Міжнародний бізнес-стратег, засновник агентства BEWEIS Христина Шехайтлі назвала помилки українських компаній при виході на зовнішні ринки. Про це вона заявила на прес-конференції, передає кореспондент ASN.
"У всьому світі змінюється тенденція. Раніше конкуренцією були енергоресурси і продовольство. Зараз заснована конкуренція відбувається за людей, людський ресурс", - заявила вона.
За її словами, у всьому світі 2017-18 роки оголошені "роками команд".
"У різних країнах світу виграють команди, злагоджені дії. Тому для України вкрай важливо створити умови для роботи команд підприємців. Тільки так ми можемо бути успішними. Тільки так ми зможемо успішно вийти на зовнішні ринки", - вважає вона.
У свою чергу, Ігор Гарбарук, міжнародний експерт, економіст, член "Економічної дискусійного клубу" зазначив, що українським підприємцям і компаніям перед виходом на зовнішні ринки важливо створити внутрішній ринок.
"Поки що на зовнішньому ринку українським компаніям досить складно. Ми не можемо адаптуватися під вимоги замовника, найчастіше ціна наших товарів не може бути знижена. Тому, якщо наші компанії створять внутрішній ринок тут, до нас прийдуть, як у Німеччину. Саме з цієї причини вкрай важливо створити внутрішній ринок, що створить передумови для виходу на зовнішні ринки", - вважає він.
За його словами, перша і головна помилка українських компаній, які намагаються вийти на зовнішні ринки, це переоцінений попит.
"Найчастіше ринок тієї чи іншої країни взагалі не вивчається українськими підприємцями. Наші компанії не звертаються за аналітикою ринку до професіоналів. Або ж звертаються до нас, коли вже практично неможливо врятувати бізнес. Тому перед виходом на ринок, природно, необхідно хоча б пожити трохи в тій чи іншій країні, щоб дізнатися ринок", - додав він.