправлень у чотири рази, каже заступник міністра інфраструктури Юрія Васькова. Тепер, за даними Мінагрополітики, на них припадає 24% експорту.