Державна авіаційна служба встановила обмеження на польоти дистанційно пілотованих повітряних суден вагою до 2 кілограмів. Про це повідомив юрист Масі Найєм в Facebook з посиланням на оприлюднений Тимчасовий порядок використання повітряного простору України.
Згідно зі встановленими правилами, польоти таких судів можуть здійснюватися без отримання дозволів та інформування різних відомчих органів, проте тепер вводиться ряд наступних умов.
Зокрема польоти повинні виконуватися тільки вдень, забороняється літати над об'єктами під охороною, визначеними Міноборони, МВС, прикордонною службою, СБУ, Нацполіціей, Нацгвардією, УДО, іншими військовими і правоохоронними органами.
Також ДПВС не можуть літати над дорогами державного значення, промисловими зонами, електростанціями, залізничними станціями, морськими портами, сховищами палива, нафти, газу, інших небезпечних речовин і рідин і т. д.
При цьому центральні вулиці міст, селищ міського типу і сіл, а також залізні дороги державного і регіонального значення та лінії електропередачі можна перетинати, але не літати над ними.
Заборонені польоти безпілотників також над виправними центрами, колоніями і СІЗО.
У документі також вказується про заборону польотів над "іншими важливими державними і потенційно небезпечними об'єктами", проте будь-яких уточнень не наводиться.
Згідно з тимчасовим порядком, над усіма перерахованими об'єктами буде можна літати, отримавши дозвіл від відповідного відомства, власника, адміністрації і т. д, повідомляє Ліга.
Заборона на польоти також стосується місць аварій і катастроф, зон поліцейських, АТО, спеціальних операцій і зон, "визначених для забезпечення безпеки осіб, щодо яких здійснюється державна охорона".
Порядок також визначає максимальну швидкість польоту безпілотників - 160 км/год; висоту польоту - 50 метрів; відстань від пілота - не більше 500 метрів; відстань від сторонніх осіб - не ближче 30 метрів (для осіб, що не досягли 12 років - не ближче 50 метрів, для груп більше 12 осіб - не ближче 150 метрів);
Відзначається, що тепер політ ДПВС повинен припинятися на вимогу представників правоохоронних органів або військових формувань, якщо вони вважають, що судно "загрожує інтересам національної безпеки або безпеки інших людей". Також пілот повинен на вимогу передати правоохоронцям "знятий з повітря матеріал для проведення його експертизи", стверджує він.
"Це прямо порушує Конституцію України в частині презумпції невинуватості (ст. 63) і в частині права вільно збирати інформацію (ст. 34)", - підкреслює юрист.
За його словами, 28 лютого 2018 року було створено робочу групу, яка складалася з 26 членів, метою якої була робота над концепцією інтеграції безпілотних повітряних суден в існуючу систему використання повітряного простору.
10 квітня ця концепція була прийнята, однак 6 червня Украерорух і Державіаслужба провели інформаційну зустріч, під час якої ввели зазначені тимчасові правила, а не запропоновану концепцію, заявив Найєм.
Юрист підкреслив, що компанія Міллер, співробітником якої він є, має намір оскаржувати правила на замовлення Всеукраїнської федерації власників безпілотників.